بازاریابی موتورهای جست و جو ( SEM ) چیست؟

A group of arrows surround a pair of interlocking gears.

در سایتایی که تجارت الکترونیک انجام میدن، جذب کاربر اهمیت بیشتری داره چون احتمال این که هر کاربر به یه مشتری تبدیل شه و کار و کاسبی اون سایت رونق بگیره زیاده از این رو یکی از فاکتورهایی که دلیل افزایش بازدید سایت از راه تبلیغات و در آخر منتهی به درآمد بیشتر می شه، بازاریابی موتورهای جست و جوئه.
بازاریابی موتورهای جست و جو که مخفف Search Engine Marketing است، شامل دو بخش می شه که جالبه بدونین که سئو، زیر یه سری از این بازاریابی هستش. بخش دیگه  SEM ، شامل تبلیغات کلیکیه که Pay-Per-Click نامیده می شه و منظور از اون پرداخت به ازای هر کلیکه.

روشای بازاریابی موتورهای جست و جو

همونجوریکه گفتیم، در SEM ، وبمسترها به کمک تبلیغات، به دنبال افزایش کار و کاسبی خود هستن بنابر این در این مورد از روشای جور واجور استفاده می شه:
۱-     به کار گیری تبلیغات سنتی
در این روش شما هزینه ای رو پرداخت می کنین تا تبلیغات شما در یافته های موتورهای جست و جو نشون داده شه که در این روش باید از کلید واژه مناسب استفاده شه بنابر این براساس نوع کلید واژه و تعداد نمایشی که واسه بازدیدکنندگان در نظر دارین، هزینه ای تعیین می شه که باید پرداخت کنین.
۲-    تبلیغات وب دایرکتوری
شما از ایشون دایرکتوریای بزرگ و معتبر درخواست می کنین تا سایت شما رو به بازدیدکنندگان و در نتیجه جست وجوهای گوگل نمایش بدن حال بعضی از این وب دایرکتوریا هزینه دریافت می کنن و یه سری های دیگه رایگان این کار رو انجام میدن.
۳- تبلیغات کلیکی
در این روش واسه به ازای هر تعداد کلیک که روی کلید واژه مورد نظر انجام می وشد، باید هزینه ای پرداخت شه.

مزیت بازایابی موتورهای جست و جو

مهمترین حسن بازاریابی موتورهای جست و جو اینه که سرعت بسیار بالاتری نسبت به سئو داره و کمک می کنه تا شما در مدت کوتاهی خیلی سریع پیشرفت کنین که نیزا به کمی هزینه س تا به موفقیت برسین.

مشکلات بازاریابی موتورهای جست و جو

۱-    در این روش نیاز به صرف هزینه دارین.
۲-    مهمترین عیب این روش اینه که شما زمان کوتاه در حد چند ثانیه ای در اختیار دارین تا رضایت کاربر رو جلب کرده و دلیل اثبات کاربر در سایت شید. بنابر این همیشه باید سایت از نظر زیبایی و محتوا در نگاه کاربران جلب توجه کنه.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست