طرز تهیه انواع نوشیدنی ورزشی خانگی

Arrows on abstract background

sports-drinks

اگه به صورت حرفه ای ورزش میکنین به احتمال زیاد به نوشیدنی مخصوصی واسه بهبود کارکرد خود نیاز دارین.

به گزارش آلامتو و به نقل از علم ورزش؛ به کار گیری نوشیدنی ورزشی یه راه بیشتر پسند واسه تأمین انرژی و مواد مغذی لازم بدن مخصوصا الکترولیت و آب بدن در روزای تمرین و استراحته. همه ورزشکاران می دونن به کار گیری مایعات شامل شکر و مواد رنگ دهنده مصنوعی روش سالمی واسه پر کردن ذخایر بدن نیس، پس باید دنبال راه سالمی بگردند که آب، انرژی و الکترولیتای از دست رفته بدن رو بازسازی کنه.

در این مطلب به دستورالعمل جفت و جور و آماده سازی چندین نوشیدنی ورزشی خونگی می پردازیم تا با به کار گیری اونا بازده جلسات تمرینی خود رو به بیشترین حد برسونین. از نوشیدنیای مخصوص بازسازی الکترولیت بعد از تمرین و از نوشیدنیای انرژی زا قبل از تمرین استفاده کنین. تا آخر همراه ما باشین.

۱. نوشیدنی بازسازی الکترولیتا

مواد اولیه: نصف خیار، ۲ عدد لیمو، ۵/۱ فنجون آب نارگیل.

خیار و لیمو رو تو یه آب میوه گیری بریزین. عصاره اونو با آب نارگیل مخلوط کنین. این نوشیدنی رو با یخ یا دمای پایین استفاده کنین.

۲. نوشیدنی معروف Gatorade

مواد اولیه: ۳ فنجون آب، ۱ فنجون آب پرتقال، نصف فنجون آب لیمو، ۳ قاشق عسل، نصف قاشق چایی خوری نمک.

تموم مواد رو تو یه مخلوط کن بریزین. پس از میکس کردن با یخ، بخورین.

۳. نوشیدنی افزایش دهنده الکترولیت

مواد اولیه: ۴/۱ هنداونه بدون دانه، ۲ لیوان بزرگ آب نارگیل، مقداری نمک دریایی.

همه مواد رو تو یه مخلوط کن قوی ریخته و بعد از میکس کامل، بخورین.

۴. نوشیدنی ورزشی معروف DIY

مواد اولیه: نصف لیتر آب زنجبیل، ۱ لیتر آب، عصاره ۳ عدد لیمو، مقدار کم نمک دریایی، استویا.

زنجبیل رو به قطعات بزرگ تبدیل کنین و تو یه قابلمه بزرگ ریخته و به اون آب اضافه کنین. صبر کنین تا آب به جوش برسه. بعد اجازه بدین تا ۱۵ دقیقه آهسته بجوشه. بعد گرما رو خاموش کرده تا مایع خنک شه. مایع استویا رو واسه طعم به اون اضافه کنین و تو یه ظرف درب دار نگهداری کنین. بعد تموم مواد رو با هم مخلوط کنین و از نوشیدن اون لذت ببرین.

۵. نوشیدنی Super Energy

مواد اولیه: ۱ عدد پرتقال متوسط خورد شده، ۴/۳ فنجون شیر نارگیل، ۱ قاشق عسل، ۱ قاشق دانه تخم بذر کتون، ۶ اونس ماست وانیلی، نصف فنجون یخ.

همه مواد رو تو یه هم زن ریخته تا به طور کاملً صاف شن. بعد استفاده کنین.

۶. نوشیدنی واسه قبل تمرین

مواد اولیه: ۲/۱ لیتر آب تصفیه شده، ۱ گرم عصاره گیاه مورت (rhodiola)، ۱ قاشق چایی خوری پودر گلوکز یا ویتامین C، ا اسکوپ پروتئین ایشون، ۱ فنجون توت منجمد.

گیاه مورت موجب افزایش ایستادگی بین تمرین می شه در حالی که ترکیب پودر گلوکز و فروکتوز میوه توت موجب آزادسازی کوتاه مدت و دراز مدت انرژی می شه.

۷. نوشیدنی انرژی زا کاکائو و موز

مواد اولیه: ۱ فنجون شیر، نصف موز رسیده، ۲ قاشق شکر، ۲ قاشق کاکائو شیرین نشده.

همه مواد رو داخل یه مخلوط کن بریزین تا کل مواد صاف و یکدست شه. بعد از نوشیدن اون لذت ببرین.

۸. نوشیدنی آب جو

مواد اولیه: ۴/۱ فنجون جو، ۵ فنجون آب، ۵۰ گرم زنجبیل (پوست کنده و تیکه شده)،  آب و پوست ۲ عدد لیمو،  ۴/۱ فنجون عسل، ۲/۱ قاشق چایی خوری نمک (اختیاری).

جو و آب رو داخل ماهی تابه درب دار ریخته و ۱۵ دقیقه بچوشانید. پوست لیمو و تیکه های زنجبیل رو داخل اون ریخته و ۱۵ دقیقه دیگه بجوشونین. مایع رو صاف کرده و عسل، آب لیمو و نمک رو به اون اضافه کرده و اونو خوب هم بزنین تا خنک شه. بعد بخورین.

۹. نوشیدنی انرژی زا توت فرنگی

مواد اولیه: نصف فنجون توت فرنگی تازه یا یخ زده، ۲ قاشق عسل، ۳/۱ پودر شیر خشک بدون چربی، ۱ عدد هلو بدون هسته و نصف شده، ۱ قاشق آب لیمو، نصف فنجون یخ.

توت فرنگی، شیر، عسل، هلو و آب لیمو رو در مخلوط کن بریزین. تا صاف و یکدست شدن مواد اونو هم بزنین. قطعات یخ رو به اون اضافه کنین. دوباره اونو هم بزنین تا یخ به طور کاملً با مواد مخلوط شه.

۱۰. نوشیدنی انرژی زا شکلاتی

مواد اولیه: ۱ قاشق چایی خوری کاکائو، ۲ قاشق چایی خوری شکر، ۱ عدد تخم مرغ، نصف قاشق چایی خوری وانیل، ۲ فنجون شیر.

مواد رو در مخلوط کن بریزین. پس از صاف شدن نوش جون کنین.

۱۱. نوشیدنی خرس گریزلی

مواد اولیه: ۳/۱ فنجون آب لیمو، ۴/۱ فنجون عسل، ۴/۱ قاشق نمک، ۴/۱ قاشق جوش شیرین (baking soda)، مقداری آب.

مواد رو با هم مخلوط و بعد در یخچال نگهداری کنین. این نوشیدنی واسه هر فعالیتی که به صرف انرژی نیاز داره خوبه.

بهترین نوشیدنیای چربی سوز واسه آب کردن شکم

خواص و روش درست کردن نوشیدنی شیر زردچوبه

علم ورزش نوشیدنی