سئو

استراتژی بازاریابی محتوا شما باید در سال ۲۰۱۷ چگونه به نظر برسد

بازاریابی محتوا به مدت یک دهه یا به هر شکل شکل گرفته است ، اما تنها در پنج سال گذشته از نظر محبوبیت و قابلیت دسترسی ، رشد چشمگیری داشته است. این روزها ، ابزارهای دیجیتالی کافی برای تقریباً هرکسی برای شروع یک کمپین بازاریابی محتوا وجود دارد – اما این بدان معنی نیست که موفقیت با یک راه آسان است.

دیجیتال

امروزه ، کارآفرینان داده های بیشتری ، ابزارهای بیشتر و فرصت های بیشتری نسبت به گذشته دارند – اما آنها همچنین با رقابت بیشتر ، انتظارات بالاتر کاربر و چشم انداز مداوم در حال تغییر روبرو هستند. اگر می خواهید در سال ۲۰۱۷ و بعد از آن موفق باشید ، به یک استراتژی محتوا نیاز دارید که بتواند باعث پیروزی در رقابت شود – و راه دیگری که برای انجام تغییرات مناسب باشد.

اهداف و جهت

قبل از وارد کردن یک کلمه واحد یا ایجاد یک ویدیوی واحد ، باید اهداف و جهت فعالیت خود را تعیین کنید و این دیدگاه ها را در سندی بصورت رسمی بفرستید که بعدا می توانید به آن مراجعه کنید.

پاسخ دادن به سؤالاتی از این دست به شما کمک می کند تا تعیین کنید چه نوع محتوایی مورد نیاز ، کجا می خواهید آنها را توزیع کنید ، و البته اینکه در نهایت چگونه موفقیت را می سنجید.

قالبهای محتوا

استراتژی بازاریابی محتوایی شما باید شامل چندین “قالب” مختلف از محتوا باشد ، مانند:

بازاریابی محتوا

 

  • محتوای نوشتاری. محتویات نوشتاری اخیراً در بسیاری از صنایع از پس زمینه استفاده شده است ، اما هنوز هم یکی از عناصر مهم کمپین محتوای شماست و استراتژیکترین قالب در بسیاری از صنایع دیگر باقی مانده است. تولید و جذاب برای مخاطبان گسترده نسبتاً آسان است (به ذکر نیست که دارای مزایای عمده سئو) ، محتوای نوشتاری هنوز باید لنگر کمپین شما را تشکیل دهد. با این حال ، احساس راحتی کنید که رسانه های دیگر را در مطالب نوشتاری خود ، مانند تعبیه تصاویر یا فیلم ، ادغام کنید.
  •  

  • محتوای تصویر. محتوای تصویر ، مانند اینفوگرافیک ، زمان کمی بیشتر برای توسعه می گیرد ، اما به اشتراک گذاری و توزیع آسان است و تمایل به ویروس شدن بیشتر دارد. اگر درست انجام شود ، آنها می توانند به شما کمک کنند تا به صورت گسترده ایستادگی کنید.
  •  

  • محتوای ویدیو. محتوای ویدیو به شدت محبوبیت در حال افزایش است ، و هیچ علامتی مبنی بر متوقف شدن این حرکت به زودی وجود ندارد. حتماً محتوای ویدیو را به عنوان بخشی از استراتژی مدرن بازاریابی محتوای خود درج کنید.
  • عمق محتوا

    عمق محتوای شما نیز مهم خواهد بود ، اگرچه چندین گزینه در اینجا دارید:

       

    • محتوای فرم کوتاه. محتوای فرم کوتاه شامل مقالاتی تحت ۵۰۰ کلمه است ، و عموماً برای آماده سازی سریع ، به روزرسانی اخبار یا لیست ها استفاده می شود. اینها برای به اشتراک گذاری سریع و اظهار نظر بسیار عالی هستند ، اما به اندازه محتوای فرم طولانی مدت ارزش بلند مدت ایجاد نمی کنند.
    •  

    • محتوای فرم طولانی. محتوای فرم طولانی ، حداقل چند هزار کلمه ، حداقل ، و در صورت عدم هزاران پیوند و اشتراک گذاری ، صدها نفر را به خود جلب می کند (اگر موضوع خود را به طور کامل کاوش کرده اید). با این حال ، این فقط به طول نمی رسد – هر کلمه ای که شما در اینجا می نویسید باید معنا داشته باشد و مهمتر از همه ، ارزش افزوده را اضافه کند. محتوای فرم طولانی تنها در صورتی مفید است که تحقیقات کافی انجام داده باشید تا آن را قابل توجه کنید.
    •  

    • محتوای اجتماعی. محتوای اجتماعی طبقه بندی خاص خود را در اینجا به دست می آورد زیرا طبیعتاً کاملاً کوتاه است (در مورد توییتر ۱۴۰ یا کمتر) ، اما به عنوان محتوای فرم کوتاه کاملاً واجد شرایط نیست. اگر می خواهید موفق شوید ، باید محتوای خود را برای هر پلتفرم رسانه اجتماعی ، چه از نظر شکل و چه از نظر عملکرد ، تنظیم کنید.

    در حالت ایده آل ، کمپین محتوای شما انتخاب های مختلفی از هر سه نوع محتوا را در بر می گیرد. فقط به یاد داشته باشید که همه این نوع ، حتی محتوای فرم طولانی ، باید تا حد امکان بطور کامل نوشته شوند – در هر کجای کمپین خود را شامل نشوید.

    توزیع و پیوند

    فقط تولید محتوا کافی نیست. استراتژی محتوای شما همچنین باید شامل برنامه ای برای توزیع و پیوند بهترین مطالب شما باشد.

     

  • پروفایل رسانه های اجتماعی. در بسیاری از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی که مربوط به نام تجاری شما هستند ، فعال شوید. مخاطبان خود را در اینجا به یاد داشته باشید و مطالب خود را بطور منظم توزیع کنید ، به خصوص وقتی که برای اولین بار ارسال می کنید.
  •  

  • فرصت های ارسال مهمان. این مهم است. فقط محتوای خود را در وبلاگ خود ارسال نکنید. کارهای خود را در منابع خارجی برجسته کنید. شما دید بیشتری ، شهرت بهتری ، ترافیک بیشتر و پیوندها و اشتراکهای بیشتری کسب می کنید تا دید جستجو شما را جلب کند. بدون یک استراتژی ارسال مهمان ، کار سختی خواهید کردهر نوع تحرک را در مبارزات انتخاباتی خود داشته باشید.
  •  

  • احیای مداوم. فقط به این دلیل که یک قطعه منتشر کرده اید و منتشر کرده اید ، به معنای مرده بودن نیست (مگر اینکه این یک مقاله خبری حساس به زمان باشد). دوباره به بایگانی ها بازگردید و مرتباً با توزیع مجدد دوره ای از آنها ، یا حداقل به روز کردن اطلاعات جدید ، به محبوب ترین آثار خود مجدداً احیای کنید.
  • اندازه گیری و تنظیم

    در آخر ، شما نیاز به داشتن سیستمی برای اندازه گیری ، تحلیل و تنظیم مداوم دارید. کافی نیست مفهوم خوبی برای محتوای خود داشته باشید – حتی مفاهیم خوب می توانند متزلزل شوند و حتی مفاهیم مشکوک نیز می توانند موفق شوند. تنها راه برای اثربخشی محتوای شما ، اندازه گیری مستقیم تأثیر آن از نظر کلیک ، لایک ، اشتراک گذاری و نظرات است.

    با انعطاف پذیری کافی و تمرکز مناسب بر روی شماره های پایین ، حتی یک استراتژی بازاریابی متزلزل می تواند در نهایت موفق باشد. بهترین کیفیت استراتژی محتوا در دوران مدرن می تواند سازگاری باشد ، زیرا شما هرگز نمی دانید چه چیز دیگری در حال سقوط است.

    به جلو فکر کنید ، با پشتکار و مخاطب خود را در ذهن خود اجرا کنید و هر وقت ممکن هستید چیزها را تغییر دهید. این کار را انجام دهید ، و من تقریبا می توانم سطح موفقیت طولانی مدت را برای شما تضمین کنم. برای یک نگاه جامع در توسعه استراتژی بازاریابی برنده محتوا ، به راهنمای کلی برنامه ریزی و راه اندازی استراتژی بازاریابی محتوا مراجعه کنید .
    برنامه ریزی