آموزشی

طرز تهیه ۶ اسموتی لاغری

اسموتی لاغری super-healthy-smoothies

هممون خوردن یه نوشیدنی شیرین و خوشمزه رو دوست داریم اما همیشه ترس زیاد شدن وزن و خراب شدن رژیم لاغری در کنار لذت خوردن یه نوشیدنی پرکالری هست!

در این مقاله میخوایم روش درست کردن اسموتی هایی رو به شما آموزش بدیم که علاوه بر خوشمزه بودن، سالم ، مقوی و کم کالری هم هستن و با خیال راحت می تونید از اونا لذت ببرین.

اول بخونین: اسموتی چیه؟

۱. اسموتی انبه آووکادو

این اسموتی فوق العاده سیر کننده، شامل مقدار زیادی فیبر، چربی های سالم و پروتئینه و درهر لیوان فقط ۲۹۸ کالری داره.

مواد لازم:

یه چهارم فنجون انبه رسیده و به شکل مکعب تیکه تیکه شده، یه چهارم فنجون آووکادوی رسیده و له شده، نصف فنجون آب انبه، یه چهارم فنجام ماست وانیلی بدون چربی، ۱ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه، ۱ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای تصفیه نشده، ۲ پیمانه پودر پروتئین وانیلی، ۶ تیکه یخ.

تو یه مخلوط کن، تموم مواد تشکیل دهنده رو با هم ترکیب کرده و تا وقتی که صاف و یه دست شن، اون ها رو مخلوط کنین. این مخلوط رو تو یه لیوان بلند بریزین. اون رو با برش های انبه تزئین کنین و لذت ببرین.

۲. اسموتی زغال اخته

این اسموتی تازگی دهنده، کم کالریه اما پر از فیبر، چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها و پروتئین می باشه.

مواد لازم:

۱ فنجون شیر بدون چربی،۱ فنجون زغال اخته یخ زده و شیرین نشده،۱ قاشق غذاخوری روغن دانه کتون ارگانیک و سرد فشرده.

شیر و زغال اخته یخ زده رو تو یه مخلوط کن بریزین و به مدت یه دقیقه با هم مخلوط کنین. این مخلوط رو تو یه لیوان بلند بریزین و بعد به اون روغن بذر کتون اضافه کرده و بهم بزنین. سرو کنین و لذت ببرین.

مطلب در رابطه: نون جو بهتره یا نون گندم؟

۳. اسموتی کره بادام زمینی و موز

این اسموتی قدیمی و محبوب شامل مقدار زیادی پروتئین، فیبر، روغن های سالم و کربوهیدراته.

موارد لازم:

نصف فنجون شیر بدون چربی،نصف فنجون ماست ساده بدون چربی،۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی طبیعی و بدون نمک،یه چهارم موز رسیده،۱ قاشق غذاخوری عسل خام،۴ تیکه یخ.

تموم مواد تشکیل دهنده رو تو یه مخلوط کن بریزین و تا زمانیکه نرم و کرمی شه، مخلوط کنین. اون رو تو یه لیوان بلند بریزین و با چند برش موز تزئین کنین. روی اون مقداری خلال بادام بریزین و سرو کنین.

۴. اسموتی ماست و زغال اخته

اسموتی ماست و زغال اخته، یه جانشین عالی واسه وعده غذاییه چون پر از ترکیب متعادلی از پروتئین، کربوهیدرات ها، فیبر و چربی های سالم می باشه.

مواد موردنیاز:

۱ فنجون شیر بدون چربی یا شیر سویا، ۱۷۰ گرم ماست وانیلی، ۱ فنجون زغال اخته تازه، ۱ فنجون زغال اخته یخ زده، ۱ قاشق غذاخوری روغن بذر کتون.

شیر، ماست، زغال اخته تازه و یخ زده رو تو یه مخلوط کن بریزین و اون ها رو یه دقیقه با هم مخلوط کنین. وقتی که مخلوط صاف و یکدستی به دست اومد، اسموتی رو تو یه لیوان بلند بریزین و به اون مقداری روغن بذر کتون اضافه کرده و بهم بزنین. اون رو با چند زغال اخته تازه تزئین کرده و فورا سرو کنین.

مطلب در رابطه: ۷ روش واسه اینکه کودکان تون رو تشویق کنین سبزیجات بیشتری بخورند

۵. اسموتی تمشک و شکلات

این اسموتی، دور کمر رو به شکل عجیبی باریک می کنه. اسموتی تمشک شکلات، زیر ۵۰۰ کالریه که باعث می شه یه جانشین عالی واسه وعده غذایی باشه. هم اینکه شامل ۱۶ گرم پروتئین، ۱۰ گرم فیبر و ۷۷ گرم کربوهیدرات واسه تولید انرژیه.

مواد لازم:

نصف فنجون شیر بدون چربی یا شیر سویا، ۱۷۰ گرم ماست وانیلی، یه چهارم فنجون چیپس شکلات، ۱ فنجون تمشک تازه، ۱ فنجون تمشک یخ زده.

تو یه مخلوط کن، تموم مواد تشکیل دهنده رو به مدت یه دقیقه با هم مخلوط کنین. وقتی که صاف و یه دست شد، اون رو تو یه لیوان بلند بریزین و لذت ببرین.

۶. اسموتی سنتی هلو

اسموتی سنتی هلو، یه اسموتی تابستونی مهم و اصلی واسه افرادیه که مراقب وزن شون هستن. این اسموتی فقط ۲۱۳ کالری، ۲ گرم فیبر و ۹ گرم پروتئین داره.

مواد لازم:

۱ فنجون شیر بدون چربی،۱ فنجون هلوی یخ زده شیرین نشده، ۲ قاشق چایخوری روغن بدر کتون ارگانیک و سرد فشرده

شیر بدون چربی و هلوهای شیرین نشده رو به مدت یه دقیقه تو یه مخلوط کن با هم مخلوط کنین. اسموتی رو تو یه لیوان بلند بریزین و بعد مقداری روغن بذر کتون به اون اضفه کنین و بهم بزنین. اون رو بدون این دست اون دست کردن سرو کنین و لذت ببرین.

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

بهترین نوشیدنیای چربی سوز واسه آب کردن شکم

رژیم لاغری مجله تناسب اندام نوشیدنی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *