طرز تهیه سوپ سبزیجات ساده مخصوص سلامت روده

Airport guideline arrow with gap for own content leading forward

سوپ سبزیجات ساده و خوشمزه

این غذا واسه روده خیلی خوبه چون سه چهارم پیمانه از کاشو ( بادام هندی) با سبزیجات می تونه بدن شما رو با باکتری های به درد بخور پر کنه. بعضی از مواقع پیش میاد که بر خلاف مصرف مواد خوب بازم نیاز به کنترل بیشتری روی مواد غذایی خود دارین. در این جوری شرایط سوپ سبزیجات می تونه انتخاب خوبی باشه.

مواد لازم واسه ۴ نفر:

  • سه چهارم پیمانه از بادام هندی خام
  • دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • یه عدد پیاز بزرگ خرد شده
  • دو حبه سیر خرد شده
  • پنج پیمانه کلم برکلی، گل کلم یا گوجه فرنگی خرد شده
  • سه الی چهار پیمانه آب
  • دو الی سه قاشق چایخوری نمک
  • یه دوم قاشق چایخوری فلفل مشکی

روش درست کردن:

اول بادام هندی رو تو یه کاسه از آب بذارین و اجازه بدید ۲۰ دقیقه در همین حالت بمونه. بعد اون رو بشورید و خرد کنین. تو یه ظرف بزرگ، روغن رو روی حرارات متوسط گرم کنین. پیاز و سیر رو در این ظرف گرما بدید تا نرم شه. اینکار ممکنه ۵ دقیقه زمان نیاز داشته باشه. سبزیجات مورد علاقه خود رو به این ترکیب اضافه کنین و بعد آب لازم رو به اون اضافه کنین. مقدار آب باید به گونه ای باشه که روی سبزیجات رو بپوشونه. بعد نمک و فلفل رو به اون اضافه کنین. به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه اجازه بدید روی حرارت بپزه تا سبزیجات نرم شه. مواد رو بعد از خنک شدن به مخلوط کن یا میکسر انتقال بدید و خوب هم بزنین. بادام هندی رو اضافه کنین و دوباره هم بزنین. طعم اون رو بچشید و اگه نیاز بود بازم نمک یا فلفل اضافه کنین.

ارزش تغذیه ای: این غذا:۲۱۵ کالری، ۷ گرم پروتئین، ۱۴ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم فیبر، ۲ گرم شکر، ۱۶.۵ گرم چربی، ۸۱۴ میلی گرم سدیم.

روش درست کردن سوپ کلم

روش درست کردن سوپ قارچ ساده و خوشمزه

آشپزی مدرن سوپ سبزیجات روش درست کردن شکل های جور واجور سوپ