سئو

آنچه شما ، به عنوان یک آژانس جستجوگرها ، برای موفق شدن باید ردیابی کنید

به تمام معیارهایی که برای هر مشتری سئو که مدیریت می کنید ، ردیابی و نظارت کنید. ضروری است که شما این کار را انجام دهید تا یک کمپین بازاریابی جستجوی موفق انجام دهید ، اما مهمتر از همه ، این مشتری را در کتاب های خود نگه دارید.

بسیاری از آژانس های جستجوگرها در ردیابی معیارهای مربوط به مشتری خود عالی هستند ، اما وقتی زمان ردیابی معیارهایی که مربوط به عملکرد خودشان هستند ، بدبختانه شکست می خورند. چندین مورد وجود دارد که آژانس جستجوگرها باید در حال پیگیری باشد که به شما در انجام یک تجارت موفق (و سودآور) کمک می کند.

بگذارید در داده های آژانس که باید به آنها توجه زیادی داشته باشید ، شیرجه بزنیم.

تولید (دفتر و از راه دور) بهره وری

اجرای یک آژانس سئو موفق موفق به تیمی نیاز دارد که مانند یک ماشین روغنی با هم همکاری کنند. قطعات متحرک زیادی وجود دارد ، از سوار شدن به مشتری جدید و توسعه استراتژی ، تا دستیابی و دسترسی. سئو در طی چند سال گذشته به یک سرویس بسیار چند کانال تبدیل شده است.

همه وظایف مورد نیاز برای مدیریت یک کمپین SEO جامد نیاز به یک تیم کامل دارد ، که ممکن است در همان موقعیت تجاری شما باشد یا نباشد. با وجود همه فن آوری های موجود امروز ، بسیاری از آژانس های SEO تصمیم به استخدام کارگران از راه دور دارند و تیمی را در سراسر جهان ایجاد می کنند. هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد ، اگر بتوانید آنها را به درستی مدیریت کنید و سطح بالایی از بهره وری را حفظ کنید.

مشکلی

سودآوری مشتری

آیا تا به حال مشتری SEO را اخراج کرده اید؟

شما باید بسیار فراتر از مبلغ نگهدارنده دلار در ماه که به هر مشتری متصل است نگاه کنید. فقط به این دلیل که مشتری در ماه ۳۰۰۰ دلار آژانس شما را برای جستجوگرها پرداخت می کند به این معنی نیست که آنها سودآور هستند و ارزش نگهداری از کتاب ها را دارند.

دلار

این نمونه ای از مشتری است که اخیراً آژانس من اخراج کرده است:

آنها یک وب سایت تجارت الکترونیک بسیار بزرگ با هزاران محصول اداره کردند. وب سایت کاملاً آشفته بود و SEO سایت آنها تقریباً وجود نداشت. ما توضیح دادیم که این یک پروژه بلند مدت خواهد بود و آنها نباید انتظار یک نتیجه را یک شبه داشته باشند. ما همیشه بسیار شفاف هستیم و هرگز چیزی را که مشتری می خواهد بشنود فقط برای بدست آوردن فروش نمی گوید. آنها صداقت ما را درک و قدردانی می کردند ، بنابراین ما به جلو حرکت کردیم.

مشتری شروع به تماس روزانه و ارسال چندین ایمیل به صورت روزانه با به روزرسانی وضعیت کرد. به جایی رسیده است که آنها چنان ناراحت کننده می شوند که باعث قطع جریان کار و فعالیت های روزانه خود می شوند ، به این معنی نیست که از تلفن و ایمیل پشتیبانی می کردیم که می توانست از این طریق بتواند از سایر سرویس ها و سرویس های جدید بهتر استفاده کند.

پس از ارزیابی اوضاع ، مشخص کردیم که آنها ارزش نگهداری ندارند ، بنابراین ما آنها را اخراج کردیم. به راستی ، در روزهای ابتدایی من فقط به ارزش نگهدارنده ماهانه آنها نگاه می کردم. ای کاش شروع به حفاری عمیق تر کردم تا سودآوری واقعی مانند این خیلی زود مشخص شود. اگر من از ابتدا این رویکرد را بکار بگیرم ، به آژانس من کمک می کرد تا رشد قابل ملاحظه ای داشته باشیم.

گردش نقدی آژانس

اگر واقعاً در بالای آن نباشید ، این چیزی است که در واقع می تواند به شما برگردد. داشتن تعداد زیادی از مشتریانی که در یک نگهدارنده ماهانه جستجوگرها ثبت نام کرده اند ، نمی توانند به صورت خودکار به یک وضعیت مثبت پول نقد ترجمه شوند. اگر جریان نقدی شما در حال مشکل است ، این بدان معنی است که شما مشکل فاکتور دارید.

اگر توجه داشته باشید که بسیاری از مشتریان شما دیر پرداخت می کنند ، فقط به کسب و کار شما آسیب می رسانند. در صورت بروز این موارد ، ممکن است بخواهید مبلغی را تنظیم کنید یا نیاز به پیش پرداخت ۳ ماهه برای شروع کار داشته باشید. این پول در صورت عدم پرداخت بعضی از مشتری ها می تواند به شما کمک کند تا بالای آب بمانید.

شما باید آن را پیش بینی کنید ، زیرا در بعضی از مواقع مسئله وجود دارد. بسیاری از مشاغل با تکیه بر مطالبات حسابهای خود و مشتریان قادر به پرداخت قبض SEO خود هستند. اتفاقاتی رخ می دهد و همه پرداختهای آهسته به عمد انجام نمی شود. بهینه سازی موتور جستجو و ارگانیکترافیک بخش عظیمی از اکثر مشاغل است ، بنابراین آخرین کاری که آنها می خواهند انجام دهند ، دلسرد کردن ارائه دهنده SEO آنها است.

من همچنین پیشنهاد می کنم که مبلغ دیررس مبلغ تعیین شده مبلغ دلار را به علاوه درصدی از صورتحساب ماهانه که با گذشت زمان رشد می کند ، تأخیر کنید. این به تنهایی به کاهش بازپرداخت تأخیرها و بهبود چشمگیر جریان پول شما کمک می کند.

هزینه کالاها فروخته شده

تعداد آژانسهای SEO بسیار کمی هستند که ۱۰۰٪ از کارهای داخلی را انجام می دهند. بسیاری از افراد از تولید محتوا ، طراحی اینفوگرافیک ، ایجاد پیوند ، دسترسی به وبلاگ نویسی مهمان و غیره برون می خورند ، زیرا من آژانس من برای برخی از بزرگترین آژانس های SEO کار می کند.

با وجود بسیاری از مؤلفه های مختلف یک کمپین ماهانه جستجوگرها ، هرکدام مبلغ متفاوتی دارند و هر یک از منابع دیگری به صورت بالقوه صورتحساب می شوند ، پیگیری هزینه های همه بسته های بسته شده برای هر مشتری مهم است.

قطعاً SEO از بسته های از پیش تعیین شده به یک رویکرد سفارشی تر فاصله گرفته است ، بنابراین آنچه که برای اجرای یک کمپین برای شما هزینه دارد متفاوت خواهد بود از آنچه که برای مدیریت کمپین برای مشتری دیگر برایتان هزینه دارد.

برنامه ها و برنامه های ردیابی هزینه زیادی وجود دارد اما آنها بسیار پرمحتوا هستند و کمی برای آنچه آژانس من شخصاً به آن نیاز دارند ، بسیار زیاد هستند ، بنابراین ما از صفحه گسترده اکسل استفاده می کنیم که تمام گزینه های هزینه احتمالی را در اختیار دارد و هر مشتری دارای صفحه ای است.

این امر نه تنها به ما این امکان را می دهد که حاشیه سود را در زمان واقعی ببینیم بلکه به ما امکان می دهد هزینه ها و سودآوری را نیز در طول زمان مقایسه کنیم. اگر بتوانم به شما یک نکته را بدهم ، این امر می تواند همه چیز را به پولی ردیابی کند. حتی اگر شما در آخر انجام یک پست مهمان لحظه آخر برای مشتری باشید و محتوا فقط ۵۰ دلار باشد ، باید آن را اضافه کنید. نظم و انضباط و آگاهی از اینکه هر سکه به کجا می رود فقط پایه و اساس آژانس شما را تقویت می کند.

نرخ سوزاندن شرکت

این مربوط به جریان نقدی آژانس است که در بالا توضیح داده شد ، زیرا جریان نقدی درگیر می تواند نرخ سوختگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. میزان سوختگی شما به این دلیل است که به دلیل هزینه های سخت ماهانه مانند اشتراک های نرم افزاری ، کارمندان ، دفتر و هزینه های عملیاتی ، سریعاً از طریق پول نقد خود استفاده می کنید.

گاهی اوقات می توانید به هزینه های خود نگاه کنید و مکش های نقدی را شناسایی کنید که می توانید برای رهایی پول نقد ، آنرا کاهش دهید یا در کل حذف کنید. من متوجه شدم که ما در بسیاری از ابزارها و نرم افزارهای سئو که واقعاً از آنها استفاده نمی کنیم مشترک شده ایم ، که هرماه هزار دلار اضافه می شود. همه آنها در حال تکرار اشتراک بودند و هر ماه تازه از حساب ما بیرون می آمدند. این در حالی نبود که من واقعاً شروع به بررسی میزان سوختگی خود کردم که فهمیدم ماهانه ماه چه مقدار تلف می کنیم.

اگر هر ماه نزدیک به هدر رفتن پول هستید ، مهم است که راه هایی برای از بین بردن هزینه های سخت بیابید. اگر در حال اجاره یک دفتر فانتزی بزرگ هستید ، آیا واقعاً لازم است؟ آیا می توانید دفتر خود را کم تر کنید و برخی از تیم خود را به مکان های از راه دور منتقل کنید؟ آیا می توانید سیستم تلفنی PBX سخت کوشی خود را از بین برده و به سیستم VOIP مبتنی بر ابر تغییر دهید؟

درآمد فروش (مشتری در حال تکرار و جدید)

پولی که در هر ماه به دست می آورید همان چیزی است که آژانس شما را بالاتر از آب نگه می دارد. پیشنهاد می کنم آن را به دو دسته تقسیم کنید. تکرار درآمد ، که مربوط به مشتریانی است که در حال حاضر سوار شده اند و در یک قرارداد یا توافق نامه قفل شده اند. این درآمدی است که ماه از ماه برای شما پیش بینی می شود به شرط ارائه خدمات مورد نظر مشتری که ارائه می دهید.

توافق

سپس ، شما درآمد جدید مشتری دریافت می کنید ، این مربوط به مشتری های جدیدی است که شما در هر ماه وارد آن می شوید. من هیچ وقت زیاد به تفاوت بین این دو فکر نکرده ام ، اما آنها بسیار متفاوت هستند و وقتی شما هر ماه بر افزایش درآمد مشتری جدید خود تمرکز می کنید ، می خواهید هر ماه به صورت خودکار درآمد خود را با درآمد عود بالاتر تبدیل کنید.

نادیده گرفتن درآمد مشتری جدید شما می تواند درآمد ماهانه شما را همان ماه بعد از ماه حفظ کند و حتی اگر مشتری موافقت خود را با شما خاتمه دهد حتی ممکن است فرو رود.

من به شما پیشنهاد می کنم که اهداف واقعی و قابل دستیابی را بر حسب مشتری های جدید در هر ماه تعیین کنید. حتی فقط یک مشتری جدید در هر ماه در حال تبدیل شدن به یک درآمد مکرر و کلی بالاتر در هر ماه است. رشد آهسته و پایدار برای موفقیت دراز مدت عالی است. تعداد زیادی آژانس SEO وجود دارد (من این اصطلاح را بصورت طعنه آمیز به کار می برم) که هر کس ممکن است در اختیارشان قرار می گیرد و خدماتی با کیفیت پایین ارائه می دهد و همین امر باعث می شود مشتری ها را ترک کنند. آنها دائماً در تلاشند مشتری های جدید (مکنده ها) را به خدمت گیرند ، زیرا نمی توانند درآمد عود را تکرار کنند.

نرخ حفظ مشتری

درآمد مکرر که من فقط در مورد آن صحبت کردم ، باید مورد حمایت قرار گیرد و رضایت مشتری شما رضایت خواهد یافتelp اطمینان حاصل می کند که شما میزان نگهداری بسیار بالا را حفظ می کنید. اگر قبل از استفاده از آنها مقدم باشید و با مشتری خود صادق باشید ، باید درک کنند که سئو بازی طولانی مدت است و نتایج به دست نمی آیند که به طرز جادویی یک شبه ظاهر شوند.

حتی اگر شما به آنها بگویید و آنها می گویند درک می کنند ، شما هنوز هم باید خطوط ارتباط را باز نگه دارید. من اکیداً پیشنهاد می کنم علاوه بر گزارش های دو هفته ای یا ماهیانه ، ۱۵ دقیقه مکالمه تلفنی نیز تعیین کنید. گزارش ها خوب هستند زیرا آنها چیزی را به مشتری می دهند تا از نظر جسمی به او نگاه کند یا چاپ کند و در دست خود نگه دارد ، اما چیزی مانند تماس شخصی وجود ندارد که واقعاً مشتری را راضی نگه دارد.

این همچنین به آنها فرصتی می دهد تا در صورت وجود سؤال بپرسند. اگر آن فرصت را به آنها ندهید ، ممکن است آنها ناامید شوند و به جای برداشتن تلفن ، سرویس را لغو کنند.

اگر تعداد زیادی مشتری را اداره می کنید ، یک برنامه اختصاصی برای خدمات مشتری را برای برنامه ریزی تماس اختصاص دهید. اگر می توانید برای هر مشتری یک روز / ساعت یکسان نگه دارید ، این به شما کمک می کند تا همه چیز را پیگیری کنید. به عنوان مثال ، اگر به یک مشتری بگویید که تماس آنها در سه شنبه اول هر ماه ساعت دو بعد از ظهر است ، به احتمال زیاد آنها همیشه قرار ملاقات را نگه داشته و با سؤال آماده می شوند. این ارتباط باعث می شود که میزان نگه داشتن شما بالا باشد. اگر کم است ، فهمید که چرا. ریشه ای از مشکل وجود دارد ، و شما نیاز به کشف آن ASAP دارید.

برنامه ریزی

هزینه خرید مشتری

آیا می دانید برای ثبت نام مشتری سئو جدید چقدر هزینه برای شما هزینه دارد؟ اگر نه ، شما مرتکب اشتباه بزرگی می شوید. شما باید بدانید مشتری های شما از کجا می آیند و چقدر پول برای به دست آوردن هرکدام هزینه می کنید.

اگر هزینه های خرید شما بسیار زیاد است ، شاید شما نیاز به افزایش قیمت های خود داشته باشید تا کمی بیشتر کوسن خود را به دست آورید. من می خواهم هزینه های کسب هر کانال بازاریابی را که ما استفاده می کنیم ، مانند PPC و بازاریابی ایمیل ، تجزیه و تحلیل کنم ، اما بعد از آن نیز می خواهم به یک هزینه مخلوط متوسط ​​نگاه کنم.

قیمت

نتیجه گیری

اینها همه معیارهایی هستند که نمایندگی شما را ایجاد کرده و می شکنند. در حالی که تمرکز روی موفقیت مشتری شما ضروری است ، نمی توانید معیارهای شخصی خود را نادیده بگیرید. این مواردی است که آژانس من به طور منظم برای ارزیابی پیشرفت ما ، تعیین اهداف جدید و رسیدن به ارتفاعات جدید ، به طور مرتب دنبال می کند.