پایان نامه مدیریت

تحقیق درباره عربستان سعودی

فروش و اندازه واکسن:
قیمت هر کالا از مهمترین عناصر ایجاد تقاضا برای آن کالا می باشد. در جدول زیر قیمت تمامی واکسن های تولیدی جهان بر حسب روپیه گردآوری گردیده است.
جدول 13-ماخذ: Patientindia.com
قابل ذکر است که قیمت واکسن تولیدی انستیتو پاستور ایران هر میلی لیتر دوز مصرفی، در حال حاضر در حدود 45000 ریال می باشد. همچنین نرخ برابری روپیه با ریال ایران 225 ریال برای هر روپیه است. با توجه به دو نکته فوق الذکر قیمت فروش واکسن هپاتیت ب در حدود 200 روپیه می باشد.
وضعیت مالی انستیتو:
وضعیت مالی شرکتها همواره مد نظر عرضه کنندگان مواد اولیه، رقبا، خریداران، سهام داران و دولت بوده و انستیتو نیز از این امر مستثنی نیست. در زیر وضعیت درآمد و هزینه ها درج گردیده است.اگرچه هنوز میزان فروش به نقطه سر به سری نرسیده ولی میزان درآمد در حال افزایش است و امسال بیش از 4000 میلیون ریال خواهد رسید. ضمنا، مقداری از افزایش هزینه ها به دلیل حذف یارانه ها بوده است.
جدول 14وضعیت مالی انستیتو (ارقام به میلیون ریال)
سال
خرید مواد و تجهیزات
هزینه های ثابت
حقوق و دستمزد
درآمد
88
83.78
570
17100
41322.2
89
117.28
9470
19000
14758
90
370
24252
22000
20664
با توجه به جدول، همانطور که ملاحظه می شود درآمد رو به افزایش بوده و علیرغم آنکه هنوز به سوددهی نرسیده است، اما روند صنعت صعودی است و امکان توسعه آن وجود دارد.البته، قسمتی از کم بودن درآمدها به علت جلوگیری از افزایش قیمت از سود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد.
وضعیت مدیریت انستیتو:
ثبات مدیریت باعث امکان برنامه ریزی بلند مدت شده، باعث ایجاد افزایش بهره وری و ارزش افزوده کالاهای تولیدی موسسه شده، فرهنگ سازمانی خاصی را ایجاد می نماید که زمینه ساز ایجاد انگیزه بیشتر و مشارکت روزافزون کارکنان می گردد.
شکل 6تغییرات مدیریتی در موسسه
نام مدیر

 
 
سال شروع کار
طول مدت مدیریت
الف
84
1
ب
85
2
ج
87
2
د
89
ادامه دارد
یکی از مشکلات مهم این موسسه، تعویض ها و عدم انتخاب مدیران به مدت طولانی بوده و به طور متوسط هر 2 سال یک مدیر در این مجموعه تعویض گردیده است. از این رو انستیتو همواره با چالش برنامه ریزی استراتژیک و داشتن استراتژی مشخصی برای پیشبرد امور می باشد.
محیط خارجی:
وضعیت راه های هوایی:
راه های هوایی، سریعترین روش حمل و نقل است. این روش به ویژه جهت حمل کالاهای حساس و در عین حال کوچک بسیار مناسب است.این روش در عین حال بسیار گرانقیمت است.در جدول زیر رتبه بندی کشورهای منطقه بر حسب داشتن طول باندهای آسفالته (NationMaster, 2012) نمایش داده شده است.
جدول 15: وضعیت کشورهای منطقه در برخورداری از فرودگاههای مناسب
ردیف
نام کشور
رتبه جهانی
تعداد فرودگاهها
1
پاکستان
14
32
2
ایران
15
26
3
عربستان سعودی
17
23
4
قزاقستان
24
16
5
آذربایجان
28
15
6
عراق
53
5
7
ارمنستان
53
5
8
افغانستان
85
2
9
ترکیه
85
2
10
بحرین
101
1
11
لبنان
101
1
12
کویت
101
1
13
قطر
101
1
14
امارات متحده عربی
101
1
با توجه به اینکه واکسن هپاتیت ب در بسته بندیهای کوچک بوده و نقل و انتقال آن به دلیل وجود ترکیبات حساس نیاز به سرعت در حمل و نقل دارد، لذا، حمل و نقل هوایی دارای مزیت است. کشورهایی که برجسته درج گردیده اند، دارای فرودگاههای بیشتری هستند.
وضعیت راه های زمینی:
حمل و نقل زمینی از رایجترین روش های حمل کالا می باشد.این روش نسبت به حمل و نقل هوایی کندتر و در عین حال ارزانتر می باشد.در زیر وضعیت راه های آسفالته کشورهای منطقه (NationMaster, 2012) گردآوری و ارائه گردیده است.
جدول 16: وضعیت کشورها در برخورداری از راه های زمینی آسفالته
ردیف
نام کشور
میزان راه به کیلومتر
رتبه
1
ترکیه
313151
13
2
پاکستان
172827
16
3
ایران
125908
21
4
قزاقستان
84100
29
5
ترکمنستان
47577
50
6
عربستان سعودی
47529
51
7
عراق
37851

57
8
آذربایجان
29210
63
9
سوریه
19490
70
10
افغانستان
12350
81
11
لبنان
6198
102
12
کویت
4887
111
13
امارات متحده عربی
4080
119
14
بحرین
3121
128
15
قطر
1107
155
کشور ایران، با 7 کشور دارای مرز مشترک زمینی می باشد. همچنین هزینه حمل و نقل هوایی کالا بسیار زیاد بوده و در خصوص واکسن میتوان این حمل و نقل را با وسایل نقلیه سردخانه دار به راحتی انجام داد. کشورهایی که برجسته درج گردیده اند دارای راه های زمینی آسفالته بیشتری هستند.
با این اوصاف، بازار هدف، کشور یا کشورهایی خواهند بود که هم راه های زمینی مناسبی دارند و هم از وضعیت فرودگاهی مطلوبی برخوردارند.کشورهای عراق، آذربایجان، قزاقستان، عربستان و پاکستان در این دسته قرار می گیرند.
نرخ مبادلات تجاری ایران با کشورهای منطقه
نرخ مبادلات تجاری برگرفته از گزارش گمرک جمهوری اسلامی (مبادلات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دنیا, 1390) بیانگر میزان سهم کشورها در بازار کشور مقابل بوده و در عین حال معیاری جهت درک میزان وابستگی های علمی و فنی آن کشور خواهد بود. در تابلوی زیر،میزان مبادلات کشورمان با کشورهای منطقه درج گردیده است. کشورهایی که برجسته شده اند، وارد کنندگان عمده کالاهای ایرانی در منطقه می باشند.
جدول 17: نرخ مبادلات تجاری
سال
کشور
صادرات(دلار)

پایان نامه
برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

واردات(دلار)
نرخ مبادلات تجاری(دلار)
تراز تجاری(دلار)
1390
پاکستان
659518915
272639344
932,158,259
386,879,570
1390
آذربایجان
464410161
37494287
501,904,448
426,915,874
1390
ارمنستان
107713572
32610262
140,323,834
75,103,310
1390
افغانستان
2253063589
10280069
2,263,343,658
2,242,783,520
1390
امارات متحده عربی
4508964529
19722857312
24,231,821,841
-15,213,892,783
1390
بحرین
7929914
16435109
24,365,023
-8,505,195
1390
تاجیکستان
194964008
18947365
213,911,373
176,016,643
1390
ترکمنستان
532382890
136358158
668,741,048
396,024,733
1390
ترکیه
1431099210
136358158
1,567,457,368
1,294,741,053
1390
جمهوری عربی سوریه
372982770
26226218
399,208,989
346,756,552
1390
عراق
5179407948
124493624
5,303,901,572
5,054,914,324
1390
عربستان سعودی
107591660
135632211
243,223,870
-28,040,551
1390
قرقیزستان
40101798
4777287
44,879,085
35,324,511
1390
قطر
76159612
8893763
85,053,376
67,265,849
1390
کویت
134762931
92560630
227,323,561
42,202,301
1390
لبنان
77635658
43545859
121,181,518
34,089,799
1390
یمن
28767352
15923
28,783,275
28,751,429
نگاهی به حجم مبادلات ایران با کشورهای خاورمیانه و کشورهای تازه استقلال یافته نیز گویای آن است که ایران بیشترین میزان صادرات خود را به سه کشور عراق، افغانستان و ترکیه انجام داده و سایر کشورها و بویژه آذربایجان و ترکمنستان در مراتب بعدی این انتخاب قرار گرفته اند.
درآمد ملی و تولید ناخالص ملی

90

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *