آموزشی

طرز تهیه سوپ کلم مخصوص چربی سوزی

سوپ کلم کاهش وزن

بیشتر افراد فکر می کنن با نخوردن غذا می تونن وزن خود رو کم کنن، اما بعضی از مواد غذایی سهم زیادی در سوزوندن چربی های بدن دارن.

دستور جفت و جور این سوپ و زمان مصرف اون مهمه. اگه می خواهید تاثیر اون رو ببینین، حتما باید این سوپ رو تو یه مدت هفت روزه استفاده کنین. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین در این هفت روز، شما هر قدر که دوست دارین می تونید از این سوپ بخورین. پس اصلا نگران گرسنگی نباشین.

واقعا هر چی بیشتر از این سوپ بخورین، کالری بیشتری سوزونده می شه. دلیلش هم اینه که این سوپ هیچ کالری اضافی به بدن شما نمی رساند. در واقع می توان گفت که اندازه کالری اون منفیه. در نتیجه سرعت متابولیسم بدن شما بیشتر شده و کالری بیشتری هم سوزونده می شه.

اینجاش خیلی مهمه که نباید هیچ روزی رو از دست بدید. اگه قراره در این هفت روز مسافرت برید، باید سوپ رو هم همراهتون ببرین و یا اینکه زمان بهتری رو در آینده به اون اختصاص بدید. این برنامه از برنامه تغذیه ای بیمارستان «هارت مموریال» گرفته شده. افراد چاق قبل از ورود به اتاق عمل باید از این سوپ مصرف می کردن. از طرف دیگه، حواستون باشه که سوپ رو بیشتر از ۷ روز مصرف نکنین، چون دچار سو تغذیه میشین. نکته دیگه اینه که در هفته ی مصرف سوپ حتما آب زیادی بخورین.

روش درست کردن

این سوپ رو می توان به روش های مختلفی مصرف کرد. در این مقاله روش ارگانیک اون به شما آموزش داده می شه، چون در دستور جفت و جور سوپ کلمِ اصلی از مواد کنسروی استفاده شده.

مواد لازم واسه جفت و جور سوپ کلم ارگانیک

  • یه کلم بزرگ
  • یه پیاز بزرگ
  • یه فلفل دلمه ای سبز متوسط
  • یه فلفل دلمه ای قرمز متوسط
  • یه حبه سیر
  • یه عدد قارچ
  • آب تازه (بدون کلر)
  • یه جلبک دریایی ( جلبک دریایی کونبو)
  • یه عدد تره
  • گوجه (حدود یه کیلوگرم)
  • آبی که گوشت در اون پخته شده باشه (به اندازه لازم)
  • فلفل
  • گیاه های خوراکی
  • نمک (دلخواه)

در اول تموم مواد رو به سلیقه خودتون به اندازه های کوچیک خرد کنین. بعد همه مواد رو به استثنای گوجه ها وکلم در روغن تفت بدید. بعد از این کار همه موارد رو داخل یه ظرف ریخته و کلم و گوجه رو هم به اون اضافه کنین. آب کافی روی مواد ریخته و منتظر بمونین تا جوش بیاد. بعد زیر اجاق رو کم کرده تا سبزی ها کمی نرم تر شن. در مرحله بعد می تونه کمی گیاه تازه یا خشک شده روی اون بریزین و اجازه بدید تا پنج دقیقه دیگه جوش بخوره. ادویه رو هم برابر میلتون اضافه کنین.

برنامه مصرفی

روز اول| فقط سوپ و میوه استفاده کنین. هر میوه ای به جز موز می تونه گزینه خوبی باشه.

روز دوم| فقط سوپ و سبزیجات استفاده کنین. در روز دوم خوردن میوه مجاز نیس. شب هم می تونید سیب زمینی پخته بخورین.

روز سوم| سوپ، میوه و سبزیجات رو با هم استفاده کنین. اما شب سیب زمینی پخته مصرف نکنین.

روز چهارم| فقط موز و شیرِ خشک بدون چربی

روز پنجم| تا شش عدد گوجه ارگانیک و مقدار کافی گوشت ماهی. دست کم ۶ تا ۸ لیوان آب هم استفاده کنین

روز ششم| خوردن هر چیزی جز سیب زمینی پخته در این روز مجازه. گوشت، سوپ، میوه و سیزیجات رو حتما استفاده کنین.

روز هفتم| میوه، سبزی و برنج قهوه ای.

با این کار و کمی تمرین می تونید تا هفت کیلوگرم از وزنتون در طول یه هفته کم کنین. پس از چند روز استراحت دوباره می تونید این رژیم غذایی رو پیش بگیرین. حواستون باشه که نون، پاستا و میوه های خشک شده رو مصرف نکنین. از مصرف قند و شیرینی هم دوری کنین.

روش درست کردن سوپ چغندر قرمز

روش درست کردن سوپ زنجبیل و هویج

روش درست کردن شکل های جور واجور سوپ فرادید کاهش وزن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *