طرز تهیه فلفل دلمه‌ای شکم پر

file_thumbview_approve.php?size=1&id=22902066

فلفل دلمه ای خوشمزه

شما می تونید درون فلفل های دلمه ای رو با کینوا و لوبیای مشکی پر کنین و از اون به عنوان یه غذای پر از پروتئین گیاهی استفاده کنین. این غذا می تونه واسه گیاهخواران بسیار خوشمزه باشه . اگه دوست داشته باشین می تونید از پنیر پیتزا هم استفاده کنین .

زمان آماده سازی: کمتر از نیم ساعت

واسه ۵ نفر

مواد لازم:

  • ۵ عدد فلفل دلمه ای ( درون فلفل دلمه ای باید خالی شه).
  • ½ پیمانه کینوا
  • ۱ پیمانه آب سبزیجات کم سدیم
  • ۱ و ½ پیمانه ذرت
  • ۱و ½ پیمانه لوبیای مشکی
  • ۱ پیمانه گوجه فرنگی گیلاسی خرد شده
  • ½ پیمانه پیاز قرمز خرد شده
  • ۱ عدد هالاپینیو ( دانه های اون باید گرفته شه و به صورت نازک برش بخوره)
  • ½ پیمانه سالسا
  • ¼ پیمانه گشنیز و یا جعفری خرد شده
  • ¾ قاقش چایخوری زیره سبز
  • ۱ حبه سیر بزرگ و خرد شده

ارزش تغذیه ای:

  • ۲۲۶ کالری
  • ۹ گرم پروتئین
  • ۴۲ گرم کربو هیدرات
  • ۱۱ گرم فیبر
  • ۱۱ گرم شکر
  • ۱۰۳۹ میلی گرم سدیم
  • ۳ گرم چربی
  • ۱ گرم چربی اشباع

دستور جفت و جور:

۱.فر رو با دمای ۳۵۰ درجه از قبل گرم کنین .

۲.فلفل ها رو تو یه ظرف بذارین و به مدت ۱۰ دقیقه در درون فر بپزید .

۳.در همین حال،کینوا رو در آب سبزیجات به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه بپزید . بعد اون رو به یه کاسه ی بزرگ انتقال بدید .

۴.حالا ذرت، لوبیا، گوجه فرنگی، پیاز، هالاپینیو ، سالسا، گشنیز و زیره سبز رو به کاسه اضافه کنین .اون ها رو با هم ترکیب کنین .

۵.یه ماهیتابه ی نچسب رو به مدت ۱ دقیقه روی حرارت متوسط گرم کنین . سیر رو به اون اضافه کنین و به مدت ۱ دقیقه به صورت خشک گرما بدید . محتوای کاسه رو درون ماهیتابه بریزین و به مدت نیم ساعت هم بزنین . ( پیاز و گوجه فرنگی باید نرم شه )

۶.بعد از پخته شدن فلفل ها، درون اون رو با مخلوط حاصل پر کنین . درب فلفل ها رو بذارین و اون رو به مدت ۱۰ دقیقه در فر بپزید . اگه دوست داشتین می تونید کمی پنیر پیتزا به اون اضافه کنین.

روش درست کردن دلمه فلفل هالووین

روش درست کردن دلمه فلفل نارنجی

آشپزی مدرن روش درست کردن شکل های جور واجور دلمه