آمیخته بازار یابی خدمات بانکی

Grungy version of Arrow Backgrounds Series. Light burgundy colored arrows crossing the frame diagonally and horizontally on a textured, coarse paper. Arrows are computer generated, paper is a hi-res scan.

آمیخته بازاریابی از جمله مهمترین و اصلی ترین بخش در پروسه بازاریابی بانکی هستش. اراده کردن در مورد ویژگیای این برنامه و اجزا اون در اختیار بانک بوده و از این جهت با عنوان متغیرهای قابل کنترل در بازاریابی از اونا یاد می شه. (وفایی راد،۱۳۹۲).

اراده کردن

۲-۱۰٫ خدمت یا محصول

از نظر تاریخی این تصور وجود داشته که محصول خوب خودش فروش میره. در دنیای پررقابت امروز که بازارها تماشاگر رقابت شدیدی بین تولید کنندگان و فروشندگان مختلفه، محصول بد خیلی مفهومی نداره و هم اینکه قوانین پشتیبانی از مشتریان هم، مشکلات رو واسه تولید کنندگان اجناس بی کیفیت بیشتر از قبل می کنه. اینجا عامل « محصول » بیشتر ناظر بر اندازه یکی بودن بین محصول و ویژگیهایش با نیازها و خواسته های مشتریه.به هر صورت منظور از « محصول » ترکیب بازاریابی اون بخش از ویژگیهای فیزیکی و کارکردی محصوله. پرواضحه که تصمیمات مربوط به این آمیخته بازاریابی می تونه اصلاح مشکلات محصول، افزایش کارایی، افزایش ایمینی، طراحی قشنگ تر محصول، بهبود شرایط گارانتی و … باشه. تصمیماتی که می تونه منتهی به موفقیت یا شکست محصول در بازار شه. محصول چیزیه که بشه واسه جلب ، کسب، استفاده یا مصرف به بازار عرضه کرد که ممکنه یه خواسته و یا نیاز رو برآورده سازه.( کاتلر،۱۹۹۷).

مشکلات

محصول ترکیبی از جنسا و خدماتیه که شرکت به بازار هدف عرضه می کنه و زیر مجموعه اون شامل پیشرفت و تنوع محصول، کیفیت، طرح، اندازه، مشخصات ، نام ونشان تجاری،بسته بندی ، ضمانت نامها و خدمات پس از فروش و …هستش.(نیلسون،۱۹۹۵).

محصول به عنوان اولین عنصر آمیخته بازاریابی،معمولا با پیشرفت محصول جدید که یکی از مهم ترین تاکتیکای ناپایدارسازیه،مورد توجه قرار میگیره.( حسینی و همکاران،۱۳۹۰).

محصول چیزیه که بشه اون رو واسه جلب ، کسب ، استفاده یا مصرف به بازار عرضه کرد که ممکنه یه خواسته یا نیاز رو برآورده سازه. در تعریف دیگری محصول چیزیه که نیاز مشتریان رو برآورده می سازه.در خدمات مالی ، تعریف قلمرو و شکل محصول یا خدمات مالی سخت تره . چون که محصول ترکیبی از قیمتا ، عملیات، وعده ها وکارکنان ارائه دهنده اون هستش. پس محصول سخت تر از بقیه متغیرهای آمیخته بازاریابیه . با در نظر گرفتن معنی محصول، میشه چند سطح رو واسه اون تصور کرد. بطوریکه  هر سطح نسبت به سطوح قبل ارزش افزوده بیشتری واسه مشتری بوجود میاره و به عنوان ابزاری واسه جدا کردن محصول از اجناس و مارکای تجاری رقباه( وفایی راد،۱۳۹۲).

[۱] . Nora et al

[۲] .Product