چهره های مشهوری که به دلیل ابتلا به ایدز جانشان را از دست دادند

شاید ایدز مخوف ترین مریضی باشه که آدم تا حالا با اون مواجه شده طوری که هر کسی با شنیدن نام این مریضی ناگاه ترسی عمیق رو در وجودش حس می کنه.
هرساله هزاران نفر در سراسر دنیا در اثر دچار شدن به این مریضی بعضی وقتاً مخفی و نحس جون خود رو از دست میدن.
نکته باور نکردنی درباره این مریضی اینه که حتی افراد مشهور و سلبریتیا هم از اون در امان نیستن. فهرست سلبریتیایی که در اثر دچار شدن به این مریضی جانشون رو از دست دادن بالاتر از حد تصور شماس. ایدز هیچ تبعیضی بین چهره ها، رنگ پوستا، جایگاه های اجتماعی و یا جنسیت قایل نمی شه.

این مریضی خوفناک با بیرحمی تموم حمله آورده و میکشه. در طول ده های ۷۰ و ۸۰ قرن بیستم که هنوز اطلاع رسانی در مورد این مریضی خیلی کم و ناچیز بود و البته اطلاعات زیادی هم در مورد این مریضی نبود، طبیعتاً کمتر کسی هم روشای جلوگیری از دچار شدن به این مریضی رو می دونست. در اون دوران ایدز به طور زیادی افراد دارای انحرافات اخلاقی رو گرفتار می ساخت و خیلی زود به دیگر اقشار جامعه هم سرایت کرد.
در ادامه این مطلب می خوایم چهره های مشهوری رو به شما معرفی کنیم که در اثر دچار شدن به مریضی ایدز جانشون رو از دست دادن.

۱-رابرت برَد دیویس

رابرت دیویس بازیگر شناخته شده نقش بیلی هیس در فیلم «قطار سریع السیر نیمه شب» (Midnight Express) در سال ۱۹۴۱ در آمریکا به دنیا اومد و در سال ۱۹۸۵ مشخص شد که حامل ویروی HIVه و خیلی زود مریضی نشونه های شوم خود رو به این بازیگر خوش آتیه نشون داد. دیویس در سال ۱۹۹۱ در سن ۴۱ سالگی به دلیل دچار شدن به ایدز جون داد.

۲-راک هادسون

وقتی که اعلام شد راک هادسون بزرگ، ستاره بزرگ هالیوود منتقل کننده ویروس HIVه تموم آمریکا و حتی همه دنیا در شوکی بزرگ فرو رفت. مریضی اون در سال ۱۹۸۵ تشخیص داده شد و درست چند ماه بعد نشونه های این مریضی کشنده در ایشون ظاهر گردید. الیزابت تیلور و دوریس دیو که دوستان نزدیک هادسون بودن نمی تونستن جلوی اشکای خود رو بگیرن. راک هادسون خیلی زود و تنها یه ماه قبل از این که جشن تولد ۶۰ سالگی اش رو بگیره در ۲ اکتبر ۱۹۸۵ مرگ رو در آغوش کشید.

۳- استیو روبل

در اواسط دهه ۱۹۷۰ تا اوایل دهه ۱۹۸۰، بزرگ ترین محل آواز خوانی در جهان «استودیو ۵۴» نام داشت. استیو روبل مالک این استودیو شخصی شناخته شده بود که از معروفیت، پول، خودروهای گرون و سریع، عمارتای باشکوه و البته زنان قشنگتر چیزی کم نداشت اما همین موضوع باعث شد که ایشون روابط اخلاقی بی بند و باری داشته باشه. روبل به دلیل روابط جنسی حروم فراوون و مصرف مواد مخدر به مریضی ایدز گرفتار شد و خیلی زود به مصرف داروی مشهور AZT  روی آورد اما در ۲۵ جولای ۱۹۸۹ در اثر دچار شدن به هپاتیت جون خود رو از دست داد.

۴- داک رامبو (نورمن جی رامبو)

داک رامبو یکی از بازیگران مشهور آمریکایی بود که در سال ۱۹۹۴ و در سن ۵۲ سالگی به دلیل دچار شدن به مریضی ایدز در کالیفرنیا جون خود رو از دست داد.

۵- ژان آنتونی ری

در دهه ۱۹۸۰ همه از دیدن حرکات موزون این رقصنده مشکی پوست که به نام «له روی» معروف شده بود لذت می بردن. اون در ۱۴ نوامبر ۲۰۰۳ در سن ۴۱ سالگی در اثر دچار شدن به مریضی ایدز جون سپرد.

۶- ریکی آویلس

این بازیگر پرتغالی حرفه بازیگری خود رو به عنوان کمدین شروع کرد و خیلی زود بازی در نقشای منفی سینمایی رو شروع کرد.
اون در فیلم «پدر خونده ۳» در کنار اندی گارسیا و آل پاچینو حضور داشت و البته در فیلم «راه کارلیتو» (Carlito’s way) هم با آل پاچینو و شون پن همبازی شد.
اون به دلیل استقاده از سرنگ آلوده هروئین به ایدز گرفتار شده و در ۱۷ مارس ۱۹۹۵ در سن ۴۲ سالگی از دنیا رفت.

نوشته دیگر :   شیوه تعیین وقت آنلاین سفارت لهستان برای ویزا شنگن تیپ C و تیپ D

۷- فردی مرکوری

خواننده انگلیسی سرشناس گروه «کویین»، فردی مرکوری، با گروه موسیقی خود تاریخ ساز شده و فصلی نو رو در دنیای موسیقی باز کرد طوری که خود و گروهش به افسانه ها ملحق شدن. اما به دلیل روابطه همجنس بازی اش به ایدز گرفتار شد و در ۲۴ نوامبر ۱۹۹۱ در سن ۴۵ سالگی درگذشت. اون قبل از مرگ تلاشای بسیاری واسه آگاهی دادن به گروه های جور واجور جامعه در مورد این مریضی انجام داد.

۸- کلاوس نومی

کلاوس نومی یه خواننده آلمانی به صدایی بسیار خاص بود که برنامه های بسیاری رو به دیوید بووی اجرا می کرد.
نومی در ۶ آگوست ۱۹۸۳ و در سن ۳۹ سالگی در اثر دچار شدن به این مریضی خطرناک جون خود رو از دست داد.

۹- رودولف نوریف

رودولف نوریف یکی از رقصندهای مشهور روسی بود که از شوروی فرار کرده و به غرب اومد. ایشون معروفیت خود در شوروی رو در غرب هم تکرار کرد اما در سن ۵۴ سالگی در پاریس به دلیل دچار شدن به مریضی ایدز جون سپرد.

۱۰- جیا کارانگی

یکی از مدلای شناخته شده دهه ۱۹۸۰، جیا کارانگی بود که در بالاترین درجه معروفیت و زیبایی در سن ۲۶ سالگی در اثر دچار شدن به مریضی ایدز جون خود رو از دست داد. ایشون شخصیت قوی نداشت و به خاطر همین معروفیت و توجه عمومی خیلی زود زندگی اونو دچار تغییراتی شدید کرد.
کارانگی خیلی زود به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرد و در ۱۸ نوامبر ۱۹۸۶ در بیمارستانی در فیلادلفیا درگذشت. در شب مرگش تنها مادرش  همراه اون بود و دنیای مد و فشن به همون سرعتی که اونو به معروفیت رسونده بود به همون سرعت هم اونو از یاد برد. هیچکی در مراسم تدفین اون شرکت نکرد.

۱۱- استیون استاکر

استیون استاکر بازیگر سرشناسی بود که بسیاری ایشون رو به خاطر بازی در نقش خلبانی جسور در فیلم کمدی «هواپیما» (Airplane) می شناسن. اون در  ۱۳ آوریل ۱۹۸۶ در اثر دچار شدن به مریضی ایدز در سن ۳۸ سالگی جون داد.

۱۲- مریت باتریک

مریت باتریک بازیگری آمریکایی بود که همه اونو به خاطر بازی در مجموعه فیلمای «پیشتازان فضا» (Star Trek) در نقش دکتر سفینه می شناسن. اون در ۱۷ مارس ۱۹۸۹ در سن ۳۰ سالگی در اثر دچار شدن به مریضی ایدز جون خود رو از دست داد. روی سنگ قبر اون اسم واقعیش حک نشد و اسم دکتر دیوید مارکوس که خیلی از مردم رو عاشق خود کرده بود روی سنگ قبر اون نقش بست.

۱۳- آنتونی پرکینز

بازیگری خجالتی و متواضع که در جوونی قلب بریژِیت باردو جین فوند رو شکسته بود، آنتونی پرکینز نام داشت. بازیگر اصلی فیلم «روانی» (Psycho) به دلیل طبیعت رفتاری خجالتی اش رابطه خوبی با زنان نداشت اما بسیاری گفته بودن که دلیل ابتلای اون به ایدز رابطه داشتن به نوریف و ویکتوری پرینسزال بوده.
ایشون از همسرش،بری برنان دو پسر داشت و در ۱۲ سپتامبر ۱۹۹۲ در سن ۶۰ سالگی در اثر دچار شدن به ایدز جون خود رو از دست داد. همسر اونم در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ سوار بر هواپیمای خطوط هوایی آمریکن ایرلاینز بود که به برجای دوقلو کوبیده شد.

۱۴- مایکل جیتر

در ۳۰ مارس ۲۰۰۳، کامل هنکس در مرگ یکی از بهترین دوستان و همبازی اش در فیلم «راه سبز» (Green Mile) به عزا نشست. مایکل جیتر در سن ۵۰ سالگی در اثر دچار شدن به مریضی ایدز جون خود رو از دست داد. همه اونو به خاطر بازی خیره کننده اش در نقش ادوارد دلاکرو همراه با موش دوست داشتنی اش در فیلم «راه سبز» به یاد میارن.