گشتی در میان شگفت انگیزترین هتل های زیر آبی دنیا

سفر به اعماق اقیانوسا و تماشای دنیای پر رمز و راز زیر آب همیشه تجربه ای عجیب و جذاب واسه آدما بوده.
حال تصور کنین که بتونین تعطیلات خود رو در زیر آب و در کنار موجودات زیبای اون سپری کنین. این تنها یه رویا نیس! این هتلای زیر آبی آرزوی دیرینه آدم رو تحقق بخشیده ان.

هتل کنراد- کشور مالدیو، جزیره رانگالی

معروفیت این هتل جزیره ای به رستوران زیر آبی اون به نام «ایتا» برمیگرده؛ اولین رستوران تموم شیشه ای دنیا که به طور کامل در زیر آب ساخته شده.
هم اینکه، این هتل تنها نقطه دنیا هستش که در اونجا می تونین کوسها رو بدون ترس تماشا کنین. اما روی سطح زمین، این هتل چشم اندازی خیره کننده رو به اقیانوس هند داره.
کف شیشه ای اتاقای کلبه مانند این هتل امکان تماشای ماهیای رنگارنگی که در زیر اتاقا شنا می کنن رو به وجود آورده.

هتل مانتا- جزیره پمبا در نزدیکی کشور تانزانیا

هیجان انگیزترین بخش این هتل، اتاق هاییه که در واقع وصل به هتل نیستن. این اتاقای زیر آبی، هر یک جزیره شناور اختصاصی ای هستن که در اونا می تونین هر دو تجربه خوابیدن در زیر آب یا نور ستارگان رو داشته باشین. یه قایق شما رو از خشکی به بهشت کوچیک تون میرسونه.
می تونین از نردبام اتاق تون بالا برید و روی سقف اون حموم آفتاب بگیرین یا ستاره ها رو تماشا کنین، یا می تونین به پایین و اتاق خواب تون برید و از اونجا با زاویه ای حدوداً ۳۶۰ درجه دنیای عجیب زیر آب رو تماشا کنین.

هتل نخل آتلانتیس- امارات متحده عربی،  دبی

این هتل که چشم انداز خیره کننده ای رو به دریای عمان داره، اولین هتل ساخته شده روی یه جزیره بوده و روی بزرگ ترین جزیره مصنوعی دنیا یعنی «نخل جمیرا» واقع شده.
سوییتای زیر آبی این هتل و حتی حمامای اونا از کف تا سقف چشم اندازی رو به دریا دارن. این هتل دو رستوران زیر آبی هم داره.
یکی از این رستورانا به غذاهای دریایی اش می شناسنش.

هتل سنتوسا- سنگاپور، جزیره سنسوتا

سوییتای زیر آبی این هتل مثل خونهای دو طبقه هستن؛ طبقه بالا ایوانی روی سطح زمین و مجهز به جکوزی و طبقه پایین اتاقی خصوصی با چشم اندازی رو به اعماق تنگه سنگاپوره. مسافران می تونن از تماشای ۴۰ هزار نوع ماهی ای که در دور و بر اتاق خواب هاشون زندگی می کنن لذت ببرن. هم اینکه، این مجموعه تفریحی تشکیل شده از ۷ هتل، ۴ پارک تفریحی، موزه، کشتی کروز و یه کافه س.

هتل پلنت اوشن- ایالت فلوریدا، جزیره کی وست

هتل زیر آبی پلنت اوشن در عمق نه متری از سطح دریا واقع شده و دسترسی به ۱۲ اتاق خواب اون از راه یه آسانسور شیشه ای ممکن شده.
این هتل چشم اندازی وسیع رو به دنیای عجیب زیر آب داره.
یه زیست شناس دریا مسافران رو واسه توضیح درباره محیط زیست دور و بر هتل همراهی می کنه.
بعد از گشایش رسمی این هتل، تنها ۹۰ گروه از مسافران (هر گروه شامل ۱۲ زوج) می تونن در این هتل زیر آبی اقامت داشته باشن. بعد از اون، هتل به نقاط دیگری از دنیا سفر می کنه.
طبق فهرست منتشر شده در سایت هتل پلنت اوشن، ژاپن، سنگاپور و تایلند از مقاصد بعدی این هتل سیار هستن تا مردم دیگر نقاط دنیا هم تجربه اقامت در این هتل عجیب رو داشته باشن.

 

نوشته دیگر :   با دختر نروژی که معروف ترین آتشنشان اروپا است، آشنا شوید

آتر این- سوئد، وستروس

 

شاید آتر این رو بشه در فهرست عجیب ترین هتلای دنیا قرار داد، اما این مکان در اصل یه هتل نیس.
آتر این درواقع پروژه ای هنریه که به وسیله «میکایل گنبرگ» هنرمند مجسمه ساز طراحی شده و می تونه خیلی راحت به عنوان اتاق هتل استفاده بشه. مسافران از راه خونه ای به سبک سوئدی که روی آب شناوره وارد آتر این می شن و از اونجا با پایین رفتن از یه دریچه به قسمت اصلی اون می رسن. در اونجا یه اتاق خواب زیر آبی هست که پنجره های دور تادور اونو به دریاپه مالرن سوئده.

رستوران برج العرب جمیرا- امارات متحده عربی، دبی

بدون دودلی این یکی از حیرت انگیزترین مکانای تفریحی دنیا هستش.
معماری بلندپروازانه این مکان، مثل بادبان افراشته کشتیه، اتاقای اون دو طبقه بوده و پیشرفته ترین امکانات رو دارن و لاک پشتای گونه هاکسبیل در دور و بر ساختمون هتل زندگی می کنن. رستوران هتل به سرو بهترین غذاهای دریایی در دبی می شناسنش و آکواریومای کف تا سقف اون تجربه عجیب خوردن غذا در زیر آب رو به وجود میارن.

هتل پوزیدون- کشور فیجی، جزیره کاتافانگا

در بعضی از فرهنگا بارش باران در روز عروسی رو خوش یمن می دونن، اما جالبه که این هتل در کلیسای کوچیک زیرآبی خود میزبان برگزاری مراسمای عروسی و سالگرد ازدواجه. این کلیسا دیواری شفاف و چشم اندازی رو به صخره های مرجانی داره.
کسی نمی دونه عروسی در زیر آب هم خوش یمنه یا نه، اما دست کم چشم اندازه های خاصی رو به ما میده. دسترسی به این هتل پنج ستاره فقط از راه یه زیردریایی ممکنه که اگه مایل باشین می تونین هدایت اونو یاد بگیرین.

هتل زیردریایی لاورز دیپ

بعد از برگزاری مراسم عروسی تون در زیر آب، می تونین لذت از دنیای عجیب زیر آب رو با رفتن به این هتل زیردریایی ادامه بدین. مدیران این هتل آماده هستن تا اقامت شما در این هتل زیردریایی رو دقیقا برابر با میل تون ترتیب بدن. زیردریایی لاورز دیپ می تونه به هر جایی که مایل باشین بره. هزینه هر شب اقامت در این هتل زیردریایی ۲۹۲ هزار دلاره.

رستوران سابسیکس- کشور مالدیو، جزایر خصوصی نیاما

سابسیکس اولین کلوب زیرآبی ساخته شده در دنیا بوده و در عمق ۶ متری اقیانوس هند واقع شده.
بعد از اینکه با یه قایق موتوری از خشکی خود رو به محل کلوب برسونین، با پایین رفتن از سه ردیف پله به رستوران باشکوه این کلوب می رسین.

هتل هیدروپولیس- امارات متحده عربی، دبی

این هتل ممتاز در صورت گشایش شدن می تونه در فهرست گرون ترین هتلای جهان قرار گیرد. ساخت هتل هیدروپولیس در سال ۲۰۰۵ شروع شد و قرار بود در سال ۲۰۰۹ گشایش شه، اما هنوز نیمه تموم باقی مونده. شاید این پروژه به دلیل هزینه های سنگین ساخت (۵۵۰ میلیون دلار) و اثرات کارای عمرانی اون بر محیط زیست دریا به تعویق افتاده. بخش زیرآبی هتل تشکیل شده از ۲۲۰ سوییت باشکوه با دیواره های شفافه. سازندگان این هتل اونو در ۱۰ ستاره می دونن.