آموزشی

طرز تهیه لازانیا سبزیجات (رژیمی)

روش درست کردن لازانیا سبزیجات (رژیمی)

مواد لازم:

روغن زیتون =۲ قاشق غذاخوری

سیر خرد شده = ۱ حبه

پیاز معمولی به دقت خرد شده =۱ عدد

قارچ ورقه شده =۱/۵ فنجون

کرفس خرد شده =۱ ساقه

هویج متوسط خرد شده =۱ عدد

کدوی سبز تیکه شده =۱ عدد

کدوی زرد تیکه شده =۱ عدد

گوجه فرنگی رنده شده=۱/۵ لیوان

رب گوجه فرنگی =۲ قاسق غذاخوری

آویشن یا ادویه های ایتالیایی جور واجور =۱ قاشق غذاخوری

فلفل مشکی آسیاب شده =به مقدار لازم

برگ اسفناج خرد شده =۲ عدد

پنیر رنده شده بدون چربی =۳/۴لیوان

روش درست کردن :

اجاق رو از قبل در دمای ۳۷۵ درجه گرم کنین و ظرف لازانیا رو با اسپری روغن که چسبندگی ایجاد نمی کنه چرب کنین. روغن رو تو یه ماهی تابه بزرگ داغ کنین، سیر، پیاز، قارچا، کرفس، کدوا رو ۱۰ دقیقه سرخ کنین تا وقتی که سبزیا نرم شن. بعد رب گوجه فرنگی، ادویه و فلفل مشکی رو بریزین. بعد اون رو جوش بیارید و ۱۰ دقیقه در این حالت نگه دارین. بعد اسفناج رو با اون مخلوط کنین. بعد سس رو با پنیر مخلوط کرده و ورقه های لازانیا رو چیده و این مواد رو با پنیر داخل اون وارد کنین و بعد ورقه دیگه و به همین ترتیب ادامه بدید و به مدت نیم ساعت با دمای ۳۷۰ درجه گرما بدید. به صورت داغ با تزئینات استفاده کنین.

این لازانیای کم چرب شامل سبزیجات رنگیه که اون رو تبدیل به یه شام سالم و مغذی می کنن. شما حتی می تونین اون رو جفت و جور کنین و در یخچال نگهداری کنین تا آماده پخت شه. اگه این کار رو کردین بذارین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه قبل اینکه در اجاق قرار گیرد در دمای اتاق بمونه.

منبع: ashpazonline.com

جمع آوری: آلامتو

 

چیجوری یه پاستای سالم بپزیم؟

غذاهای بهاری از طبیعت

بازنشر دستور پخت غذای رژیمی طرز پخت شکل های جور واجور لازانیا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *