طرز تهیه آش جو مخصوص افطار

Arrow down. Finance buildings reflecting in each other, seen from below.

ramadan-food

اگه می خواید غذا واسه افطاری بپزید به شما آش جو رو پیشنهاد میکنیم. یه آش خوشمزه و سالم واسه افطار

موادلازم:

  • جو= ۱۰۰ گرم
  • نخود= ۷۰ گرم
  • لوبیا= ۷۰ گرم
  • برنج= ۲ ق غ
  • عدس= ۷۰ گرم
  • سبزی آش= (تره ، جعفری، گشنیز، اسفناج ، شید) ۵۰۰ گرم
  • پیاز داغ= ۲ ق س
  • سیر= ۲ حبه
  • نمک، فلفل، زردچوبه و نعنا= به اندازه لازم
  • کشک= ۱۰۰ گرم
  • عصاره قلم =۱ پ

روش درست کردن :

اول جو و برنج رو در ظرفی به طور کاملً می پزیم، بعد نخود و لوبیا رو هم در ظرفی دیگه پخته و عدس رو هم می پزیم بعد اونا رو با هم ترکیب کرده سبزی و عصاره قلم و سیر رنده شده رو اضافه کرده و اجازه می دیم به طور کاملً جا افتاده شه در این فاصله ۳/۲ از پیاز داغ رو هم داخل آش ریخته و بعد از اینکه به طور کاملً پخته و جا افتاده شد (این وسط باید به طور کاملً هم زده شه که ته نگیره) داخل ظرف ریخته و روی اون رو با پیاز داغ و نعنا داغ و کشک تزئین می کنیم.

روش درست کردن سوپ چغندر قرمز

روش درست کردن سوپ زنجبیل و هویج

آشپز آنلاین شکل های جور واجور آش واسه افطار رمضان غذا واسه افطار