آموزشی

طرز تهیه غذاهای ساده ، سریع وخوشمزه

Freezer-Friendly Burritos

اگه کمبود زمان باعث شده تا یه روز بدون غذا خونه رو ترک کنین پس بهتره از همین الان چند دستور پخت سریع و ساده رو یاد بگیرین.

به گزارش آلامتو و به نقل از فیتامین؛ در این مقاله با سه نوع غذا واسه آدمایی که وقت کافی ندارن آشنا می شیم. اگه شما هم جزو اون گروه از آدمایی هستین که واسه غذا پختن و آوردن بچه ها از مدرسه وقت کافی ندارین، پس همراه ما باشین تا با چگونگی پخت سه نوع غذایی که می تونید داخل یخچال و فریزر بذارین، آشنا شید.

تخم مرغ شیشه مربایی

از شب قبل، داخل شیشه های مربا تخم مرغ و ادویه هایی رو که دوست دارین بریزین و پس از پخت، شیشه رو داخل فریز بذارین. هنگام صرف این غذا به عنوان یه صبحونه خوشمزه، اون رو داخل مایکروفر بذارین تا آماده شه.

روش جفت و جور: فقط کافیه تخم مرغ ها رو داخل شیشه مربا ریخته و سبزیجات و ادویه هایی که دوست دارین به اون اضافه کنین؛ بعد به مدت نیم ساعت بپزید.

بوریتو فریزری

بوریتو یه صبحونه معروف مکزیکیه که با تورتیلای گندمی (که به شکل استوانه ای پیچیده یا تا شده)

درست شده و بسیار مقوی و خوشمزه س. بوریتو رو می توان داخل فویل پیچید و در فریزر قرار داد. هنگام مصرف، فویل رو باز کرده و به مدت ۱:۳۰ تا ۲ دقیقه داخل مایکروفر می گذاریم و به صورت داغ سرو می کنیم. از این خوراکی خوشمزه می توان در همه وعده های غذایی استفاده کرد. و اون رو بیشتر از ۶ ماه داخل فریز قرارداد.

مواد لازم:

  • نون پیتا ۴ عدد
  • ژامبون گوشت ۵ ورقه
  • کره ۱ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ زده شده ۴ عدد
  • گوجه فرنگی ریز خرد شده ۱ عدد کوچیک
  • سس سالسای گوجه فرنگی واسه تزیین

روش جفت و جور: ژامبون رو ۴ تا پنج دقیقه داخل مایکروفر یا فر (می توان اون رو در تابه تفت داد) گذاشته تا ترد شه؛ بعد اون رو به ورقه های ریزتری خرد می کنیم.

تابه رو با کره چرب کرده و روی حرارت می گذاریم تا آب شه. تخم مرغها رو کامل همزده و به کره اضافه می کنیم، بعد گوجه فرنگی خرد شده و ژامبون ها رو داخل اون میریزیم. این غذا رو به مدت ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه روی گاز قرار می بدیم.

نون های پیتو رو باز کرده و مخلوطی از تخم مرغ داخل اونا می ریزیم و لوله می کنیم؛ بعد اون رو با سس سالسای گوجه فرنگی تزیین می کنیم.

پنکیک ماست

شاید باورتون نشه که واسه یه هفته هم می توان پنکک درست کرد؛ می توان در آخر هفته پنکیک ماست رو آماده کرده و داخل فریزر قرار داد. در طول هفته واسه میل کردن اون کافیه پنکیک رو گرم کنیم و از این وعده غذایی خوشمزه لذت ببریم.

مواد لازم:

  • آرد ۷ قاشق غذاخوری
  • ماست ۳ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ دو عدد
  • شکر ۴ قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر نصف قاشق چای خوری

روش جفت و جور: سطح ظرف مورد نظر رو به اندازه ای چرب کرده که نون، روغن داخل ماهیتابه رو به خود جذب کنه؛ بعد همه مواد رو با هم ترکیب کرده و روی کره داغ شده می ریزیم؛ وقتی یه طرف پنکیک سرخ شد اون رو پس فرستاده تا طرف دیگه اون پخته شه. در صورت تمایل می توان پنکیک رو شیرین خورد و روی اون کمی عسل یا شکل های جور واجور شیره ریخت و یا روی اون رو با میوه های جور واجور تزیین کرد.

چیجوری یه پاستای سالم بپزیم؟

غذاهای بهاری از طبیعت

آشپزی مدرن فیتامین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *