طرز تهیه چیپس هویج با ۷۹ کالری

Flying through space

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ اگه فهمیدین که همیشه هوس چیپس می کنین، حتما عاشق این دستور میان وعده میشین. این چیپسای تند با هویج درست شده و کباب می شن. در نتیجه جانشین بسیار سالام تری واسه چیپسای سیب زمینی عادی هستن.

به غیر از دوز مناسبی از ویتامینای A، C و فیبر، هویجا شامل آنتی اکسیدانا هستن که ممکنه به کاهش خطر دچار شدن به سرطان کمک کنن و هم اینکه سیستم ایمنی بدن شما رو بهتر کنن. هم اینکه، شیرینی طبیعی اونا در ترکیب با کمی نمک، یه طعم شور و شیرین بسیار خوب بوجود میاره که قادر نیستین در مقابل اون مقاومت کنین. کل این چیپس فقط ۷۹ کالری داره و شامل ۱/۴ گرم فیبر سیر کننده س اما چیپسای سیب زمینی ۱۶۰ کالری و فقط یه گرم فیبر دارن.

این چیپسا فقط با نمک دریا طعم دار می شن اما می تونین خلاقیت به خرج بدین و واسه داشتن طعم شیرین تر، دارچین و واسه کمی تندی، فلفل مشکی، زیره یا فلفل هندی اضافه کنین.

چیپس هویج

مواد لازم

  • ۲ عدد هویج بزرگ یا ۳ عدد هویج متوسط
  • ۱/۲ قاشق چایخوری روغن زیتون (یا روغن نارگیل آب شده)
  • ۱/۸ قاشق چایخوری نمک دریا

روش جفت و جور

  1. فر رو از قبل تا ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنین.
  2. هویجا رو بشورید و پوست بکنین. با به کار گیری یه دستگاه برش ماندولین یا یه چاقو، هویجا رو به شکل مورب، برش نازک بدین تا قطعات بیضی شکل ایجاد شه (اگه زیادتر از اندازه کلفت باشن، بجای حالت ترد، نرم ) می شن.
  3. تیکهای هویج رو تو یه کاسه ریخته و روی اون روغن زیتون و نمک بریزین.
  4. هویجا رو تو یه لایه تکی روی یه سینی کلوچه که روی اونو با کاغذ مخصوص آشپزی پوشونده اید، بچینید.
  5. اونا رو به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یا تا وقتی که هویجا خشک و ترد شن، بپزید. مراقب اونا باشین چون می تونن به سرعت بسوزند.

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*