طرز تهیه خرچنگ پخته و میگو

طرز پخت میگو و خرچنگ

میگو و خرچنگ از اون دسته آبزیانی هستن که واسه ما ایرانیا پختنشان مقداری سخته چون که در رژیم غذایی ما زیاد مورد اقبال نیستن اما پختن میگو و خرچنگ اونقدر که فکرش رو میکنین آسونه.

به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ چه می شه اگه به شما بگن که می تونید خیلی راحت وعده غذایی خود رو در دست کم ظروف جفت و جور کنین؟ این غذای خوشمزه رو حتما امتحان کنین.

اگه شما مثل من هستین، و یکی از اصلی ترین عوامل بازدارنده در جفت و جور یه شام سالم یه عالمه ظرفه که باید پس از شام شسته شه، با ما همراه شید.

خرچنگ پخته و میگو

  • مخصوص ۴ تا ۶ نفر
  • ۴ قاشق غذاخوری کره
  • ۲ حبه سیر، ریزشده
  • ۲ شاخه کرفس، ریزشده
  • ۱ عدد فلفل دلمه ایی سبز، ریزشده
  • ۱ عدد پیاز، ریزشده
  • مقداری فلفل تند هندی
  • مقداری پودر فلفل چیلی
  • ۲ قاشق غذاخوری آرد سفید
  • ۱و ½ فنجون ماهی
  • ۵۰۰ گرم میگو، پوست کنده و پاک شده
  • ۱و ½ فنجون گوشت خرچنگ، تیکه شده
  • ¼ فنجون خامه غلیظ
  • ۱ فنجون خرده نون
  • ۱ بوته پیازچه، خردشده
  • پیاز پخته شده، آرد ذرت یا برنج واسه سرو

دستور پخت:

  1. فر رو گرم کنین.
  2. کره رو در ماهی تابه چدنی با قطر ۲۵ سانت ریخته و روی حرارت ملایم بذارین.
  3. سیر، کرفس، فلفل، پیاز، فلفل هندی و پودر فلفل چیلی رو بیافزائید. همیشهً هم بزنین تا سبزیجات بپزن و نرم شن. اجازه ندین سبزیجات قهوه ایی شن. آرد رو با مواد مخلوط کنین و و اجازه تا به مدت ۲ دقیقه بپزن، همیشهً هم بزنین.
  4. ماهی ها رو به آرومی اضافه کنین. اجازه بدید به مدت ۶ تا ۸ دقیقه بجوشه، گرما رو کم کنین و تا غلیظ شه.
  5. میگوها، خرچنگ و خامه رو سبزیجات بیافزائید و گرما رو کمی زیاد کنین. اجازه بدید به مدت ۲ دقیقه میگوها بپزن و صورتی شن. خرده های نون و پیازچه ها رو روی اون بریزین.
  6. ماهی تابه رو در در طبقه مخصوص کباب فر بذارین و اجازه بدید خرده نون ها قهوه ایی شن. به سبک خونواده خود سرو کنین.

مواد مغذی: ۳۰۰ کالری، ۲۸ گرم پروتئین، ۱۷ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم فیبر، ۳ گرم قند، ۱۴ گرم چربی، ۷ گرم چربی اشباع شده ۸۹۰ میلی گرم سدیم

سوشی غذای سالمیه؟

روش درست کردن ماهی سوخاری پفکی خوشمزه با طعم گردو

آشپزی مدرن آی بانو شکل های جور واجور غذا با خرچنگ شکل های جور واجور غذا با میگو غذاهای دریایی

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*