دانلود رایگان پایان نامه مدیریت در مورد تغییر سازمانی

تغییر سازمانی تلخیص گردیده است.

جدول 2-2. ابعاد ظرفیت تغییر سازمانی
صاحبنظر(ان) / پژوهشگر(ان)
ابعاد/ معیارهای ظرفیت تغییر سازمانی
جاد و داگلاس (2009) و جاد و الن کو (2005)
رهبری اعتماد ساز، مشارکت مدیران میانی، ارتباطات موثر، قهرمانان تغییر، پیروان معتمد، تفکر سیستمی
سپارنات(2011)
بعد زمینه ای، بعد فرایندی، بعد یادگیری
بنو( 2009)
– سطح خرد: درک رویکردهای مختلف نسبت به تغییر، تقویت گرایش و توانایی در خصوص تغییر
– سطح میانی : ایجاد زیر ساختهای تسهیل ساز تغییر، تضمین تامین منابع مناسب و
– سطح کلان: ساخت فرهنگ تسهیل ساز، تداوم استراتژی سازی.
زینعلی پور(1388)
آموزش دادن، اطلاع رسانی و ارتباطات، توانمند سازی، پشتیبانی، مشارکت دادن، پاداش دادن، سبک رهبری، نظارت، سیاستگذاری، منابع، فرهنگ سازمانی، عدالت سازمانی، جو سازمانی، برنامه تغییر، ساختار سازمانی، احساس مالکیت، احساس خودکفایتی، تعهد سازمانی، نگرش به تغییر، تجربه و تخصص و اعتماد به مدیران.
اروین و گارمن( 2010)
پیش آمادگی برای پذیرش تغییر، ملاحظات مربوط به احساس تهدیدها و منافع فردی، ارتباطات، ادراکات فردی، مشارکت در تغییر، اعتماد به مدیریت، سبک مدیریت و ماهیت ارتباط با کارگزاران تغییر

زیرساختهای مدیریت دانش
مدیریت دانش بعنوان حوزه ای میان رشته ای در اواسط دهه هشتاد پا به عرصه رقابت گذاشت و در زمان کوتاهی بعنوان ابزار کسب مزیت رقابتی پایدار قلمداد گردید. در فضای حاکم بر دانشگاهها مدیریت دانش می تواند فرصتی مناسب برای بهره برداری از دانش موجود خلق کند( نیکوکار و همکاران، 1393). مدیریت دانش در آموزش عالی مجموعه ای از فرایندهای سازمانی است که از ایجاد و انتقال دانش در این موسسات حمایت می کند و دستیابی به اهداف سازمانی دانشگاه را ممکن می سازد( کنجکاو منفرد و همکاران ، 1392، ص 74). این مهم بطور طبیعی مستلزم زیرساختهای متناسب می باشد. توجه به زیر ساخت های مدیریت دانش در عرصه دانشگاهی امری طبیعی و قابل تامل است.
مطالعه ادبیات موجود موید آنست که صاحبنظران و پژوهشگران مقوله ها و جنبه های مختلفی را بعنوان زیرساختهای مدیریت دانش مطرح نموده اند. استانکوسکی و بالدانزا (2001) فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، رهبری و آموزش و یادگیری را بعنوان عوامل و زیرساخت های اساسی در پیاده سازی مدیریت دانش می دانند. چوی(200) نیز مدیریت سطح بالا را مورد تاکید قرار می دهد(نیکو کار و همکاران،1393، ص 511). در این زمینه می توان به ابعاد مورد توجه پژوهشگران داخلی از جمله کنجکاو منفرد و همکاران(1392)، ربیعی و معالی(1391)، منوریان و همکاران(1391)، نیازی و ابونوری(1388)، بی بی عشرت و همکاران(1386) اشاره نمود. پژوهشگران مذکور با امعان نظر به نظریه ها و نظرات صاحبنظران از جمله آرتور آندرسون، سینه فین، هانک، لیندسی، گلد و نیل پری و ایلکاتومی( ربیعی و معالی، 1391 ص6)، ابعاد و عواملی را بعنوان زیرساختهای مدیریت دانش بیان و مورد استفاده قرار داده اند که در ضمن برخورداری از تشابهات دارای تفاوتهایی نیز می باشند. در جداول2 و 3 ابعاد یا شاخص های مطرح یا مورد نظر برای مدیریت دانش ارائه شده است.
جدول 2-3. عوامل زیر ساختی پیشنهادی محققان و نویسندگان صاحب نظر در حوزه مدیریت دانش
شاخص
محققان
حمایت مدیریت ارشد
داونپورت، 2001 ؛ دس و پیکنس، 2000 ؛ موفت و همکاران، 2003
الگوسازی
دیویس، 1996؛ درو، 1997 ؛ دی و وندلر، 1998 ؛ موفت و همکاران، 2003
معماری دانش
داونپورت، 1998 ؛ باکمن ، 1999؛تاینن، 1999 ؛ گرکو، 1999 ؛ موفت و همکاران، 2003
مشارکت افراد
ویلسون و آسی، 1999 ؛ موفت و همکاران، 2003
زیرساخت سیستم های اطلاعات
داونپورت، 1998 ؛ گرکو، 1999؛سیوری، 1999 ؛ لی و هونگ، 2002
راهبرد و اهداف
چریدس و همکاران ، 2003 ؛ ماتی ،2004 ؛ خلیفه و لیو، 2003
سنجش دانش
ماتی، 2004 ؛ هونگ و همکاران، 2005 ؛ کوان، 2004
زیرساخت سازمانی
هونگ و همکاران، 2005 ؛ کوان، 2004 ؛ داونپورت، 1998
آموزش
گرین گارد، 1998 ؛ کوهن و بیکلر ، 1999 ؛ موفت و همکاران، 2003
منابع انسانی
چریدس و همکاران ، 2003 ؛ کوان ، 2004 ؛ دانپورت و گرور، 2001
ایجاد انگیزه
یحیی و گاه ،2002؛ هاشیلد، 2001؛ گیبونز، 1998
فرهنگ سازمانی

دانلود پایان نامه

اینجا فقط تکه های از پایان نامه به صورت رندم (تصادفی) درج می شود که هنگام انتقال از فایل ورد ممکن است باعث به هم ریختگی شود و یا عکس ها ، نمودار ها و جداول درج نشوند.

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید

رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

داونپورت، 1998؛ باکمن، 1999؛ موفت و همکاران، 2003
کار تیمی
گرین کارد، 1998؛ کوهن و پیکر، 1999؛ موفت و همکاران، 2003
جدول 2-4 .عوامل زیر ساختی مورد مطالعه محققان حوزه مدیریت دانش( داخلی)
محقق(ان)
ابعاد زیرساختهای مدیریت دانش
بی بی عشرت و همکاران (1386)
عامل فنی، عامل فرهنگ، عامل مدیریت
نیازی و ابونوری(1390)
عامل فنی، عامل فرهنگ، عامل مدیریت، فرایندهای تخصصی دانش
ربیعی و معالی(1391)

ساختار سازمانی، فرهنگ، فناوری، منابع انسانی، فرایندهای دانش
منوریان و همکاران(1391)
سرمایه فرهنگی( فرهنگ یادگیری، فرهنگ مشارکت و …)، سرمایه اجتماعی(تعهد، اعتماد و هنجارها …)، سرمایه انسانی( مهارت، خبرگی، خلاقیت …..)
کنجکاو منفرد و همکاران(1392)
فناوری، ساختار، فرهنگ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *