۱۵ راهکاری که از شما انسانی شاد و موفق می سازند

خنده بر هر درد بی درمان دواست! این شعار نیس، تکراری نیس، واقعیت زندگیه. وقتی که حس افسردگی دارین، هیچی نمی تونه حالتون رو خوب کنه، دنیا تاریک و روابط الکی به نظر می رسن، بهترین راه حل واسه خارج شدن از این مریضی روانی، خوشحال بودنه. وقتی خوشحال باشین، ذهن و مغزتون بهتر کار می کنه.
در نتیجه، موفق تر هم هستین.

یعنی شما با نگاه مثبت و لبخند به زندگی می تونین آرزوهای زیادی رو محقق کنین. فقط باید بیاموزید که موفقیت وابسته به داشتن آرامش درون و لبخندهای همیشگیه. واسه اینکه بدونین دقیقا چه باید بکنین و چه نباید بکنین، در ادامه با ما همراه باشین.

۱- آدمای موفق و خوشحال، هیچوقت وقت و انرژی خود رو صرف اعتراض کردن در مورد مسایلی که توان تغییر اونو ندارن، هدر نمی دن. ما آدما روی خیلی از رویدادهای زندگی خود کنترلی نداریم، پس روی این مسایل، تمرکز نکنین.

۲- از اینکه هر مشکل کوچیکی که براتون پیش میاد رو خیلی بزرگ نشون بدین، دست وردارین. واسه هر مشکل و موضوعی در زندگی یه راه حل هست.
اگه از چیزی رضایت خاطر ندارین، واسه بهبود اون تلاش کنین. وقتی که زیادی به مسایل و مشکلات فکر کنین و اونا رو تو ذهن خود بزرگ و مهم تصور کنین، فرصتای زندگی از کفتون میره. زندگی بسیار کوتاهه، سخت نگیرید و با شادی اونو سپری کنین.

۳- بیشتر ما عادت کردیم به نداشتهای خود فکر کنیم و اصطلاحا غصه بخوریم. اما به جای این کار، اگه به چیزی که داریم توجه کنیم و واسه اونا ممنون باشیم حس خوشایندتری به زندگی داریم. با دید مثبت و دیدن نیمه پر لیوان، مطمئن باشین انرژی، خلاقیت و حتی اعتماد به نفس بیشتری واسه بهبود و پیشرفت سطح زندگی خود به دست میارین. واسه داشته های خود شکرگزار باشین.

۴- وقتی که موضوعی درست پیش نمی ره خود یا بقیه رو واسه اون سرزنش نکنین. این شمائید که انتخاب می کنین با مشکلات و مسایل چیجوری برخورد کنین. شما همیشه فرصت تحقق آرزوها و اهداف خود رو دارین. اما این مهم به نوع انتخاب شمام بستگی داره.
شما تصمیم می گیرین که نقش قربونی و شکست خورده رو بازی کنین، یا فردی باشین که مشکلات اونو قوی تر می کنن و بیشتر به طرف موفقیت پیش میره.

بهترین راه حل واسه خوشحال زندگی کردن اینه که به تغییرات دائمی زندگی عادت کنیم.

۵- واسه فردی که عادت داره همیشه نیمه خالی لیوان رو ببینه، خیلی سخته که مثبت فکر کنه.
اگه جزو آدمای همیشه معترض هستین، اول به این فکر کنین که هیچی در این جهان کامل، مطلوب و پایدار نیس.
بعد، این رو باور رو در وجودتون پرورش بدین که همه آدما جایزالخطا هستن. پس، شکستا نباید موجب ناامیدی شما باشن بلکه باید به‌عنوان راهی تازه واسه پیشرفت به اون نگاه کنین.

۶- بهترین راه حل واسه خوشحال زندگی کردن اینه که به تغییرات دائمی زندگی عادت کنیم.

نوشته دیگر :   با دختر نروژی که معروف ترین آتشنشان اروپا است، آشنا شوید

۷- اگه واسه روزای خود برنامه داشته باشین، مغزتون درگیر اجرایی کردن اونا می شه و این موجب افزایش شادی و نشاط در زندگی می شه.

۸- صبحا زودتر بیدار شید. وعده های غذایی خود رو به ۵ وعده کوچیک و سبک در طول روز زیاد کنین. تلاش کنین به اندازه کافی و باکیفیت بخوابین.

۹- جسور و بی پروا باشین. با حفظ ادب و احترام واسه شخصیت آدما، اعتراضات خود رو بگید و رفتارای آزاردهنده بقیه رو گوشزد کنین. اما اجازه ندین آدما از شما سوءاستفاده کنن یا خیلی راحت موجب ناراحتی‌تون بشن.

۱۰- خودتون هم بقیه رو قضاوت نکنین. خیلی از ما عادت داریم با کوچیک ترین اتفاقی که روی میده، واکنشای آدمای دور و بر خود رو قضاوت می کنیم و فهرست بلندبالایی از تفکرات و توهمات خود رو به زبون میاریم. این کار نه فقط نتیجه مثبتی نداره، بلکه احتمال شایعه‌پراکنی در اون زیاده.

۱۱- تمرکز کردن روی مشکلاتی که آزارتون میدن، فقط تصویر اونو تو ذهن خود بزرگ تر می کنین و این روند شما رو بیشتر به سمت ناراحتی و افسردگی جهت میدن.
باید از عادت تحلیل و موشکافی زیاد مسایل دست برداید. خیلی با اهمیته که زندگی رو با کیفیت عالی زندگی کنین و خوشحال باشین.

۱۲- خودنمایی کنین؛ بعضی وقتا خنده های مصنوعی هم می تونه حس خوبی رو به مغز شما منتقل کنه.
واسه گول زدن تیرگیای داخلی واسه اونا نقش آدمای خوشحال رو بازی کنین. این موضوع باعث می شه تا مغزتون باور کنه آدم شادی هستین و کم کم از حالت خمودگی و مریضی روحی خارج میشین.

۱۳- با خوبی کردن به بقیه، مهربانی، کمک یا حتی یه تماس تلفنی ساده که موجب خوشحالی دور و بریا می شه، واسه خود لحظه های خوشحال و مثبت بسازین. ورزش کردن هم در این بی تاثیر نیس.
هر چی بیشتر به خوبیای کوچیک و بزرگ فکر کنین، ذهنتون بیشتر از تاریکی خارج می شه.

۱۴- در مورد مشکلات و مسایل ناراحت کننده خود با اعضای خونواده یا دوستان قابل اعتماد حرف بزنین. این موجب می شه تا هیچ وقت ناراحتی در دلتون نمونه و در نتیجه خوشحال تر هستین.

۱۵ تفکرات منفی ممنوع!  این قالب ذهنی باعث می شه تا کمتر به شادیای زندگی فکر کنین. به طور مثال، به جای اینکه با خودتون بگید «بودن یا نبودن من واسه کسی اهمیتی نداره.» دایم با خود تکرار کنین که: «همه منو دوست دارن». مطمئنا آدمای مختلفی در زندگی هستن که شما رو دوست دارن. به اونا فکر کنین و از این فاز منفی خارج شید.