آموزشی

طرز تهیه خورش گیاهی خوشمزه

slow-cooker-vegan-chickpea-curry روش درست کردن خورش گیاهی خوشمزه

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ هوس یه غذای راحت کردین که کالری اندوخته شده شما رو بر باد نده؟ این شام شامل هیچ پنیر یا خمیر پیتزایی نیس و قول میدم که در روغن زیاد سرخ نشده. اما با این حال گرم، خوش طعم و رضایت بخشه. بعد از خوردن یه لقمه از این خورش نخود و سیب زمینی شیرین با برنج نارگیل، حیرت زده میشین.

هر وعده از این غذا حدود ۴۰۰ کالری داره و از اونجا که این دستور، ۶ وعده به شما میده، می تونین دوستانتون رو با این غذای جسورانه و با این وجود آسون تحت تاثیر بذارین یا بقیه اون رو واسه ناهار فردایتان نگه دارین. این دستور گیاهی و بدون گلوتن، به اسفناج (واسه ویتامین و فیبر بیشتر) نیاز داره اما اگه از سبزیجات در خورش خوشتون نمیاد، می تونین اون رو خط بزنین.

خورش نخود نارگیل با سیب زمینی شیرین

واسه اینکه بیشترین عطر و طعم رو داشته باشین، واسه درست کردن این دستور به یه آروم پز نیاز دارید. اگه آروم پز ندارین، این خورش رو تو یه قابلمه درست کنین و اجازه بدید به مدت ۱ ساعت آهسته بجوشه.

مواد لازم

خورش:

  • ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون
  • ۱/۲ پیاز زرد خرد شده
  • ۱ حبه سیر خرد شده
  • ۱ قاشق غذاخوری زنجبیل ساییده
  • ۱ قوطی ۰٫۵ کیلویی نخود (حدود ۱/۲ فنجون)
  • ۲ فنجون گوجه فرنگی خرد شده بسته بندی یا کنسروی
  • ۲ فنجون گلچه گل کلم کوچیک
  • ۱ عدد سیب زمینی شیرین پوست کنده و خرد شده
  • ۱ قوطی شیر نارگیل کم چرب
  • ۱ فنجون استاک سبزیجات
  • ۱ قاشق غذاخوری گرام ماسالا
  • ۱/۲ قاشق غذاخوری پودر کاری
  • ۱ قاشق چایخوری نمک
  • ۲ فنجون اسفناج بسته بندی شده خرد شده
  • برنج نارگیل:
  • ۱/۲ فنجون برنج باسماتی قهوه ای نپخته
  • ۱ قوطی شیرنارگیل کم چرب
  • ۱/۲ فنجون آب
  • ۱/۴ قاشق چایخوری نمک

روش جفت و جور

درست کردن خورش

  1. روغن رو تو یه ماهیتابه گرما بدید. پیاز، سیر و زنجبیل تازه رو به مدت ۷ دقیقه سرخ کنین.
  2. مخلوط پیاز رو تو یه آروم پز بریزین و مواد باقی مونده رو به جز اسفناج به اون اضافه کنین.
  3. با گرما کم به مدت ۶ ساعت یا با گرما بالا به مدت ۴ ساعت بپزید.
  4. قبل از سرو کردن، اسفناج رو در اون بریزین و بهم بزنین و واسه ۵ دقیقه دیگه هم گرما بدید.

درست کردن برنج

برنج، شیر نارگیل، آب و نمک رو به یه قابلمه اضافه کنین. گرما رو بالا بدید تا به جوش بیاد و بعد سر اون رو بذارین و گرما رو کم کنین و به مدت ۴۰ دقیقه آهسته بجوشونین. گرما رو خاموش کرده و اجازه بدید خورش به مدت ۱۰ دقیقه سرپوشیده بمونه و بعد با برنج سرو کنین.

از این دستور استفاده کردین؟ نظرات خود رو با ما در میان بذارین!

روش درست کردن خورش بامیه خوشمزه و تند

دستور پخت خورشت لوبیای سفید، بوقلمون و کلم پیچ

روش درست کردن شکل های جور واجور خورش مجله تناسب اندام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *