الگوریتم پنگوئن

Blue Road Sign with white lines showing direction lanes against blue Sky and Clouds low-angle view

گوگل پنگوئن یه اسم کد واسه آپدیتی از الگوریتم گوگل است که واسه اولین بار در تاریخ ۲۴ آوریل، ۲۰۱۲. اعلام شد. این بروزرسانی واسه کاهش رتبه بندی وب سایتایی که دستورالعمل وب مستری رو نقض می کنه در موتور جستجوئه با به کار گیری فوت وفن اعلام شده black-hat SEO با هدف افزایش مصنوعی رتبه بندی یه صفحه وب با تغییر تعداد لینکا به اون صفحه. اینجور تاکتیکی معمولا به عنوان شبکه های لینک توصیف می شه. به گفته جون مولر از گوگل، گوگل اعلام کرده تموم به روز رسانیها با فیلتر پنگوئن عرضه می شه.

۱-  اثر در یافته های جستجو
۲-  فرق بین پنگوئن و به روز رسانیای قبلی
۳-  فرم پنگوئن گوگل
۴-  تایید آپدیت پنگوئن
۵-  هم اینکه نگاه کنین به…
۶-  منابع
۷-  پیوندا

اثر در یافته های جستجو در الگوریتم پنگوئن

به تخمین گوگل، الگوریتم پنگوئن حدود ۳.۱٪ از جستجو در انگلیسی و در حدود ۳٪ از جستجو در زبانایی مانند آلمانی، چینی و عربی و درصد بزرگتری از جستجو به بقیه زبانای اسپم رو تحت تاثیر قرار میده. در ۲۵ ماه مه ۲۰۱۲، گوگل یکی دیگه از به روز رسانیای پنگوئن، به نام الگوریتم پنگوئن ۱.۱ رو پرده ورداری کرد. این آپدیت، به گفته Matt Cutts، قرار بود کمتر از یه دهم درصد از جستجوهای به زبون انگلیسی رو تحت تاثیر بذاره. اصل راهنما واسه این آپدیت بر جریمه کردن وب سایتایی که واسه رسیدن به رتبه بندی بالا دستکاری شدن بود. هدف گوگل گرفتن اسپمرهای زیادتر از اندازه بود، اما به نظر می رسه بعضی از سایتای قانونی و مدیران سئو با این تغییر الگوریتم گرفتار شدن. وب سایتایی رتبه بندی در گوگل رو واسه کلمات کلیدی خاصی با اجرای و الگوریتم پنگوئن از دست دادن. به نظر می رسداین متن در اعتراض به این موارده که، پیوندها به این سایتا متمرکز بر یک یا چند کلید واژه ان در حالی که محتوای سایت خوب بوده. اما نتیجه آپدیت واسه وب سایتای جور واجور فرق داره. گوگل به طور خاص اشاره میکنه که صفحات ورودی، که فقط واسه جذب ترافیک موتورای جستجو ساخته شدن، برخلاف دستورالعمل وب مستری هستن.
الگوریتم پنگوئن ۳ٰ اکتبر ۲۰۱۲ منتشر شد و بر ۰.۳٪ از داده ها اثر داشت . پنگوئن ۴ AKA در ۲۰۱۳ می ۲۲ منتشر شد و بر ۲.۳٪ از داده ها تاثیر داشت . پنگوئن ۵ AKA در ۲۰۱۳ اکتبر ۴ منتشر شد، حدود ۱٪ از داده ها رو تحت تاثیر قرار می داد و آخرین آپدیت الگوریتم پنگوئن بود که از ارائه اون ازهمه به روز رسانیا طولانی تر شد. مدیران سایت با شور و شوق خیلی زیاد منتظر نسخه جدید به امید بهبود بودن و یه درخواست آنلاین شروع کردن به نام دادخواست آپدیت پنگوئن با هدف ارائه سریعتر آپدیت این الگوریتم.

فرق بین الگوریتم پنگوئن و به روز رسانیای قبلی

قبل از الگوریتم پنگوئن، گوگل یه سری آپدیت الگوریتم به نام الگوریتم پاندا منتشر کرد با اولین ظهور در فوریه سال ۲۰۱۱.  با هدف کم کردن رتبه وب سایتایی که تجربه کاربری ضعیف ارائه می کردن وارد شد. در ژانویه ۲۰۱۲، به اصطلاح طرح بندی صفحه الگوریتم آپدیت شد ( به عنوان سنگین ترین آپدیت شناخته شد)، که وب سایتای با تبلیغات زیاد و یا مطالب خیلی کم رو هدف قرار می داد. هدف هدف دار که به روز رسانیای پاندا، پنگوئن، و طرح بندی صفحه داشتن نمایش وب سایتای با کیفیت بالاتر در بالای یافته های جستجوی گوگله. با این حال، سایتای که در نتیجه این آپدیت دچار کاهش رتبه بندی شدن، دارای مجموعه های جور واجور از این ویژگیا بودن.( هدف اصلی گوگل پنگوئن spamdexingه از جمله link bombing).

