بررسی محتوا

یکی از مهمترین فاکتورهای سئو در بهینه سازی محتوای سایته چون محتوای تولیدی شما، بیشترین تاثیر رو بر جذب کاربر و درنتیجه بر رتبه بندی سایت شما داره. بنابر این وبمسترها باید در تولید محتوا، همه عوامل موثر رو بررسی کرده و با بهتر کردن این عوامل، دلیل افزایش کیفیت محتوای خود شن:
۱- تیم تولید کننده محتوا، باید یه سری از آدمایی باشن که مهارتای جور واجور و تخصصای متفاوتی دارن چون هم تنوع در ایده ها زیاد می شه و هم هر فرد در بخش تخصص خود شروع به می کنه.
۲- در هر تیم تولید محتوا، مدیر نقش مهمی داره که هماهنگی بین افراد رو برقرار کنه و با ایجاد رابطه مناسب بین افراد نویسنده، مترجمین، خبرنگارها و… دلیل با کیفیت عالی می شه.
۳- یه لیستی از اهداف محتوا جفت و جور و به تیم تولید کننده ارائه شه تا راه اصلی مشخص باشه.
۴- نوعای جورواجور محتوا رو بررسی کنین و در هر کدوم از زمینه ها فعالیت داشته باشین.

موتورهای جستجو به محتوا نیاز دارن‬ و این به معنی متنه.‬ این موضوع واسه خیلی از افراد‬ خسته کننده س ولی این اصلیه که موتورای جستجو‬ همیشه به دنبال متن هستن.‬ شما ممکنه بزرگترین سایت ویجت‬ جهان رو داشته باشین ولی اگه هیچ‫ متنی در سایت نداشته باشین رنک خوبی دریافت نمی کنین‬ هم اینکه این موضوع حقیقت داره که‬ موتور جستجو امتیاز زیادی بر لینکهای‬ اشاره کننده به سایت شما می ده.‬ در بعضی موارد این بر نبود وجود متن غلبه میکنه‬ ولی اگه شما تو یه کسب‬ و کار رقابتی باشین، اگه سایتهای دیگری واسه‬ کلیدواژهای مورد نظرتون رقابت میکنن‬ شما به همه چیز واسه رقابت نیاز دارین‬ و این به اون معناست که‬ شما به متن و محتوا نیاز دارین.‬ ما در مقاله ، مشکلمون با فلش‬، پی دی اف و تصاویر رو دیدیدم‬. تکرار میکنم، هیچ کدوم از اونا‬ چیز بدی نیستن ولی شما ممکنه بفهمین که‬ از اونا به عنوان جایگزینی واسه‬ متن استفاده میکنین، شما به بهینه‫ سازی موتور جستجو ضربه میزنین.‬ شما باید به موتور جستجو چیزی‬ قابل استفاده بدین، چیزی واسه ایندکس شدن‬ و این به معنی محتوا متن قابل خوانشه‬ نه در تصویر، نه در فایل‬ پی دی اف ، نه در فلش‬ و نه در اسناد ورد متنی.

در فایلها اچ تی ام ال ولی چیزی بالاتر از این هست. متن میتونه از نوع درستی‬ باشه ولی باید ساختار بندی شه‬. اولین چیزی که باید به یاد بسپرید ساده س!‬ به کلید واژه ها فکر کنین. بیشتر‬ سایتها پر از فرصتهای از دست رفته ان.‬ جاهایی که کلیدواژهای خوبی میتونست‬ استفاده بشه ولی عوضش گم می شن.‬ به چه دلیل باید هدری داشت که اطلاعات‬ رو بده ولی به درستی تعریف نشه. مثلا در مورد سایت ،در صفحه آموزش ما ننوشتیم آموزش ، بلکه نوشتیم . هر کسی که به  در سایت میپردازه باید‬ کلیدواژهای مورد نظرش رو درک کنه‬. یه راه اینه که از‬ صفحه کلید واژه ها پرینتی بگیرین‬ و بر دیوار پشت نمایشگر کامیپوترتان نصب کنین.‬ این یه قانون طلایی رو یاد‬ بیاری میکنه که در مورد کلید واژه ها فکر کنین.‬ وقتی که هدری میسازید از خودتون‬ سوال کنین که ایا می تونم کلمه کلیدی ای اینجا بذارم‬ ؟ وقتی که متن بدنه رو میسازید‬ حتما کلید واژه ها رو به اون اضافه کنین.‬ ما متوجه مکانایی در‫ متن میشیم که میتونیم‬ کلیدواژهای بسیاری در اون بذاریم ولی شاید‬ این بد ترکیب به نظر برسه‬ ولی باز با این حال با احتمال خیلی کم پیش میاد که‬ سایتی رو پیدا کنین که فرصتهای‬ کلمه کلیدی ای زیادی نداشته باشه که نتونه کلیدواژهای زیادی رو اضافه کنه.

این نوشته را هم بخوانید :
بررسی معماری اطلاعات تجارت الکترونیک

بررسی چگالی کلمات کلیدی در محتوا

من گاه ها میپرسم که چه تراکم‬ کلمه کلیدی ای لازمه؟‬ وسایل بسیار خوبی هستن که واسه‬ اندازه گیری تراکم کلمه کلیدی ای صفحه طراحی شدن‬ که به شما درصد واژه ها‬ در صفحه که کلیدواژهاتون رو میسازن رو میگه ولی‬ خیلی از افراد نگران این مسئله هستن که اگه از‬ تراکم بالایی استفاده کنن موتور جستجو اونا رو جریمه کنه.‬ عبارت ‘keyword density’‬ رو جستجو کنین تا اطلاعات بیشتری در مورد این بدست بیارید‬ البته من هیچ باوری به اونا ندارم‬ و قانون من ساده س!‬; اگه به نظر بدریخت میاد زیاده روی کردین‬ اگه اینطور نیس موتور جستجو مشکلی با اون نداره‬ و واسه بازدید کنندگان هم خوبه‬. یکی از بهترین مکانها واسه قرار ‫دادن کلمه کلیدی، تگهای ‬ h و تگهای هدره.

این کار به موتور جستجو میگه که متن مهمه ولی هر چی باشه، شما هیچوقت‬ نباید عبارتهای نامربوط و تصادفی رو در هدر بذارین‬ تا موتور جستجو دلیل کافی واسه‬ در نظر گرفتن مشمولیت هدر با عبارتهای کافی داشته باشه.‬ امروزه طراحان هدرها رو با به کار گیری‬ CSS میسازن تا تگهای H.‬ گاه ها من با طراحانی برخورد میکنم که به نظرشون‬ هیچ فرقی بینشون وجود نداره‬ من به اونا میگم که گوگل ‫میگه از تگهای‬ h استفاده کنین. هدر اصلی در صفحه به علتهایی‬ به عنوان h1 و h2‬ ساختار بندی می شن‬. من پیشنهاد میکنم که شما واسه ‫هدر اصلی از‬ تگ h1 و بعد h2‬ یا h3 و واسه هدرهای‬ کم اهمیت تر‬ شما همیشه می تونین از صفحه استایل‬ واسه تغییر ظاهر هدر استفاده کنین‬. شما باید کلیدواژهای خود رو‬ در متن بدنه بذارین‬‬‬‬‬‬‬‬.
‫فرض کنین میخوایم صفحه رو واسه‬ عبارت “طراحی سایت”‬ بهینه سازی و سئو  کنیم‬ شما باید از این عبارت در هدر استفاده کنین ولی‬ باید مطمئن شید که واژه ها‬ چندین بار در محتوا و متن بدنه ظاهر می شن.‬ تنها “شرکت ما” رو ننویسین بلکه‬ بنویسین”شرکت طراحی سایت ما”‬. شما همچین باید بر کلید واژه ها تاکید کنین‬ و از فهرست استفاده کنین، اونا رو‬ بولد کنین و از تگهای جدا کننده استفاده کنین‬. جای دیگری که شما می تونین کلمه کلیدی ‫ها رو بذارین مشخصه‬ alt تصویره.‬ واسه نمونه اگه شما تصویری از یه‬ شرکت طراحی سایت داشته باشین‬ باید ” شرکت طراحی سایت ” رو‬ در مشخصه alt بذارین‬ هم اینکه واسه تگ عنوان صفحه، از تگهای تکراری استفاده نکنین‬ و  مطمئن شید هر کدوم فرق داره.

‬ ً باید استفاده ازکلیدواژه ای رو‬ در نام فایل تصویر در نظر بگیرین‬ و حتی از نام دایرکتوری تصویر استفاده کنین.‬ همین کاری که با نام صفحات میکنین‬ وقتی که واسه عبارت کلمه کلیدی ای بهینه سازی و سئو میکنین،‬ من دوست دارم که عبارتی رو‬ ۱۵ بار یا بیشتر ببینم که‫ در صفحه جاگذاری شده‬ البته این بستگی به محتوای اون صفحه داره و‬ اگه به نظر بی ریخت می‬ آید پس زیاده روی کردین‬. یه نکته: کلید واژه ها رو پر نکنین‬ به این معنا که صدها یا‫ هزاران کلمه کلیدی رو در‬ عامل ای قرار ندین به این امید که‬ موتور جستجو رو فریب بدید‬ مطمئن باشین که این تاثیر متضادی‬ داره و موتور جستجو عامل‬ یا صفحه رو ندیده میگیرید‬. محتوای صفحه کامل به کلید واژه ها رابطه داره‬ و تعداد مناسبی از کلید واژه ها رو‬ در صفحه ها و در جای مناسب بذارین‬ تا توجه موتورهای جستجو رو جلب‫ کنین ولی اونقدر تعدادشون رو‬ افزایش ندین که باعث آزارشون شید.
‫‬

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*