آموزشی

طرز تهیه خوراک قارچ با برنج

روش درست کردن خوراک قارچ با برنج

به گفته کارشناسان، قارچ ها منبعی غنی از ماده معدنی پتاسیم هستن که به کاهش فشار خون بالا و هم کاهش خطر سکته مغزی کمک می کنن…

مواد لازم واسه ۲ نفر

برنج: ۲پیمانه

قارچ: ۱۵۰ گرم

پیاز: یه عدد بزرگ

نمک به مقدار لازم

ادویه کاری: یه قاشق غذاخوری

سینه مرغ آب پز شده: یه عدد بزرگ

کره: ۱۵۰ گرم

زعفران آب کرده: ۲ قاشق غذاخوری

روش درست کردن:

اول پیازها رو به صورت خلال خرد کنین، در کره تفت بدید و نمک و ادویه کاری رو به پیاز اضافه کنین. وقتی که پیازها طلایی و نرم شدن قارچ های خرد شده رو به پیاز اضافه کنین، شعله گاز رو کم کنین و صبر کنین تا قارچ ها پخته و نرم شن. سینه مرغ آب پز شده رو خلال خلال کنین و به مواد اضافه کنین.

وقتی تموم مواد با هم مخلوط شدن زعفران رو داخل خوراک بریزین و بعد از ۵ دقیقه از روی حرارت وردارین. خوراک آماده شده رو لابه لای برنج آبکش شده بریزین و روی حرارت بذارین تا برنج دم بکشه و بپزه.

هزاران ساله که قارچ، هم به عنوان ماده غذایی مناسب و هم واسه اهداف و مصارف پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه هم به صورت طبیعی در مناطق کوهستانی و مرطوب می روید و هم به صورت گلخانه ای پرورش داده می شه.

قارچ ها بدون ریشه، ساقه و برگ هستن. به دلیل از دست دادن سبزینه، قادر به سنتز مواد آلی نیستن در نتیجه به صورت ساپروفیت روی مواد آلی مرده گیاهی و جانوری یا به صورت انگل روی یاخته های زنده یا داخل اونا زیست می کنن. بیشتر از ۹۰ نوع قارچ خوراکی تولید می شه و بیشتر اونا در گروه سبزیجات قرار می گیرند.

قارچ ها به صورت سمی هم در طبیعت وجود دارن. هرچند از نظر شکل ظاهری قابل تشخیص هستن ولی حتما حواستون باشه که قارچ ها رو از مراکز مطمئن خریداری کرده و از مصرف قارچ های پلاسیده و تغییر رنگ داده دوری کنین.

به گفته کارشناسان، قارچ ها منبعی غنی از ماده معدنی پتاسیم هستن که به کاهش فشار خون بالا و هم کاهش خطر سکته مغزی کمک می کنن.

علاوه بر این، واسه این که تموم مواد مغذی به بهترین صورت از مواد غذایی جذب شن بدن نیاز به ویتامین های گروه B داره و قارچ دسته ای از این ویتامین ها رو می تونه تامین کنه. قارچ ها منبع سرشاری از ربیوفلائین، نیاسین و سلنیوم هستن. سلنیوم آنتی اکسیدانیه که با همکاری ویتامین E سلول ها رو از اثرات آسیب رسان و داغون کننده در امان نگه می داره.

هم اینکه مصرف سلنیوم در مردان سن بالا خطر بروز سرطان پروستات رو تا ۶۵ درصد کاهش می دهد. هم اینکه قارچ ها منبع مهمی از اسید فولیک هستن که ویتامین مهمی واسه زنان مخصوصا در دوران بارداری حساب می شن و می توان بدون هیچ مشکلی پس از تمیز کردن مصرف کرد. با وجود خواص سرشاری که این خوردنی داره، کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنن اشخاصی که نمی خواهند از گوشت استفاده کنن، واسه تامین پروتئین لازم بدنشون نمی تونن قارچ رو جانشین اون کنن .

منبع:jamejamonlin.ir

جمع آوری: آلامتو

 

روش درست کردن خوراک قارچ خوشمزه

فواید قارچ و بهترین روش پخت اون

بازنشر برنج غذا با قارچ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *