سئو

آیا صفحات شتاب یافته موبایل گوگل رتبه شما را بهبود می بخشد؟ پاسخ داده محور

Google در فوریه ۲۰۱۶ ، صفحات شتاب دهنده موبایل (AMP) را در نتایج جستجو به عنوان راه حلی برای یک مشکل بزرگ تجربه کاربر برای جستجوی تلفن همراه – سرعت صفحه معرفی کرد.

موبایل

و درست مانند هر ویژگی جدیدی که Google از آن خارج می شود ، سئو و مدیر وب می خواهند بدانند:

آیا AMP ها می توانند به بهبود رتبه کمک کنند؟

اکنون که گرد و غبار بر روی صفحه اصلی حل شده است و مسئولان وب شروع به استفاده از آنها کرده اند ، من یک پاسخ داده محور را خواهم داد.

اما در ابتدا ، مختصری برای کسانی که با AMP آشنایی ندارید ، است.

AMP چیست؟

و اگر صفحات شما دارای AMP هستند ، می توانند در نتایج جستجوی گوگل در یک چرخ فلک مخصوص ظاهر شوند:

آیا آنها سیگنال درجه ای هستند؟
از زمان همراه شدن Mobilegeddon ، ما از قبل می دانیم که اگر صفحات شما با تلفن همراه دوستانه هستند ، یک عامل رتبه مهم است.

اما در مورد AMP چیست؟

در یک رویداد ویژه مطبوعاتی در ماه دسامبر ، موتور جستجوگر زمین اعلام کرد که صفحات AMP می توانند از برچسب “سریع” ، شبیه به چگونگی برچسب زدن به صفحات سازگار با تلفن ، دریافت کنند.

اما گری الیس Google در اجلاس SEJ در ماه ژوئن تأیید کرد که AMP در حال حاضر یک عامل رتبه بندی نیست.

آیا AMP ها می توانند به سئو کمک کنند؟

AMP ها یک ابزار جادویی برای به دست آوردن افزایش رتبه بندی نیستند ، اما این بدان معنی نیست که آنها به هیچ وجه برای SEO مهم نیستند. در اینجا نقشهایی که AMP ها می توانند برای بهبود رتبه شما ایفا کنند:

تجربه بهتر کاربر

به روزرسانی Mobilegeddon Google ، که اساساً موظف است مدیر وب سایت ها سایت های خود را به صورت موبایل دوستانه یا رنج ببخشند ، در پاسخ به یک مشکل بزرگ تجربه کاربر بود. صفحات موبایل شتاب فقط گام بعدی در پاسخ است.

کاربران تلفن همراه از ارسال گوگل به صفحاتی که خواندن آنها دشوار است ، پیمایش آن دشوار است یا بارگذاری آنها آهسته است – به ویژه اگر از داده های تلفن همراه استفاده کنند ، خوشحال هستند.

این آمار را از Think با گوگل بررسی کنید:

نرخ گزاف گویی پایین تر

همانطور که آمار فوق نشان داده است ، بهبود سرعت سایت شما می تواند مردم را از ناامیدی و ترک سایت خود باز دارد.

گوگل نمی خواهد جستجوگرها را به سایتهایی تحویل دهد که فقط آنها را ناامید کند ، به همین دلیل نرخ گزاف گویی یک عامل مهم رتبه بندی است.

فکر می کنید صفحات شما خوب است؟ حتی یک ثانیه تفاوت زیادی ایجاد می کند:
اگر جستجوگرانی که از صفحات فعال شده AMP شما بازدید می کنند احتمال گزاف گویی کمتری دارند ، این بدان معنی است که احتمال بیشتری برای جستجوی صفحات دیگر دارند.

گوگل تعامل کاربر با سایت شما را به عنوان شاخص مهم ارزش در نظر می گیرد. انجام کاری ساده به عنوان بهبود سرعت صفحه شما می تواند باعث شگفتی هایی برای بهبود این معیارها و کمک به رتبه جستجوی شما در این فرآیند شود.

دید بهتر

چرخ فلک خبری گوگل بیش از همه برابر تلفن همراه به نظر می رسد – بنابراین محتوای چرخ فلک برداشت های بیشتری را نسبت به نتایج ارگانیک نشان داده شده در زیر دریافت می کند. الیس در اجلاس SEJ همانقدر تأیید کرد: ۸۰٪ ناشران که از صفحات AMP استفاده می کنند ، بازدید بیشتری می کنند.
اگر صفحه شما به طور برجسته در چرخ فلک اخبار گوگل نمایش داده می شود ، احتمال کلیک بیشتر است. تحقیقات Rand Fishkin و دیگران نشان داده اند که گوگل هنگام تعیین رتبه نتایج ارگانیک ، میزان کلیک لینک را در نظر می گیرد.

بنابراین اگر دید بهتر صفحات AMP شما در نتایج جستجو باعث بهبود کلیک در جستجو می شود ، باید به طور کلی بر نتایج ارگانیک شما تأثیر بگذارد.

Backlink ها

Backlink

دید بهتر باعث کلیک بیشتر می شود و کلیک بیشتر باعث می شود افراد بیشتری مطالب شما را بخوانند. اگر خبرساز است ، informatiاز این رو ، و در مجموع با کیفیت بالا ، پس از آن نیز مشاهده بهتر می تواند منجر به ایجاد Backlink های بیشتر شود.

این برای رتبه بسیار مهم است. پیوندها یکی از سه عامل رتبه برتر گوگل هستند.

و هنگامی که شما برای جستجوی محتوای خبری بازاریابی می کنید ، رقابت برای بدست آوردن پیوندها می تواند سفت باشد.

هر سایت خبری و وبلاگ طاقچه ای همان داستان را پوشش می دهد ، بنابراین مراجعه به دامنه ها هنگام پیوند گزینه های زیادی برای انتخاب دارند. دیداری که محتوای شما در چرخ فلک اخبار گوگل دریافت می کند ، یک مزیت رقابتی می دهد.

سیگنال های اجتماعی

همین منطق برای ساخت Backlink می تواند در مورد اشتراکی اجتماعی اعمال شود. نمایش نتایج فوق در نتایج ارگانیک باعث بهبود کلیک شما می شود ، به این معنی که خوانندگان علاقه مند به احتمال زیاد محتوای شما را بر خلاف سایتی بدون صفحات AMP به اشتراک می گذارند.

و در حالی که Google اذعان نخواهد کرد که سیگنال های اجتماعی یک عامل رتبه بندی به طور کامل است ، اما به نظر می رسد آنها اهمیت زیادی دارند.

تحقیقات انجام شده از Searchmetrics بین بسیاری از بسترهای اصلی رسانه های اجتماعی ارتباط بین رتبه جستجو و سیگنال های اجتماعی را نشان داد.
درست همانطور که بهبود سرعت سایت به کاهش میزان گزاف گویی شما کمک می کند ، می تواند سرعت کلیک را نیز بهبود بخشد: ۹۰٪ ناشران با استفاده از AMP دارای CTR بالاتری هستند که این امر می تواند بر تبدیل های سایت تأثیر بگذارد.

مطمئناً ، می توانید استدلال کنید که سئو و بهینه سازی تبدیل دو چیز متفاوت هستند ، اما آیا نمی توان به کل تبدیل ترک وب از جستجو تبدیل کرد؟

ایجاد صفحات AMP به عنوان بخشی از استراتژی سئو شما می تواند تأثیر زیادی در بازده شما در کل سرمایه گذاری داشته باشد.
سرمایه گذاری

برای تغییرات آینده آماده شوید

در ماه مه سال ۲۰۱۵ ، گوگل رسما اعلام کرد که تعداد بیشتری جستجو در دستگاه های تلفن همراه نسبت به دسک تاپ اتفاق می افتد و تغییر بزرگی را نسبت به سال های گذشته نشان می دهد:

به طور کلی AMP یا سرعت صفحه تلفن همراه ممکن است در حال حاضر عوامل درجه ای نباشند ، اما اگر از من بپرسید ، این امر موظف است تغییر کند.

حتی اگر مزایای ثانویه سئو صفحات AMP به اندازه کافی برای متقاعد کردن شما در استفاده از آنها کافی نیست ، این را بخاطر بسپار:

جلوگیری از مجازات الگوریتمی بسیار ساده تر از بازیابی از یک پنالتی است.

بنابراین به جای اینکه منتظر دیدن حرکت بعدی گوگل باشید ، از AMP ها جلوتر بروید.

آیا سایت شما از AMP ها استفاده می کند؟ اگر اینطور نیست ، آیا قصد دارید استفاده از آنها را شروع کنید؟ در نظرات به من بگویید: