طرز تهیه غذای خوشمزه برای افراد دیابتی

Close up at the top of a colorful umbrella

دستور جفت و جور غذایی که مشاهده می کنین بر گرفته از مجله معتبر The Australian Women’s Weekly هستش. این دستور جفت و جور بوسیله انجمن دیابتیای استرالیا مورد آزمایش قرار گرفته و به طور کامل با سلامت افراد گرفتار به دیابت منطبقه.

اگه شما به این مریضی گرفتار می باشین باید رژیم غذایی سالم و صحیحی رو در پیش بگیرین که چربی کمی داشته باشه و شامل فیبر بالایی باشه. اما این بدین معنا نیس که از خوردن غذاهای خوشمزه محروم بمونین.

این مجله نام آشنا با همکاری انجمن دیابتیای استرالیا دستور جفت و جور وعده های جور واجور غذایی رو آزمایش و بهترین اون رو تایید و در اختیار خوانندگان قرار داده. تلاش ما هم اینه که چندی از این غذاها پیشکش شما دوستان عزیز کنیم.

مواد لازم

گوجه فرنگی متوسط، به دو نیم تقسیم شده : ۴ عدد

سرکه بالزامیک : ۲ قاشق غذا خوری

اسپری روغن آشپزی

قارچ بزرگ خرد شده : ۳۰۰ گرم

ریحان : یه دوم فنجون

سبزی جعفری ، بزرگ خرد شده : یه چهارم فنجون

تخم مرغ : ۴ عدد

ژامبون کم نمک : ۲۰۰ گرم

برشای باریک نون تست : ۸ تیکه

مدت زمان آماده سازی و پخت: ۳۵ دقیقه

اندازه سرو: ۴ نفر

روش درست کردن :

فر رو قبل از انجام هر کاری روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد ( ۴۰۰ درجه فارنتهایت ) بذارین تا یواش یواش گرم شه.

درون سینی فر تقریبا کم عمقی گوجه ها و یه قاشق غذا خوری سرکه بالزامیک رو با همدیگه ترکیب کرده و با اسپری روغن تنها کمی اون رو چرب کنین.

بعد به مدت ۲۰ دقیقه سینی گوجه ها رو درون فر بذارین تا حالت کبابی به خود بگیره.

در حالی که گوجه ها درون فر هستن، تابه ای وردارین و مقدار کمی روغن به اون اضافه کنین و روی شعله ملایم بذارین.

بعد قارچها و مابقی سرکه بالزامیک رو به به اون اضافه کنین و اجازه بدید تا وقتی که قارچها نرم و ترد شدن گرما رو ببندین در آخر سبزیجات رو به اون اضافه کنین و کمی تفت بدید.

بدون این دست اون دست کردن مخلوط قارچها رو به درون ظرف سرو خود انتقال بدید و روی اون رو بپوشونین تا گرم بمونه.

تخم مرغها رو هم درون همون تابه که روغن کمی داره نیمرو کنین.

بدون این دست اون دست کردن برشهای ژامبون رو هم کمی گرما بدید.

در آخر فورا ژامبون، تخم مرغ، فارچ، گوجه فرنگی و سبزیجات رو با نون تست سرو کنین.

ارزش غذایی به ازای هر وعده (نفر):

۷/۹ گرم چربی

۶/۲ گرم چربی اشباع شده

۳۷۵ کالری

۷/۳۰ گرم کربوهیدرات

۳/۲۸ گرم پروتئین

۴/۹ گرم فیبر

۴۴۴ میلی گرم سدیم

واسه درمان دیابت چه بخوریم؟

چه غذاهایی واسه دیابتیا مضره؟

بازنشر دیابت سیمرغ