با دختر نروژی که معروف ترین آتشنشان اروپا است، آشنا شوید

نه فقط در ایران، بلکه در اقصی نقاط جهان، فعالیت زنان در میدون عملیات پر خطر و نفس گیر آتشنشانی خیلی عادی نیس و این کار، فعالیتی مردونه هستش.
اما هستن بانوانی که عاشق خطر و روبرو شدن با موقعیتای سخت به خاطر کمک به بقیه بوده و کارای آسون و راحتی که بیشترین زنان علاقه زیادی به انجام اون دارن رو به عشق این کار، رها می کنن.

آتشنشانی، جنگ با دود و آتیش و موقعیتای سخت و بی انتها پیش بینی نشده و بخاطر این، کسایی که در راه آتشنشانی قدم بر می دارن، نه فقط آدمایی پردل و جربزه، صبور و با مهارت هستن، بلکه به عشق کمک به هم نوع و نجات دادن آدما از موقعیتای سخت، لباس رزم رو بر تن می کنن.

آتشنشانی مثل جوشکاری زیر آب یا خلبانی، از جمله خطرناک ترین و دشوارترین کارهاییه که در رده بندی مشاغل سخت و مضر به حساب اومده و بالطبع کسایی که در این بخشا مشغول به کار می شن، آزمونای سخت و دوره های عملی و نظری زیادی رو طی می کنن تا واسه مواقع سخت، در آمادگی کامل باشن.

آتشنشانی علاوه بر عشق و علاقه و مهارت و تخصص، به بدنی ورزیده هم نیاز داره.
چون که یه آتشنشان در موقعیتای خیلی سخت که شاید راه رفتن افراد عادی در اون جاها ممکن نباشه، باید کپسولای اکسیژن رو حمل کرده و با وسایل مختلفی، به دل آتیش و دود یا موقعیتای باور نکردنی رفته و واسه نجات افراد زیر آوار یا اسیر در محفظه و کانال و امثالهم، از هیچ تلاشی فروگذار نکنه.

پس، شغل آتشنشانی، شغلی لوکس و جذاب واسه بیشترین علاقمندان به کار و کاسبی ای آروم و بی دردسر نیس و شک نداشته باشین آدمایی که در این مورد مشغول به فعالیت هستن، از ظرفیتای بالایی بهره مند هستن.

تازگیاً، فعالیتای اینستاگرامی یه دختر آتشنشان نروژی، بازتابای زیادی در رسانه های جهان داشته و از نیویورک پست آمریکا تا دیلی میل انگلیس، به تحلیل و بررسی فعالیتای روزانه این دختر در این میدون پر خطر پرداخته ان.

در گزارش امروز، نگاهی داریم به سبک زندگی دیجیتالی خانوم گون نارتن، آتشنشان جذاب اسکاندیناوی که این روزا، عنوان جذاب ترین و معروف ترین آتشنشان اسکاندیناوی و اروپا رو هم یدک میکشه.

با ما همراه باشین.

گون نارتن: دختر نروژی معروف اینستاگرام

خانوم گون نارتن (Gunn Narten)، دختر ۳۰ ساله متولد شهر استاوانگر نروژه که از سن ۱۹ سالگی علاقمند شد تا آموزشای عمومی و تخصصی آتشنشانی رو در این شهر سپری کرده و به طور رسمی وارد سازمان آتشنشانی نروژ شه.

اون در شهر Oltedal نروژ به دنیا اومد، دهکده کوچیکی بیرون شهر استاوانگر که مقصد تحصیلی علاقمندان به میدون نفت و گاز در این کشوره. اون به عنوان آتشنشان تموم وقت فعالیت داره و حالا بیشتر از ۹ ساله که در این بخش فعالیت می کنه.
جلوگیری از خودکشی نروژیا هم، بخشی از فعالیتای ایشون عنوان شده.
ایشون از Lars Monsen به عنوان شخصیت مورد علاقه اش نام می بره.

نروژ، کشوری در شمال اروپا و یکی از کشورای منطقه سرد اسکاندیناوی هستش.
پادشاهی نفت خیز و پولدار نروژ دلیل شده تا سطح رفاه عمومی در این کشور بالا باشه، اما بازم یکی از گرون ترین کشورای دنیا واسه زندگی عنوان شده و البته تنها کشور اروپایی بوده که تحصیل شهروندان خارج از اتحادیه اروپا در اون به طور کاملً مجانیه.

کشور صلح طلب و آروم نروژ که مدتهاس، جایزه صلح نوبل به وسیله آکادمی نوبل در پایتخت این کشور داده می شه، یکی از پایین ترین نرخای خطرات بین کار و مرگ و میر به وجود اومده به وسیله خطرات غیر طبیعی رو داره و بخاطر این، فعالیت آتشنشانی در این کشور غیر کوهستانی و دریاچه ای، کار سختی تلقی نمی شه.

شاید بخاطر این، خانوم نارتن، بر خلاف بیشتر دختران نروژی که فعالیت در امور اداری، ورزشی، حقوقی  و فروشندگی رو به فعالیتای سخت در مناطق نفت خیز این کشور بهتر می دونن، علاقمند شد تا لباس آتشنشانی بر تن کرده و وارد این وادی پر خطر شه.

اون وقتی که به مادرش درباره اشتیاقش به حضور در سازمان آتشنشانی نروژ (۱۸۸۸) گفت، ایشون ایشون رو از این کار منع کرد، اما وقتی علاقه دخترش رو واسه کارای گروهی و هیجانی دید، موافقت کرد تا یکی از اعضای خونواده نارتن وارد این میدون جذاب اما نفس گیر شه.

خانوم گون، مدتهاس که به صورت حرفه ای و تخصصی، در فعالیتای بدنسازی و پرورش اندام کار می کنه و در این مورد گواهی صلاحیت حرفه ای هم داره.
بخاطر این، بخشی از فعالیتای روزانه ایشون علاوه بر کار آتشنشانی به مربی گری بدنسازی هم اختصاص داشته و اون به خاطر همین، تصاویر و ویدئوهایی از فعالیتای ورزشی خود رو در اینترنت به اشتراک میذاره که با استقبال زیادی همراه شده.

فعالیتای ورزشی یه آتشنشان زن که هم در ماموریتای خطیر آتشنشانی فعالیت داره و هم مربی پرورش اندامه، سوژه جذابی به خصوص واسه معتادان اینستاگرامه که زندگی روزانه اینجور افراد فعال و انرژی مثبت رو دنبال کنن.

با در نظر گرفتن این که فعالیت این دختر آتشنشان جذاب، در چند روز گذشته با درخشش خبری زیادی همراه شده، گشتی زدیم در اینستاگرام ایشون تا با سبک زندگی دیحیتالی بانوی معروف این روزای نروژ بیشتر آشنا شیم.

نوشته دیگر :   در شبکه های اجتماعی، “درست” و “مثبت” بنویسیم!

اینستاگردی با بانوی آتشنشان

خانوم گون، علاوه بر این که آتشنشانه، راننده آمبولانس و فعال مد و لباس هم هستش و در سالای گذشته، واسه برنده های زیبایی مثل : Twentyforsupport، Devold و NJIE به عنوان سفیر تبلیغاتی فعالیت داره.
قد ۱۸۲ سانتیمتری و بدنی ورزیده و سبک زندگی ورزشی که با خطر و هیجان درآمیخته، دلیل شده تا خانوم گون، نه فقط در میان همکاران، بلکه در میان ده ها هزار کاربر اینترنت، شخصیت معروفی باشه.

اون چند سالیه که فعالیتای روزانه خود رو از کار آتشنشانی گرفته تا طبیعت گردی و ورزش و بدنسازی و حتی مسافرت به نقاط جور واجور اروپا، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر می کنه که با استقبال کاربران همراه شده.

خانوم گون تا کنون بیشتر از ۱۹۵۰ پست در اینستاگرام منتشر کرده و تونسته بیشتر از ۵۷ هزار دنبال کننده به دست بیاره. اون در اینستاگرام بسیار فعال بوده و بیشتر از ۶۷۰ صفحه هم فالو کرده که بیان کننده اهمیت زندگی دیجیتالی ایشون در این شبکه محبوب اجتماعی این روزای دنیاس.

انتشار نزدیک به دو هزار پست از فعالیتای تخصصی و روزانه و ورزشی ایشون در اینستاگرام روشن کننده این حقیقته که گون، از این وسیله رسانه ای واسه پیشرفت فعالیتای بازاریابی و تبلیغاتی اش به عنوان یه چهره اجتماعی محبوب هم در میان نروژیا هم در میان کاربران اینستاگرام بهره میگیره.

همونطور که در تصویر زیر مشاهده می کنین، خانوم گون به واسطه درخشش جهانی فعالیت هاش در شبکه های خبری جهان، تعجب می کنن و از این که عملکردش به عنوان یه بانوی جوون نروژی در شهری کوچیک، درخشش بین المللی پیدا کرده از دوستان و همکارانش واسه کامنتای جور واجور تشکر کرد.

گون عاشق دنیای هشتگا در اینستاگرام هم هست و معمولاً هر اینستانوشته ایشون با چندین هشتگ که معمولاً خوشحال و تقدیر آمیز هم تلقی می شه، همراه می شه.

اون در پستایی که منتشر می کنه، مقولات اجتماعی اخلاقی، حرفه ای، ورزشی و حتی آموزشای بدنسازی رو هم به زبون انگلیسی و نروژی در اختیار علاقمندانش قرار میده که همین امر باعث شده تا کاربران بتونن با چیزای مورد علاقه جورواجور، از اینستانوشتهای جذاب و شادش استفاده کنن.

اون با اینکه بیشتر از ۵۷ هزار دنبال کننده داره و بعضی از پست هاش با صدها کامنت همراه می شه، بعضی وقتاً به سوالات مخاطبان بین المللی اش هم جواب میده. اتفاقاً در یکی از اینستانوشته هاش، به این سوال به شکل یه ویدیو توضیح میده که چیجوری از سیستم تنفسی و اکسیژن استفاده می کنه.

بررسی اینستا نوشته های خانوم گون نشون میده که اون زندگی خوشحال و انرژی مثبتی داره و از تصاویر و نوشته هاش که تمای روانشناسی و جامعه شناسی داره میشه که اون مثل یه عاشق، فعالیتای آتشنشانی و تمرینات هفتگی اونو که واسه خیلی از دختران، غیر قابل تصور تشخیص داده می شه، دنبال می کنه.

همونطور که در اینستانوشته فوق مشاهده می کنین، این خانوم جوون با منتشر کردن تصاویر هیجانی خود، مطالب هیجان انگیزی هم به مخاطبانش که از اونا به عنوان خونواده دوم یاد کرده، مشخص می کنه.

درسایی از یه دختر آتشنشان

بررسی سبک زندگی دیجیتالی و شغلی این دختر آتشنشان معروف این روزای اینستاگرام، ۷ درس خیلی ساده رو واسه ما به ارمغان می آورد:

۱- فکر سالم در بدن سالمه. ورزش و ادامه در فعالیتای ورزشی، بخشی از زندگی دیجیتالی امروز ما باید باشه.

۲- تصور مثبت و تفکر مثبت، راز شفاف اندیشیه که زندگی سالم رو به ارمغان می آورد.

۳- همونطور که در گفتار خوندیم، این دختر آتشنشان هیچ وقت تصور نمی کرد که درخشش فعالیتای اینستاگرامی اش در کسوت آتشنشان، درخشش جهانی پبدا کنه.
این راز بزرگه که واسه فعالان کار و کاسبیای سنتی و دیجیتالی میشه نشون داد.

۴- دنیای هشتگا، وسیله جادویی واسه معرفی پستا در شبکه های اجتماعی به خصوص در اینستاگرامه. این وسیله رو جدی گرفته و واسه شناسایی هشتگای پر مخاطب و پر طرفدار در زمینه های جورواجور که مربوط به پست شما باشه، بررسی کنین.

۵- مخاطبان اینستاگرام، دنبال اینستانوشتهای غم انگیز و دردناک روزانه از کسی نیستن. این راز مهم رو واسه کسب مخاطب بیشتر در نظر بگیرین. درست و مثبت بنویسیم.

۶- این خانوم جوون، تصاویر خود رو با محتوایی که موضوعات روانشناسی و جامعه شناسی داره در اختیار جامعه طرفدارانش قرار میده. از این ایده استفاده کنین.

۷- مخاطبان صفحاتی که تصاویر با کیفیت، جذاب و باحال از زندگی روزمره افراده، نه فقط مخاطب بیشتر دشت می کنه، بلکه درخشش خبری بیشتری هم در صورت خاص بودن، پیدا می کنه.

با امید به اینکه سبک زندگی دیجیتالی جامعه اطلاعاتی کشور در شبکه های اجتماعی، تقویت کننده مثبت اندیشی، انرژی مثبت و خوشحال زیستن باشه.