بررسی معماری اطلاعات تجارت الکترونیک

مانند هر سایت دیگری، موتورهای جستجو باید‬ چگونگی سازمان بندی محتوا رو بفهمن‬ و با ساختار سازمان بخشی شده،‬ صفحات محتوای شما، صفحات مشخص بازرگانی الکترونیک‬ و حتی خود اجناس به طور کامل واسه موتورهای‬ جستجو موقع گشت و گذار‬ در سایتتون قابل شناسایی هستن‬. یادتون باشه که لینک‬ بیلدینگ داخلی واسه درک موتورهای‬ جستجو از ساختار وب سایتتون اهمیت بالایی داره.‬

معماری اطلاعات تجارت الکترونیک

وقتی که شما قدم تو یه‬ فروشگاه در جهان حقیقی می ذارین‬ میبینین که بخشهای مختلفی داره و‬ راهنماهایی واسه اون تعبیه شده‬ تا مردم بتونن اجناس مورد نظرشون‬ رو در قفسه ها پیدا کنن.‬ وب سایتها هم از همین معنی استفاده میکنن‬ و واسه درک ساختار از لینک گزاری شما استفاده میکنن‬. در بالای این سلسله مراتب، شما می تونین دسته جور واجور‬ محصولی که میفروشید رو مشخص کنین‬ و در اون صفحات دسته بندی،‬ شما می تونین به اجناس یا زیر‬ دسته دیگری لینک کنین.‬ به این صورت موتورهای جستجو میتونن‬ بفهمن که چی رو بفروشن و‬ چه دسته ای از اجناس در اون قرار دارن.‬ به این صورت شما می تونین به‬ بهترین و مربوط ترین صفحات سایت برسین.‬

اگه کسی به دنبال کفش باشه، موتور جستجو‬ صفحه دسته کفش شما رو نشون می ده.‬ وقتی که به دنبال نوع مشخصی‬ از کفش باشن، بعد شما می خواید که‬ به اون صفحه زیر دسته واسه‬ اون نوع از کفش برید‬ و اگه شما در حال نوشتن‬ شماره مدل و محصول مشخصی هستین‬ باید صفحه مناسب محصول برگرده‬. وقتی که به صفحه محصول موردنظرمان‬ میریم، باید به چند چیز توجه داشته باشیم‬. همه اجناس باید صفحه مخصوص‬ به خودشون رو داشته باشن‬ و هر کدوم از اون اجناس باید محتوایی داشته باشن.‬ به این صورت هر محصول باید نام، عکس‬ توضیح، رنگهای جور واجور، اندازه ها‬ و دیگه گزینه هایی مثل قیمت،‬ موجود بودن یا نبودن، و مشخصه های‬ دیگه مربوط به بازرگانی الکترونیک رو داشته باشه‬. بالای محتوای صفحه ما قادر به‬ شناسایی این مشخصه ها هستیم‬.

مخصوصا وقتی که داده های‬ متا به کد اضافه می شن‬ و البته یادتون نره که دسته بندی،‬ زیر دسته و صفحات اجناس رو ‫در نقشه سایت‬ XML اضافه شده باشه.‬ هم اینکه شما می تونین اهمیت نسبی هر‬ کدوم از صفحات رو آزمایش کنین.‬ به این صورت موتورهای جستجو میفهمن که هر‬ صفحه از چه اهمیتی برخورداره.‬ هر چی موتورهای جستجو جزئیات بهتری از‬ اطلاعات محصول تجارت الکترونیک رو‬ از درون ساختار سایت، لینکهای داخلی‬ و داده های متا شناسایی کنن‬ بیشتر به سایت شما اعتماد کرده و‬ تجربه با کیفیتی واسه کاربران به وجود میارن‬ و به این صورت بیشتر در‬ رقابت با بقیه به سایت شما مراجعه میکنن‬‬.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *