اندازه گیری عملکرد سئو

abstract fractal digital background colored

وقتی که شما سایتی رو اره اندازی کردین، باید علاوه بر این که فعالیتایی رو در بخش سئو در سایت انجام بدین تا سایت شما بهینه سازی شه، بلکه باید هر ماه، اندازه کارکرد سئو در سایت رو اندازه گیری کنین تا متوجه نقاط ضعف و قوت خود شید و بتونه راه مناسب تر واسه پشرفت در میان رقبا رو بیاد. بای اندازه گیری کارکرد سئو، راه های مختلفی هست:
۱- هر ماه اندازه ترافیک سایت خود رو چک کنین. این کار به شما کمک می کنه که بدونین کیفیت سایت شما چیجوری بوده. اگه افت ترافیک داشتین، یعنی سایت شما نقاط ضعف زیادی داره.
۲- کلمات کلیدی، مهمترین عامل در جذب کاربر هستن. بنابر این هر ماه در میان کلمات کلیدی جست و جو کنین و موثرترین کلمه در افزایش ترافیک رو انتخاب کنین.
۳- تعداد صفحاتی که ماهانه در گوگل سرچ می شن رو برسی کنین.
۴- رتبه سایت خود رو ماهانه در گوگل کنترل کنین و توجه کنین واسه هر صفحه، در چه رتبه ای قرار دارین.

‫یکی از بزرگترین چالشها اینه که‬ تشخیص بدید روش هدف دار سئوی شما موفقه یا ناموفق.‬ اندازه گیری کارکرد سئو تنها شامل تحلیل متریکهای ابتدایی مثل‬ ترافیکی که از موتورهای جستجو طبیعی‬ و کلیدواژهای مشخص باشه نمیشه ولی‬ هم اینکه نیازمند هدفی همه جانبه واسه‬ اندازه گیری یافته های کار و کاسبی و‬ انجام تنظیمات براساس داده هاس‬. اگه قبلا به بهینه سازی سایت توجهی نداشته‬ اید، باید چند موضوع رو‬ در لیست خود چک کنین‬. قبل از اینکه هر کاری کنین‬ شما باید مطمئن شید که‬ راه حل تحلیلی واسه این کار دارین یا نه.‬ چیزی مانند Google Analytics،‬ Adobe Omniture SiteCatalyst ، WebTrends‬ یا Coremetrics میتونه‬ کار شما رو راه بندازه‬. شما باید زمان و منابعی رو واسه مطمئن شدن از‬ پیگیری تحلیل وب و تنظیم مناسب‬ و ثبت دقیق داده ها انجام بدین‬. یعنی باید پا رو ‫بالاتر از به کار گیری‬ جاوا اسکریپت در صفحات ورداشته‬ و در دست کم حالت باید راه حل تحلیلی خود رو‬ واسه پیگیری اهداف و یافته های کسب‬ و کارتون به کار بگیرین ولی‬ امروزه این کار به چیزایی که‬ شما می تونین پیگیری کنین محدود میشه‬.

چگونگی اندازه گیری کارکرد سئو

با اجرا کامل و قوی،‬ دادهاتون اعتبار بیشتری داشته‬ و شما می تونین از اونا واسه‬ تصمیم گیریای بر اساس دلایل استفاده کنین.‬ وقتی که داده هایی رو جمع‬ بیاری میکنین، باید اهداف کار و کاسبی‬ و شاخص کلیدی کارکرد یا KPI‬ رو تعیین کرده و از اون واسه‫ اندازه گیری شون استفاده کنین.‬ واسه نمونه ممکنه شما بخواین‬ که یه فرم مخاطبین رو در سایت بذارین‬ در این مورد، شما می تونین‬ راه حل تحلیلی رو به صورتی تنظیم کنین تا‬ اون رو به عنوان یه اقدام‫ تبدیلی پیگیری کنن و‫ شما می تونین به ‬ KPI مانند اعداد تبدیلی و ‬آهنگ تبدیل نگاه کنین. این یه نمونه س ولی یادتون باشه که‬ شما اهداف بسیاری واسه سایت خود دارین و‬ پس KPIای‬ بسیاری رو باید همیشه آزمایش کرده و پیشرفت بدید‬ هم اینکه شما باید یه KPI‬ مختص  هم بسازین که بتونه‬ شما رو در درک مسمرثمر بودن‬ اقدامات  کمک کنه. چیزایی مانند ترافیک جستجوی طبیعی‬ یا بازدیدای سایت شما‬ از موتورهای جستجو که به صورت پولی نیستن،‬ ترافیک جستجوی طبیعی در مقایسه با‬ زمان قبلی مثل ماه با‫ ماه یا سال با سال،‬ جستجوهای کلمه کلیدی ای غیر تجاری‬ و یا جستجوهایی که نام تجاری‬ شما در عبارت جستجو نیس‬، رتبه بندی کلیدواژهای هدف یا رتبه ای که‬ هر کلمه کلیدی هدف دریافت میکنه‬. با وجودی که این مورد آخر‬ ممکنه در گزارشهای تحلیلی استاندارد وجود نداشته باشه ولی‬ وسایل بسیاری وجود دارن که به صورت خودکار‬ رتبه بندی کلید واژه ها در طول زمان رو پیمایش میکنن مانند ‬. هر کسی در بهینه سازی سایت که درست کار میکنه باید‬ حواسش به کمترین حد ممکن حالت این متریکها‬ باشه ولی این تنها پوسته کاره‬ در عین حالا که جذب ترافیک‬ به سایت از راه اندازه گیری کارکرد سئو اهمیت زیادی داره‬ شما باید بفهمین که وقتی که‬ به سایت میرید ترافیک چه کاری انجام می ده.‬

وقتی که شما ترافیک سر گرفته‬ از موتور جستجویی در نتیجه کلمه کلیدی مشخصی و‬ فرودها در صفحه فرود مشخصی رو تحلیل میکنین‬ باید تبدیل ترافیک به اهداف کاری رو هم بررسی کنین‬. اگه شما از تجارت الکترونیک استفاده‬ میکنین، باید حواستون به چیزایی مثل سود‬ ارزشهای میانگین و دیگه داده های تجاری باشه‬ ولی حتی اگه شما به صورت‫ آنلاین محصولی رو‬ نمی فروشید، چیزای زیادی رو می تونین آزمایش کنین‬. شما می تونین مشترکان خبر نامه رو بررسی کنین،‬ دنبال کننده های شبکه اجتماعی، رویدادها،‬ ثبت اسما، حرکتا به سمت‬ فروشگاه شما، فرومهای ارتباطی یا هرچیزی که بخواین‬ و امروزه راه حلای تحلیلی‬ بسیاری وجود دارن که شما رو قادر میسازن‬ تا تماسهای تلفنی رو تا اصل ترافیک دنبال کنین‬. حتما همه اهداف تجاری مهم خود رو آزمایش کنین تا‬ آهنگ تبدیلا و تبدیلهایی از‬ ترافیک ساخته شده بوسیله سئو رو بررسی کنین.‬ اگه داده ها رو جمع آوری کنین، ‬ KPI رو گزارش کنین‬ و با تحلیل داده به درستی تغییرات انجام شده بوسیله‬ روش هدف دار  رو درک کنین، می تونین‬ نتیجه خیلی خوبی بگیره ولی نگاه کر‫دن فقط به داده ها نتیجه ای نداره.‬ اندازه گیری عملکردسئو در طول زمان یه چرخه آزمایش دائمیه‬ و نیاز به یادگیری و اقدام داره.‬ شما باید از داده ها واسه‬ درک تغییرات اعمال شده بر روش هدف دار استفاده کنین‬ و وقتی که اون تغییرات انجام‬ شن، دوباره باید چرخه رو از نو شروع کنین‬ و ببینین که اون تغییرات‬ بهبودی رو به وجود آورده ان یا خیر‬ تا وقتی که به بی نقصی‬ مطلق نرسیدین همیشه میشه بهتر و بهتر شد‬ و یه برنامه اندازه گیری‬ داده واسه سئو شما رو‬ در جاده ارتقای دائمی قرار می ده‬‬

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست