بهترین فریم ورک های پی اچ پی برای سال 2023

بهترین فریم ورک های پی اچ پی برای سال 2023

در این مقاله، بهترین فریم ورک‌های PHP برای استفاده در سال 2023 را بررسی می‌کنیم. به عنوان بخشی از آن، به این می‌پردازیم که فریمورک PHP چیست، چه زمانی باید استفاده از آن را در نظر داشته باشید، و چه چیزی اصلی است. مزایای استفاده از فریم ورک پی اچ پی هستند. ما همچنین بهترین چارچوب PHP را برای مبتدیان و بهترین چارچوب ها را برای توسعه وب در نظر خواهیم گرفت.

معرفی سایت: html چیست؟

محتوا

  1. فریم ورک پی اچ پی چیست؟
  2. زمان استفاده از چارچوب PHP
  3. دلایل عدم استفاده از چارچوب PHP
  4. برترین مزایای فریم‌ورک‌های PHP
  5. بهترین چارچوب‌های PHP برای استفاده
  6. بهترین چارچوب PHP برای مبتدیان
  7. بهترین چارچوب PHP برای توسعه وب
  8. نتیجه گیری

فریم ورک پی اچ پی چیست؟

قبل از اینکه به مزایای استفاده از چارچوب‌های PHP و اینکه بهترین فریم‌ورک‌های PHP برای استفاده از آن‌ها کدامند، بپردازیم، ابتدا باید بفهمیم که چارچوب PHP چیست.

PHP پرکاربردترین زبان سمت سرور در جهان است، و فریمورک‌های PHP برای مدت طولانی وجود داشته است. و در طول سالیان متمادی شکل ها و پارادایم های متفاوتی به خود گرفته اند. آنها از وب سایت های ساده گرفته تا برنامه های کاربردی وب بزرگ و پیچیده که میلیون ها ثبت نام و بازدید روزانه را مدیریت می کنند، قدرت می دهند.

فریم‌ورک‌های PHP ده‌ها سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرند (Phplib، اولین چارچوب PHP، به قبل از ۲۰۰۰ برمی‌گردد.) ، و آنها اشکال مختلفی به خود گرفته اند، اما هدف اصلی آنها عمدتاً ثابت مانده است. این هدف این است: کمک به توسعه‌دهندگان PHP با ارائه مجموعه‌ای از توابع رایج و همچنین کتابخانه‌هایی برای عملکردهای رایج، و استفاده از بهترین شیوه‌های کدنویسی.

فریم ورک PHP را به عنوان یک اسکلت در نظر بگیرید که قبلاً یک سیستم در حال اجرا را ارائه می دهد که می توانید کد خود را بدون نیاز به بررسی همه جزئیات از ابتدا در آن جاسازی کنید. آیا به احراز هویت ایمن نیاز دارید؟ قبلاً مراقبت شده است! مسیریابی؟ آره! تزریق وابستگی؟ شما شرط می بندید!

با استفاده از چارچوب‌های PHP، می‌توانیم مقدار کد مورد نیاز برای نوشتن را به شدت کاهش دهیم و کارایی خود را بهبود بخشیم و در عین حال کیفیت بالایی را به دلیل استفاده از استانداردهای کد و بهترین شیوه‌ها تضمین کنیم. بررسی نحوه عملکرد یک چارچوب PHP نیز راه خوبی برای افزودن به یادگیری PHP شما است. مهارت های توسعه خود را رشد دهید.

زمان استفاده از چارچوب PHP

اگرچه امروزه برای یک برنامه نویس PHP استفاده از فریم ورک PHP در تقریباً هر پروژه ای تقریباً بیهوده به نظر می رسد، موارد زیادی وجود دارد که استفاده از آن ممکن است بهترین ایده نباشد. همه چیز به پروژه بستگی دارد. بیشتر اوقات، بحث حول محور این است که از چه چارچوبی استفاده کنیم، در زمانی که زمان زیادی بحث باید حول این موضوع باشد که آیا اصلاً باید از آن استفاده کنیم یا نه.

برای ابهام زدایی از این موضوع، اجازه دهید نگاهی گذرا به برخی از مزایا و معایب استفاده از چارچوب PHP داشته باشیم.

دلایل عدم استفاده از چارچوب PHP

ممکن است در مقاله‌ای در مورد بهترین فریم ورک‌های PHP صحبت در مورد معایب فریمورک PHP عجیب باشد، اما درک این نکته مهم است که استفاده از چارچوب PHP ممکن است بهترین ایده نباشد.

اجرای کندتر

یک چارچوب PHP همیشه پیچیدگی و سربار را به اسکریپت های PHP شما اضافه می کند. همیشه باید در نظر داشته باشید که حتی قبل از اجرای یک اسکریپت ساده، یک چارچوب PHP همیشه تعدادی از کلاس ها و کتابخانه ها را قبل از اجرای آن بارگیری می کند.

بنابراین قبل از انتخاب چارچوب PHP، نیازهای برنامه خود را در نظر بگیرید. گاهی اوقات بهترین راه حل ممکن است نوشتن کد سفارشی در پایین ترین سطح انتزاعی باشد که سریعتر و پیچیده تر از استفاده از یک چارچوب باشد.

راه حل های عمومی برای مشکلات خاص

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، یک چارچوب اسکلت کتابخانه‌ها و عملکردی را ارائه می‌کند که آماده استفاده است و باید رایج‌ترین مشکلاتی را که یک توسعه‌دهنده پیدا می‌کند حل کند. با این حال، همانطور که راسموس لردورف، خالق PHP گفت:

هیچ کس مشکل کلی ندارد. هر کسی یک مشکل بسیار خاص دارد که سعی در حل آن دارد. و یک چارچوب همه‌منظوره، در حالی که می‌تواند آن را حل کند، معمولاً آن را به گونه‌ای حل می‌کند که بسیاری از چیزهای دیگر را که به آن نیاز ندارید، دریافت می‌کنید که در نهایت در هر درخواستی انجام می‌شود.

به همین دلیل است که وقتی چارچوبی را انتخاب می‌کنیم، باید مراقب باشیم که بفهمیم آیا مشکل ما را حل می‌کند یا نه، و تنها پس از آن باید بررسی کنیم که آیا با بقیه نیازهای ما مطابقت دارد یا خیر.

منحنی یادگیری

چارچوب‌ها ما را به سمت کدهای خوب، ساختاریافته و بهترین شیوه‌ها می‌کشند. اما یادگیری و تسلط آن ها به زمان و تلاش نیاز دارد. اگر کسی چارچوبی را بدون دانش کامل از آن و مفاهیم پشت آن انتخاب کند، به احتمال زیاد، به جای کد ساختاریافته، با یک آشفتگی بزرگ مواجه خواهیم شد.

کنترل محدود

زمانی که تصمیم به استفاده از فریم ورک پی اچ پی می گیریم باید چیزی را درک کنیم این است که در حال معرفی یک وابستگی خارجی هستیم. با این کار، ما می پذیریم که افراد مسئول این چارچوب ممکن است در هر زمانی از آن حمایت نکنند، یا توسعه آن را در جهت دیگری پیش ببرند. ما همچنین باید زمان مورد نیاز برای ارتقاء چارچوب به نسخه‌های جدیدتر را در نظر بگیریم و باید با تمام به‌روزرسانی‌های کدی که ممکن است به‌روزرسانی به همراه داشته باشد، مقابله کنیم.

چارچوب واقعی همچنین لایه جدیدی از انتزاع را به کد ما معرفی می کند. در حالی که بسیاری از بخش‌های فریم‌ورک قرار است سفارشی شوند، هسته چارچوب معمولا یک جعبه سیاه است که قرار نیست لمس شود. اگر آن را اصلاح کنیم، نمی‌توانیم روی دریافت پشتیبانی حساب کنیم، و انجام همه به‌روزرسانی‌های آینده بدون انجام دوباره کاری زیاد غیرممکن خواهد بود.

اینها برخی از معایب استفاده از چارچوب PHP هستند. بنابراین، اگر عجله داریم یا پروژه ما کوچک است، بهتر است از چارچوب استفاده نکنیم. در عوض، ما باید از یک میکروفریم استفاده کنیم (چارچوبی که در آن عملکرد به حداقل موارد ضروری کاهش یافته است) یا حتی شروع به کار کنیم. از ابتدا با استفاده از چند کتابخانه که با آنها آشنا هستیم.

برترین مزایای فریمورک های PHP

در حالی که برخی موارد گوشه ای وجود دارد که استفاده از چارچوب PHP بهترین راه حل برای یک مشکل خاص نیست، استفاده از آن مزایای زیادی نیز دارد. بیایید نگاهی دقیق‌تر به مزایا بیندازیم.

زمان‌های توسعه سریع‌تر

یک چارچوب PHP که به خوبی انتخاب شده است، از قبل شامل پیاده سازی هایی برای رایج ترین مشکلاتی است که باید در آن حل شود. و نه تنها این، بلکه معمولاً یک معماری برنامه با ساختار مناسب ارائه می دهد – مدل-View-Controller (MVC) رایج ترین است – برای هدایت توسعه ما.

به این ترتیب، به‌جای صرف زمان و تلاش برای برنامه‌ریزی یک معماری برنامه، ارزیابی کتابخانه‌های مختلف موجود، و پیاده‌سازی معماری از پایه، با استفاده از یک چارچوب، یک قالب کاملاً کاربردی دریافت می‌کنیم و فقط باید روی ساختن آن تمرکز کنیم. ویژگی های خاص پروژه ما.

اضافه شده به آن، بسیاری از چارچوب‌های PHP شامل ابزارهای خط فرمان نیز می‌شوند که به تولید قالب‌های کد خودکار کمک می‌کنند که می‌توانند سرعت توسعه را بیشتر کنند.

امنیت شدیدتر

یکی از بزرگترین مشکلات هنگام توسعه برنامه های PHP امنیت است. اکثر توسعه دهندگان به تمام ابزارها یا مهارت های مورد نیاز برای ایجاد یک برنامه امن PHP مجهز نیستند. با استفاده از چارچوب PHP، ما از راه حل هایی استفاده می کنیم که به طور مداوم توسط جامعه PHP آزمایش، بررسی و بررسی می شوند. از آنجایی که اکثر آنها منبع باز هستند، مشکلات امنیتی معمولاً به سرعت متوجه و برطرف می شوند.

همکاری آسانتر

به‌عنوان توسعه‌دهندگان، باید راه‌حل‌ها و پیاده‌سازی‌های خود را از روی قلب بدانیم. اما وقتی در یک تیم کار می کنیم، همه چیز تغییر می کند. بدون آگاهی از تصمیمات طراحی و مستندات کامل پایگاه کد، استفاده از و گاهی درک کد برنامه ما برای اعضای تیم دشوار خواهد بود.

استفاده از چارچوب PHP، شروع پروژه را برای توسعه دهندگان جدید آسان تر می کند. حتی اگر قبلاً با چارچوب آشنا نباشند، احتمالاً به مستندات کامل مربوط به آن، همراه با چندین فیلم و آموزش در مورد نحوه استفاده از آن در سراسر وب دسترسی خواهند داشت. به این ترتیب، توسعه دهندگان می توانند به جای هدایت مداوم اعضای تیم جدید در طول پروژه، روی توسعه ویژگی ها تمرکز کنند.

بهترین چارچوب های PHP برای استفاده

دنیای چارچوب‌های PHP در دهه گذشته به سرعت گسترش یافته است. چارچوب ها آمده اند و رفته اند، و در چند سال گذشته، ما شاهد برخی ثبات ها بوده ایم. با آن، برخی از چارچوب ها به عنوان انتخاب های برتر برای اکثر پروژه ها مطرح شده اند.

نگاه کردن به لیست در حال رشد فریمورک‌های PHP و انتخاب بهترین پنج مورد دشوار است. برخی برای موارد خاص بهتر خواهند بود و برخی منحنی های یادگیری سریعتر یا پشتیبانی بهتر/بدتر جامعه خواهند داشت. هنگام ایجاد لیستی مانند این، ما به همه آن عوامل نگاه می کنیم و آنهایی را که عملکرد بهتری دارند به طور کلی انتخاب می کنیم. با وجود این اخطار، بیایید نگاهی به پنج فریمورک برتر PHP برای استفاده در سال 2023 بیندازیم.

توجه: در اینجا تمرکز بر چارچوب‌های همه‌منظوره و همه‌منظوره است، نه چارچوب‌های خاص دامنه یا میکروفریم‌ورک‌ها.

لاراول

از وب‌سایت لاراول:

لاراول تلاش می‌کند تا با آسان‌تر کردن وظایف رایج مورد استفاده در اکثر پروژه‌های وب، مانند احراز هویت، مسیریابی، جلسات و حافظه پنهان، درد توسعه را از بین ببرد. عملکرد برنامه.

لاراول احتمالاً پر استفاده ترین و توصیه شده ترین فریم ورک پی اچ پی در این مرحله است. اولین بار در سال 2011 توسط تیلور اتول در تلاش برای ایجاد جایگزین پیشرفته تری برای CodeIgniter منتشر شد که در آن زمان ویژگی هایی مانند احراز هویت و مجوز را ارائه نمی کرد.

Laravel یک فریمورک بسیار گسترده و پر از ویژگی است که از الگوی MVC پیروی می کند و عملکردهای خارج از جعبه را ارائه می دهد مانند:

  • احراز هویت
  • مجوز
  • تأیید ایمیل
  • رمزگذاری
  • هش کردن
  • بازنشانی رمز عبور

زمانی که صحبت از الگوسازی به میان می‌آید، لاراول از موتور قالب Blade استفاده می‌کند و تعاملات پایگاه داده عبارتند از تحت پوشش ORM Eloquent. لاراول همچنین از ابزار خط فرمان Artisan برای کمک به سرعت بخشیدن به توسعه استفاده می کند.

توجه: ORM مخفف شیء نگاشت رابطه ای است. ORM مکانیزمی است که آدرس دهی، دسترسی و دستکاری اشیاء پایگاه داده را بدون نیاز به در نظر گرفتن اینکه چگونه آن اشیا با منابع داده خود مرتبط هستند را ممکن می سازد. این اساسا یک جعبه سیاه برای نحوه تعامل با پایگاه داده است.

لاراول همچنین از طریق Composer یا راه حل هایی مانند Homestead، جعبه Vagrant یا Laravel Valet.

در نهایت، لاراول به عنوان سریعترین فریم ورک پی اچ پی برای اکثر موارد استفاده بنچمارک می شود. در مجموع این امر لاراول را به فریم ورک برتر همه منظوره تبدیل می کند و باید هنگام انتخاب چارچوب PHP برای پروژه بعدی خود به آن توجه کرد.

نوشته دیگر :   موسسه حقوقی : اجاره وثیقه و سند

اگر می‌خواهید درباره لاراول بیشتر بدانید، می‌توانید منابع لاراول را در SitePoint بررسی کنید، یا مستقیماً وارد ایجاد وبلاگ با استفاده از لاراول شوید.

مشخصات

  • راه اندازی: ژوئن 2011
  • نسخه فعلی: 9، منتشر شده در ژانویه 2022.
  • شرایط فنی: PHP >= 8 (یا از Laravel Homestead استفاده کنید)
  • نصب: composer create-project laravel/laravel your-app-name
  • وب سایت: laravel.com
  • اسناد: اسناد لاراول

Symfony

Symfony را می توان از دو منظر متفاوت نگاه کرد. این یک چارچوب PHP است و همچنین مجموعه ای از اجزای PHP برای ساخت برنامه های کاربردی وب است. به لطف این تطبیق پذیری، Symfony بسیار مقیاس پذیر است. می‌توانید با کل چارچوب کار کنید یا فقط چند مؤلفه را انتخاب کنید که مناسب موارد استفاده شما باشد. این می تواند به همان اندازه که لازم است ساده یا پیچیده باشد، و دلیل اینکه Symfony واقعا یک نرم افزار عالی است این است که اکثر فریم ورک های PHP دیگر از اجزای Symfony در پس زمینه استفاده می کنند.

Symfony از Doctrine ORM برای تعاملات پایگاه داده و Twig به عنوان موتور قالب. همچنین ابزار CLI خود را برای کمک به توسعه دارد.

SitePoint مجموعه خوبی از مقالات Symfony دارد که می‌تواند شما را در اینجا سرعت بخشد.

مشخصات

  • راه اندازی: 2005
  • نسخه فعلی: 6.1.5، منتشر شده در می 2022
  • شرایط فنی: PHP >= 8
  • نصب: composer create-project symfony/skeleton:"6.1.*" my_project_directory
  • وب سایت: symfony.com
  • اسناد: اسناد Symfony

نکته دیگری که هنگام نگاه کردن به Laravel و Symfony باید در نظر گرفت این است که هر دو دارای جوامع عظیمی از توسعه دهندگان هستند که به طور فعال از آنها استفاده می کنند و برای آنها توسعه می دهند. آموزش در هر دو به طور گسترده در دسترس است، و مستندات در مورد هر دو واقعا خوب و گسترده است.

CakePHP

ایده پشت CakePHP این بود که چارچوبی برای توسعه وب داشته باشیم که بر توسعه سریع تمرکز داشته باشد که ساخت برنامه های وب را ساده تر و سریع تر کند و به کد کمتری نیاز داشته باشد. ایده این بود که از قراردادها بر روی پیکربندی برای فعال کردن کار سریع، بدون تصمیم گیری زیاد از قبل استفاده شود. این بدان معناست که هیچ فایل XML یا YAML وجود ندارد.

CakePHP دارای ORM داخلی خود است و از نظر الگوها، از فایل خود استفاده می کند. قالب (.ctp) که از یک نحو جایگزین PHP برای کنترل ساختارها و خروجی های آن استفاده می کند.

درست مانند سایر چارچوب‌ها، CakePHP ویژگی‌های امنیتی مانند رمزگذاری، هش رمز عبور، حفاظت از داده‌های فرم و حفاظت CSRF را پیاده‌سازی می‌کند.

اگرچه انجمن آن به اندازه جامعه لاراول بزرگ و پر جنب و جوش نیست، هنوز منابع و رویدادهای زیادی برای توسعه دهندگان CakePHP در سراسر جهان وجود دارد.

مشخصات

  • راه اندازی: 2005
  • نسخه فعلی: 4.4، منتشر شده در آگوست 2022
  • نیازهای فنی: PHP >= 7.4
  • نصب: composer create-project --prefer-dist cakephp/app:~4.0 my_app_name
  • وب سایت: cakephp.org
  • اسناد: اسناد CakePHP

CodeIgniter

درست مانند CakePHP، CodeIgniter برای توسعه سریع چارچوب MVC با حداقل پیکربندی ایجاد شده است. اما سازندگان آن آن را به سطح بعدی رساندند.

CodeIgniter ردپای بسیار کوچکی دارد (دانلود 1.2 مگابایت) به این معنی که نفخ بسیار کمی دارد و همچنین بسیار سریع است.

اگرچه CodeIgniter همراه با یک ORM ارائه نمی شود، اما دارای یک کلاس پایگاه داده انتزاعی با ویژگی های کامل و بسیار سریع است که از ساختارهای سنتی و الگوهای سازنده پرس و جو پشتیبانی می کند. برای الگوها هم همین‌طور: حتی اگر می‌توانیم از یک موتور قالب خارجی یا PHP ساده استفاده کنیم، CodeIgniter یک کلاس Template دارد که می‌توان از آن استفاده کرد.

مشخصات

  • راه اندازی: 2006
  • نسخه فعلی: 4.1، منتشر شده در فوریه 2022
  • نیازهای فنی: PHP >= 7.4
  • نصب: composer create-project codeigniter4/appstarter your-app-name
  • وب سایت: codeigniter.com
  • اسناد: اسناد CodeIgniter

FuelPHP

FuelPHP جوانترین فریمورک در این لیست است. با گزاره زیر معرفی شده است:

Fuel PHP Framework یک فریم ورک سریع، ساده و انعطاف پذیر PHP 5.4+ است که از بهترین ایده های سایر فریم ورک ها با شروعی تازه به وجود آمده است!

FuelPHP مملو از مفاهیم و پارادایم‌های «جدید» است – مانند استفاده از HMVC (کنترل کننده نمایش مدل سلسله مراتبی) به جای MVC. HMVC سازماندهی کد بهتر، مدولار بودن بیشتر، توسعه پذیری بیشتر و استفاده مجدد از کد را تشویق می کند.

FuelPHP ابزار ORM و خط فرمان خود را ارائه می دهد و جامعه کوچک اما بسیار مشتاقی دارد. حتی اگر FuelPHP جوانترین فریمورک ارائه شده است، قطعاً انتخابی است که باید در نظر گرفته شود.

مشخصات

  • راه اندازی: 2014
  • نسخه فعلی: 1.9، منتشر شده در دسامبر 2021
  • نیازهای فنی: PHP >= 5.3
  • نصب: composer create-project fuel/fuel --prefer-dist .
  • وب سایت: fuelphp.com
  • اسناد: اسناد FuelPHP

بهترین چارچوب PHP برای مبتدیان

شما می توانید یاد بگیرید که از یک فریم ورک استفاده کنید حتی زمانی که شروع به یادگیری PHP می کنید. برای مبتدیانی که به دنبال شروع استفاده از فریم ورک پی اچ پی هستند، معیارهای انتخاب فریم ورک پی اچ پی با معیارهای توسعه دهندگان معتبر کمی متفاوت است. حتی اگر برخی از موضوعات ممکن است همپوشانی داشته باشند، زمانی که به دنبال خیس شدن پای خود در این موضوع هستند، مبتدیان باید به مواردی مانند این نگاه کنند:

  • ساده بودن و نصب چارچوب
  • اسناد
  • انعطاف پذیری
  • بهترین شیوه ها (سازگاری MVC، PSR)
  • محبوبیت

با در نظر گرفتن این موضوع، ما سه چارچوب برتر را گردآوری کرده‌ایم که نه تنها نصب آسانی دارند و دارای اسناد و انجمن‌های عالی هستند، بلکه بهترین فرصت را برای مبتدیان برای یادگیری و رشد.

لاراول

به لطف جامعه و مستندات عالی، لاراول احتمالاً بهترین چارچوب برای شروع است. به اندازه کافی منعطف است که استفاده از آن حتی در یک مورد ساده و همچنین برای برنامه های بزرگ و پیچیده آسان باشد. همچنین هر توسعه‌دهنده‌ای را بر اساس بهترین شیوه‌های کدنویسی و آزمایش در مسیر برنامه‌نویسی قرار می‌دهد.

Yii2

چارچوبی که هنوز به آن نگاه نکرده ایم، چارچوب Yii2 است. این یک انتخاب عالی برای کسانی است که تازه شروع به کار کرده اند. این یک دستورالعمل نسبتاً ساده دارد که می تواند توسعه دهندگان را نسبتاً سریع راه اندازی کند. .

اگرچه Yii2 یک چارچوب بسیار بزرگ است، اما عملکرد بسیار خوبی دارد و پس از نصب دو گزینه از فریم‌های برنامه را ارائه می‌دهد: پایه و پیشرفته.

تفاوت اصلی بین این دو (به غیر از ساختار پوشه) این است که الگوی پیشرفته دارای یک سیستم احراز هویت کاربر فعال است، در حالی که الگوی اصلی دارای کاربران هاردکد شده در مدل کاربر است.

در ابتدا، توسعه‌دهندگان می‌توانند با حجم کمتری از کد شروع کنند تا چارچوب را به دست آورند، و پس از آن، می‌توانند از این دو نسخه برای مقایسه استفاده کنند و امیدواریم نحوه ساخت یک سیستم احراز هویت مناسب را بیاموزند.

ما Yii2 را به لیست خود در بالا اضافه نکرده‌ایم، زیرا می‌خواستیم پنج گزینه برتر چارچوب را برای سال 2023 انتخاب کنیم. Yii2 یکی از رقبای برتر است و با سایر چارچوب‌ها مانند CakePHP یا CodeIgniter همتراز است.

سیمفونی

Symfony یک چارچوب بسیار بزرگ و پیچیده است. پس چرا آن را در اینجا تحت بهترین چارچوب ها برای مبتدیان فهرست می کنیم؟

Symfony همه چیز در مورد ماژولار بودن است. به لطف همه بلوک‌های سازنده مستقل در Symfony، می‌توانیم آن را به اندازه‌ای که می‌خواهیم کوچک و ساده یا بزرگ و پیچیده کنیم.

همچنین، توجه داشته باشید که بسیاری از فریمورک‌های مدرن PHP از اجزای Symfony در پس‌زمینه استفاده می‌کنند. با یادگیری این مؤلفه‌ها در Symfony، اطمینان حاصل می‌کنیم که چارچوب‌های دیگر را نیز یاد می‌گیریم.

به لطف این آموزش در وب‌سایت Symfony، می‌توانیم یاد بگیریم که چگونه یک چارچوب PHP بسازیم. با استفاده از اجزای مختلف سیمفونی این یک تمرین عالی برای مبتدیان است، زیرا درک درستی از آنچه در پس‌زمینه اکثر چارچوب‌های PHP اتفاق می‌افتد، به دست می‌دهد.

یک یادداشت سریع در مورد microframeworks

Microframeworks — مانند Fat Free Framework یا Slim – همچنین نقطه شروع بسیار خوبی برای مبتدیان است. آنها همچنان از همان الگوهای برنامه نویسی و معماری مانند خواهر و برادر بزرگتر خود استفاده می کنند، اما عملکرد را به حداقل ممکن کاهش می دهند.

با استفاده از آنها، می‌توانیم قبل از رفتن به مفاهیم خاص‌تر، موارد ضروری (MVC، کنترل‌کننده جلو، روترها، تزریق وابستگی و غیره) را بیاموزیم.

تنها مشکل میکروفریم‌ورک‌ها این است که چون عملکرد بسیار محدودی را ارائه می‌دهند، ممکن است نیاز به نصب اجزای جدید یا تعویض فریم‌ورک‌ها خیلی سریع داشته باشیم.

بهترین چارچوب PHP برای توسعه وب

همانطور که دیدیم، واقعاً چیزی به نام بهترین چارچوب برای توسعه وب وجود ندارد. آنچه وجود دارد بهترین چارچوب برای یک مورد خاص است. سه مورد از رایج ترین موارد استفاده را در نظر بگیرید:

  • سکوهای سازمانی بزرگ
  • نمونه سازی سریع
  • REST API

می‌توان گفت که برای پروژه‌های سازمانی بزرگ که عملکردهای زیادی دارند و تیم‌های بزرگی روی آن‌ها کار می‌کنند، فریم‌ورک‌هایی مانند لاراول و سیمفونی مناسب‌ترین هستند، زیرا عملکردهای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند. ، جامعه بزرگی از کاربران، آموزش سطح بالا و پشتیبانی قابل اعتماد.

در مورد نمونه سازی سریع، فریمورک هایی مانند CakePHP و CodeIgniter بهترین گزینه ها هستند، زیرا برای این منظور ایجاد شده اند. نمونه‌های اولیه و پلت‌فرم‌های وب کوچک‌تر از سهولت استفاده و رویکرد مستقیم آن چارچوب‌ها بهره می‌برند.

و در نهایت، از نظر APIهای REST، میکروفریم‌ورک‌هایی مانند Slim مناسب‌تر هستند، زیرا از قبل سبک و بسیار سریع هستند. و آسان برای استفاده و درک. در پایان روز، مؤلفه‌های مسیریابی، میان‌افزار و تزریق وابستگی تنها چیزی است که برای راه‌اندازی یک REST API نیاز داریم.

با در نظر گرفتن این موضوع، قبل از انتخاب چارچوب PHP باید مطمئن شویم که پروژه ما چیست، زیرا هر فریم ورک دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود است.

نتیجه گیری

امیدوارم از این غواصی عمیق در بهترین چارچوب‌های PHP برای سال 2023 لذت برده باشید. قبل از اتمام، می‌خواهم چند نکته سریع را در اختیار شما بگذارم که هنگام کار با چارچوب‌های PHP به خاطر داشته باشید:

  • چیزی به نام بهترین چارچوب برای همه پروژه ها وجود ندارد. یک چارچوب تنها زمانی خوب است که مشکلات شما را حل کند.
  • هنگام انتخاب یک چارچوب، قبل از تصمیم گیری، مطمئن شوید که چارچوب پشتیبانی می شود، به طور منظم به روز می شود و جامعه خوبی پشت آن قرار دارد.
  • آزمایش کنید! مطمئن شوید که راحت هستید و از کار با چارچوبی که انتخاب کرده اید لذت می برید. اگر از کار کردن با آن بدبخت هستید، کار با “بهترین” فایده ای ندارد.
  • هرگز یادگیری را متوقف نکنید! هرچه بیشتر با چارچوب‌ها آزمایش کنید و به لاستیک‌ها ضربه بزنید، درباره PHP بیاموزید. برای این منظور، نگاهی به SitePoint Premium بیندازید، که دارای منابع آموزشی فراوان و گستره ای از طرح ها که از کاملا رایگان شروع می شود!

منبع: https://tabrizyab.ir/html-چیست؟/