طرز تهیه خوراک قارچ خوشمزه

روش درست کردن خوراک قارچ گندم

پیدا کردن غذاهای خوشمزه و بدون چربی بعضی وقتا سخت به نظر می رسه ، اما در واقع ما از خیلی از خوردنیای مغذی دور و برمون که سلامتی ما رو تامین می کنن غافلیم ، یکی از این خوراکیای ساده و سالم رو تقدیم حضورتون می کنیم .

به گزارش آلامتو به نقل از آی بانو؛ فقط تعداد محدودی از مردم از خواص دانه های مغذی گندم آگاهند هر یک وعده از این خوراک در مقایسه با غلات دیگه مقدار زیادی پروتئین ، فیبر و ریز مغذی داره. از اونجایی که دانه ها با یه پوسته پوشیده شدن، به کار گیری آفت کشا واسه مواظبت از این دانه ها در مقابل حشرات و آلودگیا ، مشکلی ایجاد نمی کنه.

نکته قابل توجه دیگه در این دستور غذایی وجود قارچه. ۸۰ تا ۹۰ درصد قارچ از آبه و دارای کالری ، سدیم و چربی اندکیه. هم اینکه منبع فوق العاده پتاسیم ، ریبوفلاوین ، نیاسین و سلنیوم به حساب می رود. همراه با مقدار فراوون سبزی و فلفل دلمه ای کباب شده ، این غذا می تونه غذایی سالم واسه شما باشه.

دستور غذا واسه ۴ نفر – هر نفر نصف فنجون

مواد لازم:

  • ۱ عدد پیاز متوسط خرد شده
  • نصف قاشق روغ زیتون
  • یه عدد فلفل دلمه ای قرمز کباب شده
  • یه عدد کدوحلوایی کباب شده – ورقه ورقه شده با ضخامت نیم سانتی متر
  • یه فنجون قارچ کباب شده – شسته شده ، قسمت ساقه آنراجدا کنین
  • سس بالزامیک
  • یه فنجون گندم پخته شده
  • یه عدد لیموی تازه- واسه مزه دار کردن
  • یه قاشق چای خوری ریحان تازه – خرد شده
  • یه قاشق چایخوری جعفری تازه- خرد شده

روش درست کردن: پیاز رو از وسط به دو نیم کرده لایه های خارجی هر دو تیکه رو جدا کرده هر کدوم از لایه ها رو به سه قسمت برش داده و لایه های داخلی پیاز رو واسه قرار دادن در کنار ظرف نگه دارین. قارچها و کدو حلوایی ورقه شده رو داخل یه ظرف ریخته و یه گوشه نگه دارین.

تو یه تابه بزرگ روغن سرخ کردنی ریخته و پیازهای خرد شده رو روی حرارت ملایم سرخ کنین و کمی که نرم شد تابه رو از روی حرارت وردارین.

ورقه های پیاز، کدو و قارچا رو کباب کرده حواستون باشه که نسوزند. پیازا و کدوهای کباب شده رو نگینی خرد کرده ولی قارچها رو کمی بزرگ تر خرد کنین. کلیه سبزیجات کبابی رو همراه با گندم داخل یه دیگ کوچیک ریخته باهم مخلوط و گرم کنین. ظرف رو از روی گاز ورداشته و کمی آب لیمو و سبزیجات معطر به اون اضافه کنین. غذای شما حالا آماده س.

مواد لازم واسه سس بالزامیک

  • ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۳قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک
  • ۱ قاشق چای خوری خردل
  • ۲قاشق چای خوری جعفری خرد شده
  • ۱ قاشق چای خوری سیر خرد شده

دستور جفت و جور:کلیه مواد رو داخل یه ظرف کوچیک ریخته و به آرومی به اون روغن اضافه کنین و هم بزنین.

کباب کردن فلفل دلمه ای: فلفل رو به چهار قسمت برش بدید ، دانه های اونو همراه با ساقه و سفیدی داخل اون جدا کرده و بعد قسمت پوسته فلفل رو روی حرارت نگه دارین تا کمی پف کرده و مشکی شه. فلفلا رو داخل یه کیسه پلاستیکی قرار داده و اجازه بدید خنک شه. بعد از اینکه خنک شد، از پلاستیک خارج کرده و پوسته های مشکی اونو بگیرین و خرد کنین.

farro-روش درست کردن خوراگ قارچ خوشمزه

ارزش غذایی هر وعده

  • کالری :۲۲۰
  • چربی اشباع شده:۱.۵ گرم
  • سدیم :۳۰ میلی گرم
  • فیبر:۴ گرم
  • قند:۱۰ گرم
  • کلسترول:۰
  • کربوهیدرات: ۲۶ گرم

فواید قارچ و بهترین روش پخت اون

روش درست کردن سوپ قارچ ساده و خوشمزه

آی بانو غذا با قارچ

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*