فناوری

چرا آیفون جدید اپل می تواند برای گیمینگ فوق العاده باشد؟

تنها مشکلی که در مورد تکنولوژی ۳D Touch اپل هست، اینه که آیفونای جدید اپل هیچی خاصی رو ۳D نمی کنن. واقعا، اون چیزی که چهارشنبه شب به نمایش درآمد، ورژن پیشرفته تری از تکنولوژی فورس تاچ موجود روی لپ تاپا و ساعت هوشمند این شرکته. کمی که روی نمایشگر فشار وارد کنین، یه کارکرد تازه از تلفن تون مشاهده می کنین. چیزی که در آیفون ۶ اس مشاهده می شه، قدم کوچیک بعدی در مورد نمایشگرهای لمسیه.

هر چی می خواین اونو خطاب کنین، مهم نیس، چیزی که مهمه قرار گرفتن اون در آیفون ۶ اس به عنوان یکی از تک و توک ویژگیای نوآورانه اپل واسه تلفنای جدیدشه. ۳D Touch به قطع می تونه یکی از برگای برنده اپل در برابر دیگه وسایل همراه باشه.

در ادامه با سایت ما همراه باشین.

رابط کاربری و راه ایجاد رابطه جدید با یه وسیله می تونه هیاهویی به پا کنه و بعضی رو به خطر بندازه. هیچکی نمی دونست که پس از موفقیت Nintendo Wii و تصرف بازار چه باید از اون بگه. فروش قوی ماهانه این کنسول، نه فقط نینتندو رو، بلکه صنعت بازی رو به نقطه بالاترین درجه خود رساند.

تغییرات بزرگ در تکنولوژی مخالفین بسیاری داره، مخصوصا اون دسته تغییراتی که ظاهر رو دچار تغییر می کنه. اینجور هدفی، خطر بزرگی هم همراه خود داره و فراموش کردن مشتری می تونه عاقبت نه خیلی خوشی رو به دنبال داشته باشه (مثلا، Wii U پس از Wii، درس عبرت خوبی واسه نینتندو بود).

همزمان، بعضی از به یاد موندنی ترین نوآوریای کاربری، به شکل فریب انگیزی ساده ان و آهسته آهسته خود رو نشون میدن، آروم و با طمانینه میان و بدون اینکه اونا رو حس کنیم، بعدا میفهمیم که مدتا درگیرشان بوده ایم.

به نظر می رسه (باید روی این عبارت تاکید کرد، چون هنوز کسی به طور کامل با اون کار نکرده، پس هنوز به نظر می رسه) که ۳D Touch مثل مورد دومی باشه که در پاراگراف بالا به اون اشاره کردیم. طی ۶-۷ سال گذشته تکنولوژی نمایشگرهای لمسی مرتبا مورد آزمون و خطا قرار گرفته و ۳D Touch افزونه ای بر اون هستش. مثل اضافه کردن دکمه های اضافه به کنترلر یا تغییر ظاهر اون در کنسولای مایکروسافت و سونی به این مسئله نگاه نکنین. خلاف اون، به کنترلر تبلت مانند Wii U یا هدستای واقعیت مجازی یا هولولنز مایکروسافت نگاه کنین.

پیشرفت دهندگان بازی با ۳D Touch درون بازیا چه می کنن؟ تو یه دموی قابل بازی، یه لمس نرم و کم فشار به اجرا کننده دمو اجازه می داد تا روی هدف زوم کنه یا از زوم خارج شه، همزمان هدف گیری و شلیک می کرد. با لمسی پرفشارتر، اجرا کننده می تونست اسلحه ای سنگین تر رو در دست بگیره. انگشت ایشون مرتبا در تماس با نمایشگر باقی می مونه و شاید حالا بخش بازاریابی با شعار «بدون اینکه انگشت تون رو وردارین بازی کنین» در حال آماده سازی خود هستن.

شخصی که در حال اجرای بازی بود می گفت «تا حالا همچین چیزی انجام نشده» و من باید مخالفتم رو رو راست با ایشون اعلام کنم. با کلیک روی تامب استیک گیم پدهای مدرن، تفنگ زوم می کنه، دقیقا مثل فشاری که حالا باید روی نمایشگر آیفون آورد. حتی دکمه های آنالوگ دوال شاک ۳ هم اگه یادتون باشه، حسگرهای حساس به فشار داشت (که از شدت بی کاربردی، سونی اونا رو از دوال شاک ۴ حذف کرد).

فرق فنی اون در اینه که ما با نمایشگر بدون دکمه طرفیم و لازم نیس حتی انگشت رو از روی نمایشگر ورداشته و دوباره مرتبا تپ کنیم. این ویژگی می تونه به طور قطع ترکیبی جدید در اپ استور به وجود آورد.

البته باید توجه داشته باشیم که «جدید»، به معنی بهتر بودن نیس. شاید ۳D Touch بتونه راهی جدید واسه انجام بازیای لمسی به ما ارائه دهد شاید هم نه. اگه یه پیشرفت دهنده سنتی باشین، شاید تا حالا فکر کردین که چیجوری میشه از ۳D Touch واسه مخفی کردن نقشه یا آوردن چیزای اضافه به بازی اضافه کرد. اما اگه مانند نینتندو و دیگه بازی سازه های جداگونه باشین، طرح یه بازی کامل براساس ۳D Touch رو تا حالا ریختین، بازی موبایلی که تا حالا هیچکی حتی ایده ساخت اونم از ذهنش گذر نکرده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *