نگاهی به سلفی های دونالد ترامپ جنجالی

ما: بخش سلفی بازه های سرویس چهره های پرتال ما، شنبه های هر ماه رو به مروری بر سلفیای شخصیتای معروف روزگار ما اختصاص داده که امروز، به سراغ دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوری خواهات در رقابتای ریاست جمهوری آمریکا رفته. با ما همراه باشین.

(سلفی ترامپ با Steve Carruthers مجری  معروف آمریکا)

جنبش گسترده سلفی بازی، که با حضور اینستاگرام گسترده شد، فقط هنرمندان و ورزشکاران و بیشتر مردم رو با خود درگیر نکرده. امروزه،جنبش اجتماعی سلفی بازی، تبدیل به فرهنگی رسانه ای واسه کمپینای تبلیغاتی شده تا از این رسانه عمومی،واسه پیشرفت دیپلماسی خود استفاده کنن. سلفی بازی، امروزه نقش مهمی در رسانه ای تر شدن چهره های سیاسی داره.
چهره هایی که تلاش می کنن حس نوع دوستی و مردم داری و پشتیبانی از مخاطبان رو از راه سلفی بازی، پیشرفت بدن. سلفی بازی، واسه نامزدهای انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا هم، یه وسیله مهم تلقی می شه.
ابزاری که تلاش می کنه، امتیازهای رقابتی رو از حریف در فضای مجازی برباید و زمینه کسب آرای بیش تری رو در روز موعود (رای گیری)، جفت و جور کنه.

شاید یکی از جنجالی ترین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در چند دهه گذشته، همین پیرمرد مو طلایی میلیاردر نیویورکی باشه که برج ۱۲۰ طبقه اش، هنوز از بلند ترین برجای نیویورک هستش.
دونالد ترامپ، بساز بفروش معروف و میلیاردر آمریکایی که روزگاری اونو با برنامه های تلویزیونی و مدیریت برنامه هایی مانند Miss World می شناختیم، امروزه از اردوگاه جمهوری خواهان،واسه رقابتای انتخابات ریاست جمهوری امریکا در چند ماه آینده، بسیار تلاش می کنه.

(سلفی دونالد ترامپ و همسرش – نقل از شیکاگو تریبون)

صحبتای جنجالی ترامپ از توله سگ خطاب کردن روبیو و بچه خطاب کردن باراک اوباما ، محدود کردن مشکی پوستا تا اخراج مسلمانا از آمریکا و پاره کردن برجام و شروع جنگ با کشورای مخلف دنیا که از دید ایشون دشمن امنیت ملی این کشور حساب می شن، همه و همه چهره ای خشن، جنجالی  و رسانه ای رو به آقای ترامپ داده. ساعتی نیس که CNN، یکی از شبکه های تلویزیونی مورد علاقه ترامپ، خبرهای جنجالی این نامزد خبرساز رو منتشر نکنه.

(کاریکاتورهای باحال ترامپ، معمولا ایشون رو در حالت خشن و بعضی وقتا کنار هیلاری نشون میده)

صحبتای ترامپ، خیلی از سیاستمداران جهان رو به عکس العمل واداشته و سوالایی رو درباره آینده سیاست خارجی و داخلی آمریکا سر زبانا و نوک قلم تحلیل گران سیاسی و اجتماعی تداعی کرده. به هر حال، ترامپ، چهره بساز بفروش و تلویزیونی میلیاردی هست که تلاش می کنه از هر ابزاری واسه پیروزی در انتخاباتی تلاش کنه که حریف سر سختی مانند هیلاری کلینتون در اردوگاه دموکراتا، رقابت سختی رو واسه ایشون رقم میزنه.

(بخشی از کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ با بنرهایی خاص: بیشترین خاموش، واسه ترامپ بلند میشه)

ترامپ، در فضای مجازی در چند سال گذشته فعالیت گسترده رو در دستور کار قرار داده و تلاش می کنه تا همیشه چهره ای غیر قابل پیش بینی از خود رو به دنیا منتقل کنه.
ترامپ هر چند در کار و کاسبی ساختمون و بعضی وقتا کارای تلویزیزونی و بورس ، موفقیتا و تجاربی کسب کرده ، اما در سیاست خارجی و به طور کل، سیاست، تجربه شایسته ای نداره. سرویس چهره های پرتال ما، امروز گشتی زده در دنیای سلفی بازیای این نامزد جنجالی رقابتای ریاست جمهوری ۲۰۱۶.

اما قبل از اون، ترامپ کیست؟

درباره ترامپ،خیلی شنیده ایم ودیده ایم. این وضعیت واسه تعداد خیلی از شهروندان دهکده دیجیتالی امروز که در شبکه های اجتماعی،مرتب درباره ایشون می خونن هم، صادقه. بیشتر از ۳۴۰ میلیون صفحه در اینترنت، درباره ایشون مطلب منتشر کردن که خود نشون دهنده نوع نگاه جهانی به سخنان جنجالی این نامزده. سازمان تجارت ترامپ که در نشانی trump.com قرار داره، به طور خلاصه، معرف کار و کاسبی آقای ترامپ هست.
ترامپ هر چند تا قبل از رقابتای انتخاباتی، خیلی اهل فضای مجازی نبود، اما این روزا، ساعت به ساعت توییتر خود رو به روز می کنه.
این توییتر در نشانی twitter.com/realDonaldTrump در دسترسه و می تونین اظهارت ایشون رو بخونین.

(صفحه توییتر دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با ۷.۵ میلیون مخاطب)

۳۱ هزار توییت و بیشتر از ۷.۵ میلیون مخاطب، آماری هست که توییتر ترامپ از مارچ ۲۰۰۹ میلادی، ارائه می کنه.
توییتر ترامپ،بعضی وقتا مطالب جالبی رو منتشر می کنه که واسه شناخت ایشون، موثره. ۲۰ سال پیش، دونالد ترامپ در گفت و گو با اپرا وینفری،مجری مشهور آمریکایی درباره این که نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میشین، گفت: بله! وقتی که آمریکا شرایط خیلی خیلی بدی پیدا کنه!

نوشته دیگر :   با بهترین و خوش ساخت ترین فیلم های انیمه ژاپنی آشنا شوید [قسمت دوم]

(توییت جدید ترامپ درباره مصاحبه ۲۰ سال پیش با اپرا وینفری)

البته ترامپ واسه موفقیتای انتخاباتی از سلفی بازی به عنوان یه جنبش مهم اجتماعی در فضای مجازی خوب بهره برده و با همه قشرهای سنتی و تحصیلاتی جامعه آمریکا سلفی میگیره. حتی بچه ها.

(سلفیای دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا با کودکان در جریان بازدیدای تبلیغاتی سال ۲۰۱۵)

صفحه ترامپ در اینستاگرام که در نشانی: https://www.instagram.com/realdonaldtrump قرار داره، بیشتر از ۶۴۷ پست منتشر کرده و ۱.۳ میلیون مخاطب داره.
نامزد ۷۰ ساله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بچه فرد ترامپ، بساز بفروش معروف آمریکاست. ترامپ ۳ بار ازدواج کرد که هر بار، مدلا و فعالان رسانه ای، همسر ایشون بودن. آدمایی چون: Ivana Zienkova، Maria Maples و Melania Knauss، از سال ۱۹۷۷ تا ۲۰۰۵، سابقه همسری آقای ترامپ رو داشتن که ۵ بچه براش به ارمغان آوردن.

(همسران ترامپ، سالای دور،سالای نزدیک  در ۴ قاب)

ثروت ۴.۵ میلیارد دلاری ترامپ، اونو در فهرست میلیاردهای فوربس قرار داد. محل زندگی اون در برج ترامپ تاور در منهتن نیویورک هست.
نزدیک جایی که ایشون در اون جا در سال ۱۹۴۶ به دنیا اومد. ترامپ برنامه های تلویزیونی زیادی رو اسپانسری کرده که از اون جمله میشه به The Apprentice و چندین برنامه واسه NBC اشاره کرد.

(تصویری از برج ترامپ در خیابون پنجم نیویورک)

ترامپ رو خیلیا به واسطه پشتیبانی از برنامه ملکه زیبایی در دنیا می شناسن. مسابقه ملکه زیبایی (به انگلیسی: Beauty pageant یا beauty contest) به مسابقاتی گفته می‌شه که براساس زیبایی فیزیکی شرکت کنن گان به اونا امتیاز داده می‌شه و بیشترین امتیاز آور برنده و ملکه زیبایی خونده می‌شه، هر چند به عواملی مانند هوش و استعداد هم امتیاز داده می‌شه. مسابقه زیبایی مردان بادی بیلدینگ نامیده می‌شه. این برنامه ها، منتقدان زیادی داشته.

در ادامه نگاهی داریم به سلفیای این نامزد جنجالی.

(سلفی دونالد ترامپ با مکث کوبر، یکی از دانشجویان دانشگاه Tufts امریکا)

(سلفی دونالد ترامپ خندان با آقای TED در جریان بازدید از کمپین تبلیغاتی ترامپ)

(نگاه عجیب در سلفی دونالد ترامپ با یکی از اعضای تیم کمپین تبلیغاتی)

(سلفی خندان و متعجب دونالد ترامپ با یکی از اعضای تیک تبلیغاتی در واشنگتن)

(سلفی خندان دونالد ترامپ در دیرستان استیونسون ۲۰۱۵)

(سلفی دونالد ترامپ با یکی از طرفداران کمپین تبلیغاتی در بارکلی آمریکا)

(سلفی خندان دونالد ترامپ در مرکز خطوط هوایی آمریکا در تگزاس- سپتامبر ۲۰۱۵)

(سلفی خیلی خندان دونالد ترامپ با دختر محجبه در دسامبر ۲۰۱۵ با نقل از CNN)

(سلفی دزدگی  با دونالد ترامپ خندان در کمپین تبلیغاتی)

(سلفی دونالد ترامپ با تعدادی از افسران پلیس منجستر)

 

(۹ سلفی مهم ترامپ از دید گوگل)

 

ترامپ هر چند برخلاف برخیا،تجربه زیادی در سیاست خارجی نداره و صحبتای جنجالی می کنه، اما کتابای زیادی درباره کار و کاسبی نوشته که خیلی مهم بوده و بعضی به فارسی هم برگردانده شده.
مخصوصا کتاب art of comeback دونالد ترامپ که رویدادهای پس از ورزشکستی تا تبدل شدن به mogole رو اشاره داره.

(تصویر ۲ کتاب جدید دونالد ترامپ که معمولا با تصویر خشنی از خود روی جلد کتاب هم همراه می شه)

فهرست کتابای دونالدترامپ به این شرحه :
Time To Get Tough

The Art of the Deal

The Art of the Comeback

 

The America We Deserve

 

The Trump Card: Playing to Win in Work and Life by Ivanka Trump

The Way to the Top

How to Get Rich

 

 

Think Like a Billionaire
The Best Golf Advice I Ever Received

 

Why We Want You To Be Rich

 

The Best Real Estate Advice I Ever Received
Think Big and Kick Ass

Never Give Up

 

Think Like a Champion

 

Midas Touch

درباره کتابای آقای دونالد ترامپ و موضوعاتی که ایشون در این کتابا به اون اشاره کرده، در سرویس سبک زندگی، مطالبی ارائه می کنیم.

دنیای سلبریتیا رو از قاب سلفی بخش سلفی بازه های سرویس چهره های پرتال ما دنبال کنین.