گوگل پنگوئن، مبارز قوی سایتای داغون کننده

امروزه تبلیغات از راه سایتا اینترنتی زیاد شده و افراد تلاش می کنن که با معرفی هر چی بهتر کار و کاسبی و اجناس خود در دنیای اینترنت، خود رو بیشتر به دنیای بیرون معرفی کنن. همین امر دلیل شده که رقابتی بین آدمایی که موضوعات برابر رو دنبال می کنن ایجاد شه. هر کدوم از وبمسترها تمایل دارن که سایت انا در رتبه بندی گوگل، رتبه اول رو به دست بیاره و به خاطر همین تموم تلاش خود رو می کنن که این وسط بعضی از افراد تلاش می کنن که از روشای سئو کلاه سیاه، که فاکتورهای غیرقانونی گوگل رو در بر داره استفاده کنن و با تقلب خود رو به صفحه اول گوگل برسانند و بنابر این گوگل باید تمهیداتی رو در نظر بگیره که با این روش ها مقابله کنه. یکی از اقدامات گوگل، طرح گوگل پنگوئن است که یه روش بسیار عالی واسه شناسایی سایتا خراب کننده س.

هدف گوگل پنگوئن چیه

گوگل پنگوئن یه الگوریتم بسیار قوی در گوگله که مانند غربال عمل می کنه به این معنا که سایتای داغون کننده مثل سایتای اسپمر (سایتایی که بدون خواست شما، ایمیلایی رو به اسپم ایمیل شما ارسال می کنن و این یه مشکل واسه صاحبان ایمیل هستش) و یا تموم سایتایی که واسه خود از روشای غیر قانونی و سئو کلاه سیاه استفاده می کنن رو شناسایی کرده و اونا رو از لیست موتور جست و جو حذف می کنه و در نتیجه رتبه بندیا رو تغییر میده. با این کار شانس قرار گرفتن سایتا مناسب در صفحه اول زیاد می شه.

عوامل موثر بر معرفی سایت به عنوان سایت داغون کننده بوسیله گوگل پنگوئن

اما شما باید بدونین که معیارهای گوگل پنگوئن واسه غربال گری اسیتا و جدا کردن سایتا داغون کننده چیه تا از قرار گرفتن سایت خود در لیست ان جلوگیری کنین:
۱- وجود محتوا با کیفیت ضعیف و یا کپی شده از سایتای دیگه
۲- به کار گیری روشای سئو کلاه سیاه که در واقع روشای غیر قانونی به حساب میان و گوگل به عنوان تقلب از اونا یاد می کنه.
۳- بی توجهی به اصول قانونی ساخت لینک (Link Building) که واسه فرستادن سیگنال از یه سایت به سایت دیگه یا حتی بین صفحات انجام می شه.
۴- سایتای اسمپر
۵- زیاده روی در بهینه سازی و یا آپدیت سایت که باعث شک گوگل می شه.
۶- تبلیغات زیادتر از اندازه و خرید و فروش لینک

فرم انتقادات و پیشنهادات الگوریتم پنگوئن گوگل

دو روز بعد از آپدیت الگوریتم پنگوئن، گوگل فرم نظرسنجی آماده کرد ، طراحی شده واسه دو دسته از کاربران: کسائی که میخوان گزارش اسپمی بدن که هنوزم پس از تغییر الگوریتم در جستجو رتبه بالا داره، و کسائی که فکر می کنن که سایتشان ناعادلانه با آپدیت آسیب دیده.

آپدیتای الگوریتم پنگوئن

• پنگوئن ۱ در تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ (اثر بر حدود ۳.۱٪ داده ها)
• پنگوئن ۲ در May 26، ۲۰۱۲ (اثر کمتر از ۰.۱٪)
• پنگوئن ۳ در ۵ اکتبر، ۲۰۱۲ (اثر حدود ۰.۳٪)
• پنگوئن ۴ (AKA پنگوئن ۲.۰) در می ۲۲، ۲۰۱۳ (اثر ۲.۳٪)
• پنگوئن ۵ (AKA پنگوئن ۲.۱) در ۴ اکتبر ۲۰۱۳ (اثر حدود ۱٪)

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست